Pages

Friday 22 August 2014

TIPS MENDAPAT TIDUR LENA UNTUK IBU MENGANDUNG !!!

Assalamualaikum... apa khabar semua mommys ..terutama yang sedang hamil tu... ada tak mommys yang memang sukar nak tidur malam-malam ni?.. cerita tentang sukar tidur malam ni membuatkan saya teringat masa sedang mengandungkan ainul... masa tu dah nak masuk 5 bulan.... mula-mula memang payah nak tidur lebih-lebih lagi time hubby kerja malam.... memang tak mengantuk langsung...!!!!

Alhamdulillah ..saya bertemu dengan "penyelesaiannya" OOoppp bukan ubat tidur ye... jangan salah faham...


Sukar untuk tidur dan apabila terjaga daripada tidur,sukar utntuk tidur semula menyebabkan ibu hamil menjadi tertekan, keletihan, pening dan loya. Sesetengah waita mengalami perasaan fobia tentang kelahiran atau bayi. Masalah ini hanya bersifat sementara, ia hanya berlaku sepanjang anda hamil.

Apakah Gejala Yang Sering Menyebabkan Tidur Terganggu?

~Pedih Ulu Hati

Perubahan hormon dalam badan semasa hamil yang mengganggu system penghadman yang menyebabkan injap pada pintu masuk peprut menjadi kendur.Hal ini menyebabkan asid perut mengalir semula ke saluran perut.

 Antara cara untuk mengatasi masalah ini ialah:

~Elakkan makan terlalu banyak, makan pedas, atau bergoreng.
~Pada waktu malam, cuba minum susu panas.
~Tinggikan bantal atau gunakan lebih dari 1 bantal ketika tidur.
~Kerap Buang Air kecil

Ia disebabkan oleh Rahim yang menekan pundi kencing. Ia berlaku di peringkat awaldan akhir kehamilan. Ia menyebabkananda sering terjagamalam untuk ke tandas.

~Sesak Nafas

Disebabkan saiz rahim semakin membesar, ia memberi tekanan kepada bahagian diafragma anda dan menghalang anda bernafas dengan bebas. Ia menyebabkan anda tidak selesa tidur malam dan sering terjaga.

~Peningkatan Degupan Jantung

Hal ini disebabkan tubuh anda memerlukan lebih banyak darah untuk di pam ke rahim dan menyebabkan degupan jantung anda menjadi lebih tinggi dan menyebabkan anda tidak selesa untuk tidur.

~Mimpi Ngeri

Memikirkan tentang masalah harian,kehamilan,bayi dalam kandungan dan kelahiran yang bakal anda lalui kadang-kadang menjadi mimpi ngeri kepada sesetengah wanita. Apabila terlalu memikirkan perkara tersebut hingga terbawa-bawa ke dalam tidur, ia menyukarkan ibu-ibu untuk tidur lena dan sering terjaga.

~Tips Membantu Anda Tidur.

Minum lebih banyak air beberapa jam sebelum masuk tidur.

Jauhkan daripada mengambil minuman yang boleh menyebabkan anda hilang mengantuk seperti kopi.

Jika amalkan senaman,lakukannya di sebelah pagi atau siang, bukan sebelum masuk tidur.

Pastikan anda tidak membawa masalah hingga ke bilik tidur.

Biasakan anda ke bilik tidur untuk tidur dan bukan untuk menyiapkan kerja pejabat, makan makanan ringan, menonton television dan sebagainya.

Sekiranya anda mengalami kejang kaki, dedakan dengan berjalan sekitar bilik sebelum tidur.

Mengambil segelas susu suam membantu anda untuk tidur dengan lebih lena.

Apakah Posisi Yang Betul Membantu Untuk Tidur Yang Lena?

Semasa hamil,anda perlu tahu posisi yang betul. Sebaiknya selesakan diri andadengan berbaring pada belakang badan yang disokong oleh beberapa biji bantal atau baring mengiring dengan 1 kaki dibengkokkan dan disokong di bawahnya dengan kusyen  atau bantal.

Anda mungkin selesa baring mengiring semasa kehamilan anda berada di peringkat akhir. JAnagn letakkan bantal terlalu banyak di bwak kepala kerana ia tidak baik untuk tulang belakang.

Jika masih tidak boleh tidur, anda sebaiknya jangan terus berada di atas katil atau mundar mandir di dalam bilik. Lakukan sesuatu seperti membaca bukudan menonton tv. Mungkin dengan cara ini boleh menyebabkan anda mengantuk dan memudahkan anda untuk tidur semula.


Ostematix Shaklee Membantu Tidur Yang Lebih Lena.

Sekiranya ibu-ibu tidak gemarkan susu,Ibu-ibu boleh mengamalkan pengambilan Ostematrix bagi menggantikan susu. Ostematrix terbukti membantu masalah sukar tidur termasuklah yang mengalami insomnia.

testimoni 1

Ibu hamil kenalah cukup rehat,cukup tidur baru kelihatan segar dan cergas sepanjang kehamilan itu.. jika ibu masih ada anak kecil lagi untuk di uruskan memang perlulah "power" vitamin ni lebih sikit kan....

Yang penting makan makanan berkhasiat untuk nutrisi seimbang..

✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸
***✆ BERMINAT? Sila Sms/Whatsupp ke 012-9773915 SEKARANG JUGA!!!
=========================================
boleh juga PM/inbox sy.. Ain naina 

✔ Dijamin HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan

✔ Terbukti Berkesan

Jemput LiKE page:MAMA sihat baby ceria untuk informasi terkini dan harga best!!!

Boleh Juga Emelkan kepada:ainnaina1@gmail.com


**segala testimoni/penulisan tentang produk yang di kongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit**

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~