Pages

Thursday 21 August 2014

AIR LEMON MEMBANTU MENCEGAH PENUAAN??

Assalamualaikum ..hai semua apa khabar? ... anda pernah dengar tentang keistimewaan air lemon? bagi yang tidak tahu khasiat nya jom follow saya ;-)

Alhamdulillah air lemon ini sentiasa jadi minuman feveret saya... tiap pagi tentunya saya ambil bersama vitamin shaklee !!!!! alhamdulillah memang bertambah-tambah segar!!!!


Memulakan hari dengan air lemon suam mempunyai banyak manfaatnya kepada kesihatan.

ANTARA KHASIATNYA:

~Membantu penghadaman ~
Air suam bukan saja membantu merangsang saluran penghadaman ,tetapi lemon dipercayai mengaktifkan dan membersihkan hati .ia juga menyingkirkan asid penghadaman dalam proses penghadaman makanan dan menyingkirkan bahan buangan.

~Menyokong sistem imun~
Buah-buahan sitrus seperti lemon kaya,vitamin C dan Asid Askorbik.vitamin C  membantu menentang selesema.manakala Asid askorbik membantu penyerapan zat besi yang juga memainkan peranan dalam fungsi sistem imun.

~Mengalkalikan tubuh~
Jika tubuh anda berdepan keseimbangan pH yang kronik,bermakna penyakit akan mudah menyerang ,walaupun lemon bersifat Asid ,ia mempunyai keupayaan untuk mengalkalikan yang tinggi selain cara terbaik untuk memastikan keseimbangan pH tubuh berada  pada paras sepatutnya terutamanya jika diet anda kaya daging,keju atau alkohol.

~Membantu detoksifikasi
Air lemon adalah diuretik semulajadi ,yang mana membantu tubuh menyingkirkan cecair dan toksin bersama.Asid sitrik yanng terkandung di dalamnya membantu memaksimumkan enzim yanng merangsang hati.


~Pemberi tenaga~
Ramai yang mengaku dengan mudah berjaya melupakan kopi selepas beberapa hari minum air lemon .kombinasi air dan lemon membantu hidrasi dan meningkatkan paras oksigen dalam darah,memberikan anda rasa hebat!!!

~Mencantikkan kulit~
Dehidrasi yang kronik boleh menyebabkan kulit kelihatan kusam .jadi mulakan hari anda dengan langkah melalui air lemon.vitamin C memainkan peranan penting dalam mengekalkan kulit sihat dan sebagai antioksidan bagi mencegah penuaan!!!.

Nak lagi best ambil air lemon bersama vitamin C shaklee bukan sahaja kulit cantik malah bertenaga sepanjang hari!!!!


Saya mengamalkan sebiji vitamin C sehari seumpama mengambi 7 biji oren setiap hari ;-)

✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸
***✆ BERMINAT? Sila Sms/Whatsupp ke 012-9773915 SEKARANG JUGA!!!
=========================================
boleh juga PM/inbox sy.. Ain naina 

✔ Dijamin HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan

✔ Terbukti Berkesan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~