Pages

Friday 1 February 2013

OMEGA GUARD SHAKLEE MEMBANTU MENJAGA JANTUNG !!

Assalammualaikum...alhamdulillah,,,bulan january telah berlalu dengan joint health tablet jadi bulan febuary ni kita ber omega guard pulakkkk.....kita semua mengetahui kolesterol adalah salah satu punca rakyat malaysia  ramai  yang  di serang sakit jantung dan mengalami obesiti yang tinggi......

kalau anda nak tahu di malaysia masih menjadi NO 1 adalah penyakit jantunggg!!orang muda tidak terkecuali di serang penyakit ini......antara tanda terawal sakit jantung adalah sering berasa nyeri!!!!..
bak kata  orang lebih baik kita mencegah daripada merawat maka sebab itu omega guard di lahirkan untuk membantu mengurangkan risiko jantung yang di sebabkan oleh kolesterol.


apa kolesterol itu?

kolesterol ialah bahan berlemak(lipid) yang merupakan sebahagian daripada membran luar sel dalam badan haiwan.ia juga ditemui dalam edaran darah manusia.dua sumber utama kolesterol dalam darah diperolehi daripada pemakanan dan pengeluaran hati.

kolesterol pemakanan datang daripada daging,ayam,ikan dan produk tenusu.selepas makan ,kolesterol diserap oleh usus ke dalam peredaran darah dan diselaputi oleh protein.kolesterol bersalut protien ni dipanggil chylomicron.

hati mampu menyingkirkan kolesterol daripada peredaran darah dan juga menghasilkan kolesterol serta merembeskan kolesterol ke dalam peredaran darah.selepas makan,hati mengeluarkan chylomicron daripada peredaran darah.di antara waktu makan,hati menghasilkan dan merembeskan kolesterol kembali ke dalam peredaran darah.

kolesterol tidak boleh larut dalam darah kecuali jika ia bergabung dengan protien khas yang dipanggil lipoprotein.kolesterol yang dirembeskan oleh hati ke dalam darah boleh bergabung dengan lipoprotein ketumpatan amat rendah (VLDL) atau lipoprotein ketumpatan tinggi(HDL).

berdasarkan gambarrajah di bawah ,kolesterol terdapat 2 jenis.kolesterol LDL  yang terhasil daripada metabolisme kolesterol VLDL dalam aliran darah,dikenali sebagai kolesterol jahat manakala kolesterol HDL dikenali sebagai kolesterol baik.


antara penyebab kolesterol NAIK adalah:

~pola pemakanan yang tidak sihat.
~merokok.
~berat badan.
~kurang bersenam.
~peningkatan usia.
~faktor  keturunan.


bagaimana omega guard membantu dalam masalah kolesterol ini?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

omega Guard shaklee adalah supplement minyak ikan yang dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari 3 molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakkan jenis ikan.

omega Guard shaklee melindungi jantung anda kerana ia membekalkan asid lemak omega 3 berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.omega guard shaklee mampu mengurangkan risiko penyakit jantung.satu penyelidikan yang menyokong fakta tersebut tetapi bukan muktamad menunjukkan pengambilan asid lemak omega-3 seperti EPA dan DHA  boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronori.satu hidangan omega Guard dapat membekalkan 905 mg asid lemak omega-3 EPA dan DHA.



omega Guard shaklee merupakan minayk ikan terbaik di dunia kerana ia mengandungi satu rangkaian penuh 7 asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA,DHA,ALA dan lain2 lagi.fungsi EPA  adalah menyihatkan jantung dan sendi manakala DHA  penting untuk perkembangan dan fungsi2 otak.secara umumnya kebaikkan   omega Guard terlalu banyak dan diperlukan oleh semua peringkat umur tidak kira kanak-kanak ataupun orang dewasa.


untuk ibu hamil
~~~~~~~~~~~~

~membantu perkembangan otak bayi semasa dalam kandungan.
~mengurangkan risiko kelahiran bayi pra matang.
~mengurangkan risiko gila meroyan selepas bersalin.
~mengawal kenaikkan berat badan yang mendadak naik.

untuk ibu menyusu
~~~~~~~~~~~~~~

~menyalurkan khasiat omega-3 untuk sistem imunisasi badan kanak-kanak serta perkembangan otak.
~membantu penurunan berat badan ibu tanpa menjejaskan penyusuan.

untuk kanak-kanak
~~~~~~~~~~~~~~~

~pertumbuhan badan yang sihat selain kesihatan otak.
~yang sering demam.selesema.batuk serta jatuh sakit,athma,eczema.
~memperkuatkan sistem imunisasi badan.


untuk mereka yang mengalami masalah berat badan
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~membantu pembakaran lemak dengan lebih cepat berbanding lecithin.
~membantu memecahkan lemak tepu .
~omega-3 akan meningkatkan hormon leptine yang mengawal selera makan dan sentiasa rasa kenyang.


untuk mereka yang sering mengalami masalah kesihatan
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~batuk berkahak,selesema yang berterusan.
~sering sakit sendi
~tahap kolesterol yang tinggi.
~sakit strok.



*****omega guard lebih cepat bertindak berbanding lecithin....namun bukanlah bermakna lecithin tidak berkesan cuma untuk orang yang ingin kesan penurunan berat yang cepat boleh mengambil omega -3 ni.*****.


jom GRABBBB omega sempena bulan promo!!!!!!!! beli 6 botol percuma 1 botol!!! nak beli satu botol pun boleh pada harga bestttttttt sangatTTTTTTTTTTTTT.....


pm/add fb sy :Ain naina boleh chat terus dengan sy.

like page:MAMA sihat baby ceria untuk informasi terkini dan harga diskaun.

emelkan kepada:ainnaina1@gmail.com.

no telefon:0129773915.



*segala penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit*


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~