Pages

Thursday 10 July 2014

ATASI MASALAH KOLESTEROL ANDA SECARA SEMULAJADI DENGAN FITOSTEROL

Assalamualaikum... alhamdulillah kita sudah masuk hari ke 12 puasa ni...pastikan anda menjaga pemakanan anda terutama tang kolesterol tu.... ni baru puasa kalau dah raya macam-macam lagi nak pulun kan... hebat betul nafsu kita ni.... biasalah malaysia kaya dengan makanan sedap-sedap bukan tidak boleh nikmati tapi harus bersederhana....kan lagi elok? ;) ....

ok lepas anda baca artikel ni bagi anda yang memang suka makanan berlemak ni boleh teruskan mengambil makananan berkolesterol tinggi  ye..hihihi... TAPI KENA AMBIL PHYTOCOL-ST SHAKLEE DULU YE...sebab phytokol-st ini membantu merendahkan tahap kolesterol anda!!! 
nak tahu kene ambil sebelum ke selepas? saya akan bagi konsultasi percuma jika anda membeli  dari mamasihatbabyceria ;-)



Adakah anda salah seorang dari 6 juta warga malaysia yang menghadapi masalah tinggi  kolesterol ?

Dianggarkan bahawa satu daripada tiga orang dewasa di malaysia mempunyai paras kolesterol yang tinggi.kandungan kolesterol yang tinggi dalam darah menyumbang kepada masalah kesihatan yang serius dimana ia boleh dihidapi oleh sesiapa sahaja tanpa mengira usia dan dalam jangkamasa panjang ini akan memberikan impak negatif terhadap kesihatan jantung dan fungsi kardiovaskular.tetapi apa yang lebih membimbangkan kita sekarang di mana ramai individu yang masih tidak menyedari bahawa paras kolesterol mereka TERLALU TINGGI!!!!.


APA ITU KOLESTEROL?

Kolesterol merupakan bahan lemak yang terdapat dalam saluran darah dan kesemua sel-sel badan.ia merupakan komponen tubuh yang penting untuk pembentukkan sel membran,hormon,hempedu dan tisu-tisu lain dalam tubuh.

DUA SUMBER UTAMA KOLESTEROL

Kolesterol dihasilkan secara semulajadi oleh hati anda tetapi ia juga boleh diperolehi dari makanan harian anda.kolesterol yang anda makan akan meningkatkan paras kolesterol darah anda.kandungan kolesterol darah yang terlalu tinggi akan meningkatkan risiko penyakit jantung dan angin AHMAR!!!.

BAGAIMANA KOLESTEROL BOLEH MENYEBABKAN PENYAKIT JANTUNG?

Terdapat dua jenis kolesterol utama dalam darah anda:
~LDL * Lipoprotein ketumpatan rendah.
~HDL*Lipoprotein ketumpatan tinggi.

LDL dikenali sebagai kolesterol "jahat" kerana paras kolesterol LDL yang terlalu tinggi dalam darah boleh membentuk sejenis bahan melekit (plak) dalam saluran darah dan menyekat aliran darah seperti yang berlaku semasa serangan jantung atau angin ahmar.


Sebaliknya kolesterol HDL dikenali sebagai kolesterol "baik" kerana ia mengangkut kolesterol salur darah balik ke hati untuk disingkirkan .dalam erti kata lain HDL berperanan "membersihkan" saluran darah.

Oleh yang demikian untuk melindungi diri daripada penyakit kardiovaskular anda hendaklah mengekalkan paras kolesterol HDL yang tinggi dan paras kolesterol LDL yang rendah.

APAKAH PENYEBAB UTAMA TINGGI KOLESTEROL?

Makanan malaysia yang tinggi lemak serta kalori adalah di antara penyebab terjadinya masalah tinggi kolesterol .persatuan Jantung Amerika mengesyorkan pengambilan kolesterol tidak melebihi 300mg sehari.bagi mereka yang menghidap penyakit jantung hendaklah menghadkan pengambilan kolesterol kurang dari 200mg sehari.

Walaupun begitu cuba bayangkan anda sedang mengambil menu harian malaysia ;
Anda pasti tidak MENYANGKA bahawa anda telah mengambil sebanyak 798mg KOLESTEROL!!!! itu hampir tiga kali ganda lebih dari pengambilan harian yang disyorkan!!!!

JOM BERTINDAK HARI INI!!!
IKUTI PETUA INI UNTUK MERENDAHKAN PARAS KOLESTEROL DARAH ANDA SECARA SEMULAJADI:

*Amalkan pemakanan seimbang rendah lemak tepu dan tinggi serat larut.
*lakukan senamana lebih kerap.
*Turunkan berat badan.
*Institut kesihatan kebangsaan Amerika (NIH)mengesyorkan penambahan Fitosterol ke dalam diet harian anda bagi menurunkan paras kolesterol secara semulajadi.

