Pages

Monday 4 August 2014

SET CEGEH DIABETS SHAKLEE

Assalamualaikum.... wahhh selepas raya ni makin ramai yang buat rumah terbuka.. komfem makan macam-macam kan.... bagaimana dengan yang ada Diabetis tu? 


Pakar nutritionist cakap, diabetes boleh dicegah melalui pengambilan makanan-makanan yang sihat. Rasa-rasanya dalam 10 orang, berapa orang je boleh kawal nafsu makan?? Honestly, saya sendiri pun tewas dalam bab ni… Terutama masa musim perayaan atau makan kat hotel, majoriti kita semua akan memegang prinsip yang sama iaitu.. “Makan semua hidangan!!”.

Risiko untuk menghidap diabetes sebenarnya sangat tinggi. Tahukah anda, 1 daripada 5 rakyat Malaysia adalah penghidap diabetik?..


Pakar nutritionist juga ada bagitau, sebenarnya TIADA UBAT yang boleh merawat diabetes. Maksudnya kalau seseorang dah kena diabetes, doktor tak boleh buat apa dah, suntik insulin jer laa.. Lama-kelamaan, penyakit buah pinggang pula datang menyerang dan semakin kronik sehingga perlu menjalani dialisis.

Dialisis terdiri daripada 2 kategori:

1- Cuci darah: untuk membantu pesakit buah pinggang menjalani kehidupan dengan menapis dan mencuci darah dari kotoran-kotoran dalam badan. Biasanya rawatan ini dilakukan 3 kali seminggu!!

2- Cuci air: lebih kurang dengan cuci darah cuma ia di panggil APD atau CAPD. APD mengunakan mesin dan dilakukan pada setiap malam, pesakit akan bergantung dengan mesin selama 10 jam setiap malam!! Manakala CAPD ialah secara manual, pesakit harus menukar air dari perut ke beg kotoran setiap 4 jam.
 Ia lebih susah berbanding cuci darah kerana APD/CAPD perlu pastikan darah anda sentiasa dalam keadaan bersih.


Dalam Shaklee, ada beberapa suplemen yang sesuai untuk mencegah diabetes dan kalau pun anda memang sudah disahkan penghidap diabetik, pengambilan suplemen Shaklee Insya-Allah boleh mengelak daripada rawatan dialisis.

 Sekurang-kurangnya, walaupun anda penghidap diabetik, anda masih boleh menjalani kehidupan normal dan tidak bergantung pada mesin dialisis.

Antara vitamin-vitamin yang membantu mencegah diabetic ;-)

1- Vivix. Mencegah penghasilan AGE protein. Apa itu AGE protein? Ia adalah bahan merbahaya yang terhasil apabila gula yang berlebihan bergabung dengan protein di dalam tubuh badan kita. AGE protein ini boleh merosakkan pembuluh arteri dan membuatnya keras dan kaku.. Dan akhirnya pembuluh darah kita boleh meletup!!

2- ESP. Mengandungi rendah Glycemic Index yang boleh mengekalkan tahap gula yang sihat. Selain itu, hormon daripada kacang soya NON-GMO ini menggalakkan penghasilan hormon insulin secara semulajadi.

3- GLA Complex. Mengandungi Omega-6 fatty acid yang boleh membantu mengurangkan kesakitan saraf yang di alami oleh pesakit diabetik.

4- Vita-C. Mencegah gula dalam sel bertukar menjadi sorbitol. Apa itu sorbitol? Sorbitol adalah sejenis pemanis buatan yang boleh menyebabkan pengembangan urat saraf. Saraf yang kembang boleh menyebabkan penyakit pada mata iaitu katarak.

5- Vitalea. Membekalkan nutrisi lengkap yang diperlukan oleh badan kita kerana kebiasaannya, penghidap diabetik mengalami kekurangan Chromium dan menyebabkan pengambilan gula ke dalam sel menjadi kurang efektif.

6- Alfalfa. Mempunyai kandungan mineral yang tinggi untuk menyahtoksik bahan-bahan yang tidak diperlukan dalam badan.


7- Zinc. Mempercepatkan penyembuhan luka, kerana kebiasaannya penghidap diabetik mengalami masalah luka yang lambat atau tidak sembuh sama sekali.


TIdak perlu ambil semua jika anda kekangan bajet... boleh pilih ;-)

Best price only from me 

✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸

***✆ BERMINAT? Sila Sms/Whatsupp ke 012-9773915 SEKARANG JUGA!!!
=========================================
boleh juga PM/inbox sy..Ain naina..

✔ Dijamin HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan

✔ Terbukti Berkesan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~