Pages

Tuesday 17 September 2013

SEMUA WANITA WAJIB BACA ~~~ MASALAH PCOS ~~

Assalammualaikum....masalah PCOS (polycistic Ovarian Syndrom) sering kali dan semakin kerap terjadi pada wanita-wanita sekarang membuatkan mereka sukar hamil...apa punca PCOS ni?
Pcos merupakan salah satu masalah kesihatan wanita.ia turut dikenali sebagai stein-Leventhal Syndrom.setiap wanita dilahirkan dengan mempunyai sepasang ovary yang bertindak sebagai organ utama.fungsinya ialah mengeluarkan sel telur(ovum) pada pertengahan bulan kitaran(waktu subur).pada masa yang sama ia turut menghasilkan hormon-hormon tertentu seperti estrogen dan progesteron.

PCOS merupakan suatu keadaan di mana ovari membengkak disebabkan ovum terperangkap di dalamnya dan tidak berkemampuan untuk menetas pada waktu subur.apabila keadaan seperti ini berlaku lama-kelamaan ovary akan membengkak dan akhirnya menimbulkan pelbagai jenis masalah kesihatan.

Beberapa fakta tentang PCOS -->>

~Polycystic ovarian disease atau pcos adalah salah satu penyakit system reproduksi di mana berlaku ketidakseimbangan hormon dalam badan yang memberi kesan terhadap kitaran haid dan ovulasi.

~dikatakan 6-10% wanita mengalami PCOS.

~kajian menunjukkan 90% wanita yang mengalami haid tidak teratur mengalami pcos dan 30% yang tidak mengalami haid langsung didapati menghidap PCOS.

~Punca pcos masih belum diketahui sepenuhnya dan penyelidikan sedang dijalankan untuk mengetahui sebab ia terjadi.

~antara tanda utama PCOS, termasuklah tiada ovulasi ,ovary yang bengkak yang mengandungi cyst-cyst kecil di dalamnya dan berat badan yang berlebihan.

~Pcos terjadi kebanyakkan pada wanita pada usia 20-30 tidak mengira kaum dan budaya.ia juga kerap terjadi dikalangan sanak saudara tetapi bukan penyakit keturunan.

~ramai wanita mengalami gejala atau simptom yang berbeza di antara satu sama lain yang kadang2 membuatkan diagnos secara klinikal menjadi sukar untuk di buat.

~ada juga yang mempunyai simptom yang terlalu ringan seperti jerawat kecil ,ada juga yang mempunyai simptom yang lebih teruk seperti tumbuh bulu berlebihan pada muka dan keguguran rambut.

Bagaimana pula GLA COMPLEX membantu?

Baroge oil mengandungi GLA yang lebih tinggi dari EPO iaitu sebanyak 25% berbanding 10% GLA dalam EPO.kelikatan GLA yang lebih tinggi terbukti  lebih baik untuk membantu dalam beberapa masalah kesihatan seperti pcos,cyst,pms,atrhititis malah juga ekzema.bukan itu saja,GLA complex shaklee mengandungi vitamin E dan minyak biji bungan matahari yang kaya dengan asid lemak omega-6.daun baroge juga dikatakan galactogogue yang bagus dalam GLA .

jadi bagi anda yang ingin hamil tapi mempunyai masalah pcos atau cyst ..boleh cuba GLA COMPLEX shaklee yang memang terbaik dipasaran dan GLA shaklee sudah lama menjadi pilihan wanita sejak dari dulu...


walaupun GLA shaklee ini dimonopili oleh kaum hawa bukan beerti ia untuk kaum hawa sahaja...tentu sekali ia juga sesuai untuk kaum adam dan remaja sekolah yang mempunyai masalah jerawat kronik.

jom tengok mereka yang berjaya hamil dengan gla-->>

testimoni 1



testimoni 2

sesungguhnya setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya,,namun kita sebagai hamba ALLAH haruslah mencari jalan penyelesaiannya sebelum terlambat...in sha allah dengan mengamalkan GLA shaklee bukan sahaja membantu masalah  pcos malah banyak lagi CLIK SINI..

Alhamdulillah syukur pada ALLAH kerana GLA banyak membantu wanita2 yang di luar sana yang mahu dan ingin memiliki cahaya mata,,bak kata orang seorang wanita tak sempurna hidup jika tidak melahirkan anak...apa-apa pun itu atas KEHENDAK YANG MAHA ESA..

nak dapat GLA SHAKLEE pada harga best? setiap pembelian dari mamasihatbabyceria akan mendapat konsultasi percuma setelah membuat pembayaran...

add /pm fb:Ain naina boleh chat terus dengan sy ...

like page:MAMA sihat baby ceria untuk informasi terkini dan harga diskaun best!!!!

emelkan kepada:Ainaina1@gmail.com

sms/whatsapp:0129773915 



**segala testi/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit**

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~