Pages

Saturday 27 October 2012

KEPERLUAN KALSIUM BAGAIMANA MAHU MENCUKUPINYA?

apa sebenarnya yg anda faham tentang kalsium?
jika yg mampu terlayar di imaginasi anda ketika ini adalah susu dan kepentinganya hanyalah tulang,anda mungkin perlu teruskan pembacaan anda,,,





bila sebut soal kalsium,ramai yg terus terfikir tentang susu,begitulah selalunya.susu dan kalsium bagaikan "pasangan"serasi yg tidak mungkin dipisahkan lagi.bila menunya adalah susu maka lebih ramai pula yg tampil dan mengatakan "sy tidak minat minum susu,rasa tak sedap mcm nak muntah" begitu la luahan mrk yg tidak miant susu,bagaimana hendak mendapat klasium kalau mcm tu?

sbb itu shaklee telah menyediakan ostematrik untuk memberi khasiat kalsium yg dipelukan oleh badan kita setiap hari,,,,

kenapa pentingnya kalsium kpd tubuh?
-membantu membina struktur tulang dan gigi yg sihat dan kuat.
-membantu mempertingkatkan beberapa fungsi selular dalm  tubuh seperti pengecutan otot,mempertingkatkan aliran darah serta untuk kekalkan keseimbangan tubuh.
-untuk denyutan jantung yg lebih sihat dan stabil.
-juga merupakan di antara faktor sokongan untuk membantu rembesan enzim dan hormon tubuh.

MAKANAN KAYA MAGNESEUM GANGGU PENYERAPAN KALSIUM

penyerapan kalsium ke dalam tubuh adalah paling maksimum jika di ambil bersama makanan atau suplement yg mengandungi vitamin D,makanan yg tinggi kandungan vitmain D adalah seperti hati ayam dan kuning telur .hal yg sebaliknya akan berlaku jika anda mengambilnya dgn makanan yg tinggi kandungan magneseum seperti ikan,kacang badam,bayam,pisang dan kismis.ini krn magneseum akan mengganggu penyerapan kalsium ke dalam tubuh.

KESAN KEKURANGAN KALSIUM

kekurangan kalsium sememangnya mampu memberikan kesan kpd tubuh dan kesihatan seseorang secara umumnya.pengambilan kalsium yg cukup harus dimulakan dari usia kanak2 lagi kerana apabila kita melepasi usia 30-an maka kadar penyerapan kalsium semakin berkurangan .kanak2 yg berusia dua tahun dan ke atas juga perlu terus minum susu.kaum lelaki yg selalunya kurang kalsium berbanding wanita.mereka juga pelu prihatin untuk mencukupkan kalsium kerana masalh osteoporosis tidak berlaku kpd wanita shj.

pengambilan kalsium yg mencukupi juga amat sangat penting sewaktu kehamilan,biarpun secara semulajadinya penyerapan kalsium dalam tubuh wanita aakn meningkat sewaktu hamil itu sendiri tetapi anda masih perlu minum susu setiap hari.ini kerana kalsium sangat diperlukan untum membina tulang janin serta membantu megurangkan risiko komplikasi kehamilan.
menjawab soalan bahawa susu soya tidak digalakkan diminum sewaktu hamil makanan tiada yg diklasifikasikan sebagai makanan baik atau jahat,,pengambilan sederhana digalakkan jgn berlebihan dan berkurangan,,,

ENERGIZING SOY PROTIEN DAN OSTEMATRIK DAPAT MEMBANTU MENYELESAIKAN MASALAH DI ATAS


-kita kehilangan sekurangnya 600gram kalsium setiap hari,makanan seharian kita tidak dapat membekalkan kalsium sebanyak 600grm itu.lebih nya akan di ambil dari tulang dan gigi.
antara lagi kesan kekurangan kalsium;
-mudah alami kekejangan otot atau sendi.
-sukar tidur.
-cepat naik angin.
-luka lambat sembuh.
-cepat letih.
-rambut gugur bg ibu2 lepas bersalin.

kebaikkan ostematrik =
-membina TULANG @gigi yg kuat.
-mengurangkan simptom2 sengugut,kekejangan otot,kembung perut ,mudah letih dan kemurungan.

ENERGIZING SOY PROTIEN
esp memberi tenaga yg berpanjangan juga membantu dalam saluran protien bersama kalsium ke dalam tubuh badan kita krn protien di perlukan untuk menguatkan lagi tisu2 dalam badan.


tubuh kita memerlukan kalsium setiap hari tapi mampukah cara pemakanan kita hari ini membantu tambah kalsium??
kerana itu shaklee telah melahirkan vitamin yg dapat membantu dalam mendapatkan kalsium setiap hari dengan mudah,jimat dan selamat.

PM SY UNTUK DAPATKNNYA!!!!!!!!!!!!!
atau col sy 0129773915
ADD FB SY AIN NAINA,,,



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~