Pages

Friday 4 July 2014

SUMBER MAKANAN BANTU KEMPISKAN PERUT

Assalamualaikum... alhamdulillah sudah hampir seminggu kita berpuasa .... saya ada dua berita hendak di sampaikan pagi ini satu berita gembira dan satu berita sedih.. ok kita cerita berita sedih dulu ye..


 Biduanita negara, Datuk Sharifah Aini atau lebih mesra dengan panggilan Kak Pah meninggal dunia awal pagi Sabtu di Pusat Perubatan Pakar Damansara Ala-fatihah untuk beliau.. berita baik pula adik ipar saya telah selamat bersalin seorang mujahid semasa orang sedang berbuka ptg semalam... wah dapat anak buah dalam bulan ramadhan ni..Alhamdulillah...

ok kali ini saya nak share tentang sumber makanan bantu kempiskan perut... saya yakin ramai ada masalah perut buncit ini tak kira lelaki atau perempuan..


Sana sini ada saja kita lihat wanita membincangkan tentang perut yang kempis.ada yang menyarankan agar melakukan senaman,menjaga makanan ,diet dan sebagainya. lelaki juga tidak kurangnya sudah mula peka untuk menjaga penampilan diri mereka.tidak mahu lagi menjadi bahan usikkan gara-gara berperut buncit ,namun risau sahaja tidak mencukupi jika tidak tidak diiringi dengan amalan penjagaannya .

Manfaat yang diperolehi bukan sahaja mengguntungkan anda kerana dapat melangsingkan perut buncit tetapi juga dapat menghilangkan lemak di bahagian perut yang menjadi sumber kebanyakkan penyakit.

ikuti langkah-langkah yang baik untuk mengurangkan perut yang buncit,di samping senaman-senaman yang baik untuk meratakan perut buncit anda.Panduan pemakanan mudah yang di bawah boleh kita amalkan untuk membantu menjayakan lagi misi mengempiskan perut.

Kuncinya mudah sahaja iaitu memilih makanan yang boleh melancarkan pencernaan dan mengurangkan gas di bahagian perut.

1)Pisang~ sebiji pisang yang besar mengadungi sekurang-kurangnya 602 miligram kalium.kalium inilah yang akan membantu melawan kembung dengan cara mengatur kadar sodium di dalam tubuh.

2)Air panas~ jika anda berasa perut anda besar dan kembung ,minumlah air panas .pakar Nutrisi Holistik ,Gilian McKeith menyarankan kita minum air panas sebelum makan.pastikan jumlahnya tidak terlalu banyak.jangan lupa hindarkan ais kerana ais akan menambahkan lagi gas di dalam perut anda.

3)Sawi putih~ Berbanding sawi hijau,sawi putih menjadi kegemaran ramai orang.selain enak ,sayuran ini juga dapat membantu meredakan perut yang kembung.menurut Mckeith ,ia mengandungi probiotik yang akan menyumbangkan bakteria baik ke dalam perut.

4)Sup miso ~sup miso yang menjadi menu kegemaran penduduk jepun ini bukan hanya menghangatkan anda tetapi juga mengandungi enzim yang boleh membantu proses pencernaan yang lebih baik dan lancar.

5)Beras merah ~Sedikit beras merah yang di makan mentah kaya dengan serat dan serat ini boleh membantu mengembangkan bakteria baik serta membantu fungsi usus kecil anda.

6)Seleri ~Sayuran ini baik untuk membantu mengempiskan perut .tambahkan saja dalam menu diet anda kerana sayuran ini mengandungi sodium dan kalium yang sangat diperlukan untuk seimbangkan kadar air di dalam tubuh.

7)Halia~Halia yang di minum bersama air teh seumpamanya akan menbantu melancarkan lagi proses pencernaan .ini kerana halia mengandungi ginerols yang akan meredakan perut kembung.

8)vitamin yang menbantu mengempiskan perut adalah; Herblax,lecithin dan alfalfa.

Set berkonsepkan ~pecahkan,bakar dan buang!! set yang menjadI pilihan ramai.

Testimoni 

Pilihan yang wajib ada terutama di bulan puasa ini kerana set ini amat membantu menyahkan toksin dan membersihkan lagi usus kita komfemmm kempis laaa.

testimoni lagi?KLIK SINI.

✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸
***✆ BERMINAT? Sila Sms/Whatsupp ke 012-9773915 SEKARANG JUGA!!!
=========================================
boleh juga PM/inbox sy.. Ain naina 
✔ Dijamin HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan

Jemput Like Page:MAMA sihat baby ceria untuk informasi terkini dan harga best!!!

Boleh juga emelkan kepada:ainnaina1@gmail.com


*segala testimoni/penulisan tentang produk yang di kongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit**

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~