Pages

Thursday 16 October 2014

7 SIKAP ORANG BERJAYA

Assalamualaikum.... Insan yang berjaya mempunyai beberapa perkara yang membuatkan mereka berbeza daripada orang lain.sifat-sifat ini dikenal pasti ada pada hampir semua orang yang berjaya...


Mahu tidak Mahu jika anda ingin berjaya anda harus membinanya mulai sekarang.

~HANYA SATU JALAN~
Mereka tidak mempunyai pelan alternatif sebaliknya hanya satu sahaja jalan iaitu"kejayaan" .kegagalan bukanlah pilihan yang ada.ini menyebabkan mereka terpaksa berusaha ,mencari  dan memikir idea lain jika kejayaan masih tidak ditemui.mereka akan berusaha memastikan apa yang dibuat berjaya.tiada istilah untuk kembali semula kepada pekerjaan LAMA.

~KERJA KERAS~
Tiada jalan mudah untuk berjaya .seseorang itu perlulah sanggup bekerja keras dan lebih lama daripada orang lain.pernah anda jumpa orang yang berjaya hanya tahu duduk relaks sebelum mereka berjaya? mereka memang relaks tetapi selepas mereka mencapai objektif yang ditetapkan.


~KELUAR DARI ZON SELESA~
Orang berjaya tidak mudah terpengaruh dengan majoriti,menyebabkan mereka tersekat dan tidak keluar dari zon selesa diri sendiri.orang berjaya mempunyai tabiat untuk memulakan sesuatu .kalau anda perhatikan beberapa siri kejayaan hari ini,hadiah besar kepada mereka yang unik dan bukannya kepada mereka yang suka mengikut.

~IMAGINASI HASIL AKHIR~
Mereka yang berjaya mempunyai gambaran akhir impian tersebut terjadi.mereka memulakan sesuatu projek dan terus berimaginasi hasil akhir.Contohnya mereka tahu apa gambaran terakhir yang menandakan mereka telah berjaya mencapai impian mereka.selain itu mereka juga mempunyai matlamat yang TINGGI.

~TETAP MATLAMAT BARU LEBIH TINGGI~
Apabila sudah sampai ke penghujung destinasi ,mereka tidak berhenti.orang berjaya akan meneruskan usaha mereka dengan matlamat baru yang lebih tinggi.kejayaan bagi mereka bukanlah destinasi tetapi lebih kepada proses untuk mencapai destinasi tersebut.

~LAKUKAN JUALAN~
Tidak kira apa pun,untuk berjaya anda mesti pandai menjual dan menjual itu tidak semestinya pada benda.anda boleh sahaja pandai menjual bagaimana membawa diri apabila berada dalam sesuatu tempat atau organisasi.ia bukan tentang manipulasi tetapi lebih kepada bagaimana untuk memahami situasi.

~TIDAK RIAK ATAU SOMBONG~
Mereka juga tidak riak dengan kejayaan diri.kalai kita perhatikan ,rata-rata mereka biasa dan merendah diri sahaja apabila bercakap.mereka tahu kejayaan yang dicapai hari ini bukannya datang dari usaha mereka seorang sahaja.

Anda masih mencari peluang menjana pendapatan dari rumah? 
cepat2 AAD saya : Ain naina atau sms/whatsapp 0129773915 /0105332416.. saya akan share rahsianya... 

LIKE DAN SHARE KEPADA KAWAN-KAWAN ANDA!!!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~