Pages

Monday 3 November 2014

KETULAN EMAS YANG KAYA DHA MEMBANTU ANAK-ANAK CEPAT BELAJAR !!!

Assalamualaikum.... wah,,, bulan ni ramai ibu-ibu bertepuk tangan lah dengar Promo Omega guard ni... stok yang wajib ada untuk kesihatan ahli keluarga terutamanya anak-anak yang semakin membesar..


Masih ada lagi yang tidak tahu akan kelebihan Omega guard  ni? Adik-Adik saya panggil ketulan Emas tau huhu.... Ainul pun suka.. kunyah-kunyah lagi... bagi satu nak lagi.. memang kena simpan jauh dari tangan dia... 

Dari dalam perut lagi saya sudah amalkan pengambilan Omega guard untuk my little ainul ni... alhamdulillah memang "banyak memberi kesan".. iaitu dia amat mudah dan cepat pandai membaca,umur 2 tahun sudah pandai nak pergi sekolah... alhamdulillah... ini semua rezeki dari ALLAH...

~MiNYAK IKAN BANTU ANAK CEPAT PANDAI MEMBACA!!! ~~

DHA atau Asid docosahexaenoic adalah sejenis rantaian panjang asid lemak Omega-3. Ia merangkumi kira-kira 97% dan 93% daripada semua asid lemak Omega-3 dalam otak dan mata.
Keperluan Harian DHA.

Menurut kajian yang dijalankan oleh Perbadanan Keselamatan Pemakanan Eropah (EFSA), keperluan DHA kanak-kanak berusia 6 bulan sehingga 2 tahun ialah 100 miligram.

DHA penting untuk:

- DHA yang secukupnya diperlukan dalam diet kanak-kanak bagi memastikan perkembangan otak adalah optimum.

DHA merupakan ramuan utama yang diperlukan untukmembentuk sel membran neuron, yang menjadi penghubung antara sel yang lain serta mempengaruhi fungsi neurotransmitter acetylcholine dan

- Otak yang sihat akan melahirkan 
DHA kanak-kanak, sikap dan fungsi kognitif serta kadar pembelajaran.

- kanak-kanak akan serta memberi tumpuan sama ada ketika bermain atau belajar.
DHA boleh diperolehi secara semula dalam makanan seperti ikan salmon, tuna dan ikan daripada perairan laut dalam serta minyak kanola.

* Jumlah pengambilan DHA oleh ibu hamil akan mempengaruhi perkembangan otak anak. 

* Anak-anak juga memerlukan DHA secara terus kerana tubuh kanak-kanak tidak mampu untuk memproses DHA dengan sempurna sekali gus akan timbul masalah kekurangan DHA bagi perkembangan otak.


Kesimpulannya, , ibu bapa perlu menggalakkan anak2 mengambil makanan dari pelbagai sumber makanan demi mendapat khasiat yang seimbang.


Cth makanan yg kaya dgn Omega 3 adalah minyak soya, ikan jenis laut dalam, minyak ikan kod, telur ayam (kaya dgn omega 3), kekacang.. Akan tetapi, masalah kekurangan Omega 3 dlm diet harian boleh dibantu dgn pengambilan supplemen Omega yg lengkap dgn DHA dan EPA.

~OMEGA GUARD SHAKLEE TERBAIK BERBANDING MINYAK IKAN LAIN?~~

✔ Minyak Ikan Terbaik Di Dunia
OmegaGuard Shaklee terdiri daripada 7 asid lemak Omega-3 semulajadi iaitu EPA (Eicosa Pentaenoic Acid), DHA (Docosa Hexaenoic Acid), ALA dan lain-lain lagi. Satu hidangan OmegaGuard (3 biji) menyediakan 990mg Asid Lemak Omega-3.

✔ Ultratulen & Bergred Farmaseutikal
Omega Guard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari 3 molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat di bawah suhu rendah yang terjaga. Proses ini menumpukan kepada penghasilan asid lemak Omega-3 yang asli dan menghilangkan pencemaran termasuk logam berat, merkuri, kadmium dan sebagainya yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.

✔ 50% lebih pekat dari mana2 produk di pasaran
Jadi dapatkan sekarang! Berikan yg terbaik buat anda dan anak anda!



Bulan ni bulan promosi OMEGAGUARD.. harga nyaaa.. mak oiii.. memang berbaloi2.. nak share2 ngan member beli skali 6 botol pn boleh.. dapat free lagi satu botol + free membership + cash bonus.

testimoni 1

testimoni 2


Bila Anak-anak sihat pastinya tahap pembelajaran mereka pasti akan memuaskan.... 

✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸
***✆ BERMINAT? Sila Sms/Whatsupp ke 0105332416  SEKARANG JUGA!!!
=========================================
boleh juga PM/inbox sy.. Ain naina
✔ Dijamin HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan

✔ Terbukti Berkesan

Jemput Like page:MAMA sihat baby ceria untuk informasi terkini dan harga best!!

Boleh Emelkan kepada:ainnaina1@gmail.com 


**segala testimoni/penulisan tentang produk yang di kongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit**

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~