Pages

Friday 3 October 2014

ANAK TIDAK SUKA MAKAN BUAH-BUAHAN???

Assalamualaikum.... anda suka epal tak? hmmm anak-anak suka epal tak? biasanya kita "ditiru" oleh anak-anak apa yang kita buat,kita kata... Sebab itu kita mesti tunjuk contoh yang baik di depan anak-anak yang sedang membesar..

Jika anda mempunyai masalah anak tidak suka makan buah.. jom follow saya... saya ada banyak tips untuk anda tau.... 


Saya memang suka EPAL sebab itu anak saya pun suka epal..malah semua buah dia suka!!!!...MALAH saya tabur sedikit MEalshake lagi atas buah epal memang rasa macam makan aiskrim!!!!! hihi.. inilah trick saya hihihi...

~JADI ROLE MODEL~
Anak-anak secara automatik mencontohi tabiat anda sama ada baik atau buruk .jadi tunjukkanlah contoh yang baik dengan mengamalkan pemakanan sihat serta melakukan aktiviti fizikal dengan harapan anak anda akan mengikutinya.

~APA YANG DILIHAT~
Kanak-kanak mudah tertarik dengan visual yang menarik.jadi aktifkan imaginasi mereka dengan pelbagai potongan epal agar kelihatan seperti snek yang seronok untuk dinikmati.jangan lupa selitkan beberapa elemen tambahan seperti candy marshmallows untuk menggalakkan lagi anak-anak anda mencuba.


~JANGAN TAKUT UNTUK BEKERJASAMA DENGAN ANAK-ANAK~
Sering ibubapa "menghalau" anak-anak dari mendekati dapur dengan tanggapan mereka sebagai "pengacau" kala memasak.Namun apa kata sesekali ajaklah mereka sekali dalam penyediaan makanan.ini bukan sahaja untuk membiasakan diri mereka dengan persekitaran dapur malah dapat meluangkan masa berkualiti dengan mereka.

Tentu anak-anak berasa seronok dapat menghasilkan sendiri potongan epal mengikut kreativiti mereka.melihat hasil tangan sendiri tentu menambah keterujaan mereka untuk menikmati hidangan tersebut.

~POTONG~
Kadang-kadang cara terbaik untuk menggalakkan anak menikmati epal dan buah-buahan lain adalah dengan memotongnya .adalah lebih menarik andai buah-buahan itu dipotong mengikut kesesuaian mahupun kehendak mereka daripada diberikan buah itu dalam bentuk asalnya.tidak kira cara apa sekalipun tentu anak-anak lebih mudah untuk menikmatinya andai ia datang dalam bentuk yang mudah dikunyah!!!



~JADIKAN KOMBO~
Tidak sukar untuk anak anda makan sanwic.tapi mungkin satu tugas berat untuk mereka makan buah-buahan .jadi cara terbaik adalah menjadikan epal mahupun buah-buahan lain kelihatan seperti sanwic.dengan menghiris epal kemudian disapu dengan peanut  butter dan taburan cip coklat pastinya membangkitkan selera anak untuk makan buah.TAK SUSAH KAN?

Tak pun boleh taburkan Mealshake shaklee yang berkhasiat untuk tumbesaran anak-anak!!!!

JOM beli mealshake 3 canister dapat 4!!!



Mealshake...pemakanan tambahan paling popular di kalangan ibu2 yang mempunyai anak picky eater. kenapa Mealshake popular? Sebab utama adalah ibu-ibu dah hilang satu beban. Beban nak fikir apa lagi patut dibuat bila anak susah nak makan, perkembangan anak slow ataupun berat badan tak naik-naik..

 MEalshake juga  mengurangkan masalah sembelit di kalangan kanak-kanak.Untuk satu bahagian mealshake, terdapat 3gm serat. 

Serat dapat membantu proses peristalsis dalam kolon (pembuangan) berjalan dengan lebih lancar dan proses detoks dapat berlaku secara neutral. Sebab itu ia sesuai untuk kanak-kanak yang selalu sembelit.

testimoni 1

✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸
***✆ BERMINAT? Sila Sms/Whatsupp ke 012-9773915 SEKARANG JUGA!!!
=========================================
boleh juga PM/inbox sy.. Ain naina.
✔ Dijamin HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan


**hihi selit sikit muka budak suka makan buah epal ni... stok buah wajib ada kat rumah.... begitu juga stok mealshake !!!**


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~