Pages

Sunday 17 August 2014

6 TIPS ATASI GANGGUAN SAAT MENURUNKAN BERAT BADAN

Assalamualaikum... Ramai antara yang gagal diet sebab tak tahan laparrr... asyikk lapar je..... Aaduh bila nak slim macam ni???

6 Tips Mengatasi Gangguan Saat Menurunkan Berat Badan
---------------------------------------------------------------------

Kalau perut lapar, pasti yang ada dalam fikiran kita adalah makanan. Terbayang makanan yang sedap-sedap kan? Nak-nak pula waktu tu terbau bau ayam goreng...Lagilah makin tak tahan rasa lapar tu.... Namun untuk orang yang sedang dalam program berdiet, hal ini tak boleh dilakukan kerana mereka ada jadual makan tersendiri. Hal ini tentu sangat menyeksa mereka. Namun ada 6 tips yang boleh anda cuba agar tidak lapar sehingga waktu makan berikutnya.


1) Konsumsi vitamin
****************
Jika tubuh kekurangan nutrisi, keinginan untuk makan akan meningkat. Sehingga anda merasa lapar dan akan makan lebih banyak. Jadi, dengan mengambil vitamin akan mengurangkan rasa lapar anda.

2) Jus buah
**********
Buah yang sudah hancur diblender, banyak mengandungi serat yang akan membuatkan anda rasa kenyang dalam jangka masa yang lama.

3) Makan di tempat yang terang
************************
Menurut pemerhatian, tempat yang gelap akan menggalakkan seseorang makan berlebihan.

4) Ikan
*******
Menurut ahli pemakanan, indeks kepuasaan memakan ikan lebih tinggi jika dibandingkan dengandaging ayam atau daging. Jadi lebih baikn kalau kita menggantikan menu daging atau ayam kepada ikan.

5) Tutup hidung
************
Kaedah ini boleh menghasilkan rembesan insulin yang membuat anda berfikir jika anda berasa lapar apabila bau-bau makanan.


6) Penggunaan lobak mentah
**********************
Menurut kajian, makan lobak mentah boleh membuat anda lebih berpuas hati daripada lobak merah rebus.


**Setelah mengetahui 6 hal diatas, ada baiknya anda mencubanya supaya boleh menahan lapar dan mengawal berat badan anda agar tidak terlalu berlebihan..

Pesanan untuk anda :

Vitamin bukan ubat kurus dan bukan dadah, jika diambil dalam jumlah yang disarankan ia tidak memudaratkan.

> Fungsi vitamin dan mineral yang kita ambil ialah untuk membetulkan fungsi badan yang berfungsi bukan pada tahap yang betul or kurang effective. Macam 'factory default setting' dalam handphone kita.. Bila tekan button reset tu all setting will set to factory setting. Macam badan kita bila mengamalkan pengambilan supplement, setiap sel mula kembali menjalankan fungsi asalnya dengan baik.

>Kesannya sel, tissu, organ dan seterusnya sistem yg menjalankan fungsi yang baik. Dapat melakukan proses pencernaan degan baik, serapan nutrient degan baik..meningkatkan metabolisme ..pembakaran kalori yang lebih effektif and so on... Jadi tubuh akan berada dlm keadaan yg ideal..

>Jika selama ini, makan tetapi banyak yang disimpan, tidak diproses dengan betul, tidak dijana menjadi tenaga, tidak dibuang yang berlebihan. Ini semua akan dipulihkan dengan bantuan vitamin.

> vitamin tiada kalori..jadi pengambilan vitamin tidak akan menggemukkan..

Jom nyahkan toksin dengan Herblax,lecithin dan alfalfa shaklee....

Selamat,berkesan dan mendapat kelulusan KKM....


Berminat boleh pm/sms/ whatsapp 0129773915






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~