Pages

Thursday 6 June 2013

"SUSU SY SEMAKIN KERING SELEPAS AMALKAN SHAKLEE !!!!!!!!!!!!! ~~ KENAPA ????

Assalammualaikum semua...Alhamdulillah setiap apa yang Allah swt berikan kepada kita hari ini kita wajib mensyukurinya....begitu juga nikmat yang tidak terhingga untuk ibu-ibu yang berjaya BF sampai anak cukup besar....
hari ni sy nak share tentang persoalan yang sering di lontarkan oleh beberapa custemer yang mengambil set penyusuan ni.......
antaranya "kenapa susu sy merudum selepas mengambil shaklee??" sedangkan selama ini sy duk promot shaklee mampu meningkatkan penghasilan susu...semua mengetahui tujuan utama pengambilan supplement adalah bagi meningkatkan taraf kesihatan seseorang.bergantung pada badan masing-masing,tindakbalas terhadap supplement ini mungkin berbeza antara satu individu kepada individu yang lain.

sy pasti ramai yang juga mengalami masalah ini,,,anda harus ingat yang ini adalah supplement bukan ubat yang mana jika anda sakit anda makan ubat pada keesokkan harinya anda terus menjadi sihat seperti sedia kala....kesan berbeza bagi setiap penggunaan ada yang seawal beberapa hari sudah mula nampak kesan yang memberangsangkan manakala ada juga yang sebaliknya.

sebaliknya pengambilan supplement ini ibarat menanam pokok .mana mungkin jika anda menanam pokok dari biji benihnya hari ini ,esok sudah tumbuh sebatang pokok yang besar dengan buah yang lebat...hmmmm rase2 logik tak??

sudah tentu untuk mendapatkan hasil daripada biji benih tersebut anda perlu terlebih dahulu semai,baja dan siramnya dengan air setiap hari..barulah ianya dapat tumbuh dengan sihat dan menghasilkan buah yang banyak dan berkualiti.


sebab itu sy selalu tekankan kepada semua custemer sy tidak kira ambil mana-mana supplement shaklee pun air tetap wajib 3 liter atau lebih ,,,pengambilan supplement mestilah konsistent mengikut cara yang diberi barulah nampak hasilnya...namun begitu bila sy suruh minum air pada kuantiti banyak ada pula yang mencelah "kalau minum air banyak sangat nanti berlaku cairan nutrient dalam badan" .tidak dinafikan kenyataan tersebut ada kebenarannya,namun ianya hanya boleh diaplikasi kepada mereka yang TIDAK MENGAMALKAN APA-APA JENIS SUPPLEMENT.

jika anda sememangnya pengamal supplement ,sy percaya anda mesti sudah fasih mengenai perkara ini.air sangat penting bagi pengamal apa juga supplement kerana air diperlukan untuk mencairkan nutirsi yang diperolehi daripada supplement yang di makan dan untuk dibawa keseluruh badan serta bagi tujuan penyerapan yang lebih optimum.

seperkara lagi yang perlu anda ingat jika anda dapati susu akan merudum berbanding sebelum mengambil shaklee ianya juga besar kemungkinan signal bahawa pengambilan air anda tidak selari dengan vitamin intake yang anda amalkan.

suka sy nak ingatkan susu ibu dalam bentuk ape?? yesss cairan kan?? jadi jika ibu tidak minum air secukup nye dari mana susu nak dihasilkan ?? dan dari mana pula ibu nak dapat cairan tersebut?? itu anda jawab sendiri ye....

dan di antara tanda-tanda kekurangan air pula kerap mengalami pening kepala ,muka ditumbuhi jerawat,perasaan yang tidak tenteram,kerap moody dan resah serta badan rasa sakit-sakit.selain itu kekurangan air dalam badan juga boleh dilihat daripada warna iari kencing kita.jika ianya kelihatan kuning pekat ,besar kemungkinan anda tidak meminum air secukupnya kerana individu yang mendapat bekalan air yang mencukupi air kencingnya akan berwarna jernih.

jadi para ibu yang mengamalkan set penyusuan jangan mudah menyalahkan supplement jika tidak mendapat hasil yang diingini....

semua perkara yang kita buat haruslah istiqamah..jangan lupa berdoa pada ALLAH SWT  itu paling penting.....wallahhuaklam semoga kita dapat berjumpa lagi  di lain coretan ......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~