ATASI MASALAH KOLESTEROL ANDA SECARA SEMULAJADI DENGAN FITOSTEROL

Apa itu Fitosterol?
Fitosterol (dirujuk sebagai sterol tumbuhan) wujud secara semulajadi dalam kandungan yang sedikit dalam sumber makanan seperti buah-buahansayur-sayuran,kekacang,biji-bijian,legume,bijiran dan minyak sayuran.lebih dari 80 kajian klinikal telah diterbitkan di dalam penerbitan saintifik melaporkan keberkesanan dan keselamatan fitosterol.
JADI BAGAIMANA FITOSTEROL BERKESAN?
Struktur fitosterol adalah hampir sama seperti kolesterol dan dengan pengambilan fitosterol ia akan bersaing dengan kolesterol untuk tapak penyerapan dalam sistem penghadaman.hasilnya penyerapan kolesterol dihalang dan ia akan disingkirkan keluar bersama-sama fitosterol.ini bermaksud apabila anda mengambil lebih banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang dapat diserap oleh tubuh dan semakin tinggi peluang untuk anda menurunkan paras kolesterol LDL.

BERAPA BANYAK FITOSTEROL YANG KITA PERLUKAN?
INstitut kesihatan Kebangsaan Amerika (NIH) mengesyorkan pengambilan 2,000mg Fitosterol dalam diet harian anda untuk membantu menurunkan paras kolesterol secara semulajadi*

MEMPERKENALKAN PHYTOKOL-ST SHAKLEE yang baru sahaja di lancarkan pada 8/6/2014 baru-baru ini di sunway hotel resort sunway piramid National conferenc.

PHYTOKOL-ST shaklee adalah formula proprietri yang membekalkan 2,000mg FITOSTEROL SETIAP HARI!!!

KEISTIMEWAAN PHYTOKOL-ST SHAKLEE:

*Rumusan mantap daripada beberapa jenis Fitosterol.
*Membekalkan 2,000mg fitosterol tumbuhan setiap hari!!.
*Menepati 100% keperluan harian fitosterol yang disyorkan oleh institut kesihatan  kebangsaan (NIH).
*Tiada tambahan pengawet,pewarna,perisa atau pemanis. DIJAMIN HALAL!!!

Pilihan ditangan ANDA!!!

untuk memperolehi 2,000mg Fitosterol pertimbangkan makanan yang anda perlu ambil setiap hari:
Jika anda mampu makan sebanyak itu untuk sehari anda tidak perlu ambil PHYTOKOL ini... tetapi saya tahu saya tak mampu... saya hanya ambil phytokol 
je.... 


tentunya anda tertanya-tanya apa phytokol -st ini?
Antara soalan lazim mengenai phytokol-st shaklee;

*Apa itu phytokol-st shaklee?
phytokol-st shaklee adalah formulasi proprieteri yang membekalkan 2000mg fitosterol setiap hari.

*Apa itu Fitosterol ?
Fitosterol dirujuk sebagai sterol dan stonal tumbuhan) ditemui dalam membran sel tumbuh-tumbuhan,buah-buahan,sayur-sayuran dan kekacang bijiran.Dianggarkan 200-400mg sterol tumbuhan dan lelbih kurang 50mg stanol tumbuhan kita makan setiap hari.

*Bagaimana pengambilan tablet ini dapat membantu kesihatan saya?
Institut kesihatan kebangsaan Amerika (NIH) mengesyorkan pengambilan 2,000mg fitosterol setiap hari bersama-sama diet rendah lemak tepu dan rendah kolesterol disamping tinggi serat larut,bersenam dan penurunan berat badan.

*Bolehkah say mengambil phytokol-st shaklee bersama Omega guard shaklee pada masa yang sama?
YA tiada sebab kenapa anda tidak boleh mengambil kedua-dua produk ini demi menjaga kesihatan anda.anda juga boleh mengambil COQ Health plus shaklee yang boleh mengoptimumkan manfaat phytokol-st shaklee.

*Adakah Phytokol-st shaklee bebas Gluten?
YA .....


*Bilakah masa yang sesuai untuk saya mengambil Phytokol-st shaklee?
----------- ini saya akan jawab bila anda membeli dari saya ...segala konsultasi percuma akan anda dapat in sha allah...;-)

Testimoni 


Jangan lepaskan peluang miliki phytokol-st ini untuk kesihatan keluarga anda!!! dah nak raya ni kene sediakan dalam beg bawak g mana-mana tentu anda lebih sihat!!!!

✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸
***✆ BERMINAT? Sila Sms/Whatsupp ke 012-9773915 SEKARANG JUGA!!!
=========================================
boleh juga PM/inbox sy.. Ain naina boleh terus chat dengan saya ;-)

✔ Dijamin HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan

✔ Terbukti Berkesan

Jemput Like Page:MAMA sihat baby ceria untuk informasi terkini dan harga best!!!

Boleh Juga Emelkan kepada:ainnaina1@gmail.com


*segala testimoni/penulisan tentang produk yang di kongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit**

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~