Pages

Monday 1 April 2013

ANEMIA SEMASA HAMIL...BAHAYA TAK?

Assalammualaikum...malam ni sajer nak share tentang awal-awal kehamilan dulu,,takut rase nak ingat sebab alahan nye memang teruk dalam bulan puasa lagi tuuu..
bercakap soal anemia ketika hamil memang bukan benda asing bagi sy ketika hamil...pegi klinik asyik kene nurse  bebel je..sabar jela,,,segala vitamin klinik bagi makan semua tak jalan...bila kandungan dah masuk hampir 5 bulan barulah terjumpa shaklee ni....syukur sangat!!!! lepas ambil multivitamin@vitalea HB  memang jadi cantikkkk.....:) that's why i love shaklee....


apa itu Anemia?
anemia ketika mengandung terjadi apabila seseorang wanita itu mempunyai paras hemoglobin yang rendah semasa mengandung.paras hemoglobin yang normal adalah 11.5 hingga 16.5g/dl untuk perempuan dan 12.5 hingga 18.5g/dl untuk lelaki.

anemia berlaku apabila jumlah sel-sel darah merah di dalam darah berkurangan dari biasa.sebagai seorang wanita hamil,adalah penting bagi kita untuk mendapatkan ujian darah bagi menentukan paras hemoglobinnya semasa lawatan pertama pemeriksaan kandungan.walaupun kita tidak mengalami masalah anemia pada lawatan pertama.sebagai ibu hamil memang kita berpotensi untuk mengalami keadaan ini kemudiannya dalam tempoh kehamilan tersebut.terdapat banyak jenis anemia .jika anda merasakan bahawa anda mengalami masalah ini,berjumpalah dengan doktor.

tanda-tanda kekurangan zat besi @anemia 
~rasa letih,lemah anggota dan sering pengsan.
~kelihatan pucat
~kesukaran bernafas/sesak nafas.
~loya
~degupan jantung yang cepat.
~sakit kepala dan pening
~mudah lupa.

kelebihan set kehamilan shaklee:

~multivitamin
vitalea iron formula yang dilengkapi dengan 12 vitamin,7 galian dan zat besi.mempunyai patented sistem penyerapan bioaktif untuk memastikan peningkatan penyerapan asid folid kritikal.membantu meningkatkan Hb ke paras normal semasa hamil.

~vitamin B com
lengkap dengan 8 kumpulan B termasuk asid folik yang diperlukan oleh tubuh badan,demi membantu tubuh badan bertenaga,otak lebih fokus,emosi lebih stabil.sangat penting dalam membantu memetabolismekan karbohidrat,lemak dan proiten.vitamin B  juga dapat membuat wajah ibu kelihatan cantik dan berseri ').

~vitamin C
membantu meningkatkan sistem imunisasi badan.pengambilan bersama vita-lea iron formula meningkatkan kadar penyerapan iron dalam tubuh.

~ostematrik /kalsium
kandungan kalsium yang mencukupi di dalam diet anda,lebih2 lagi semasa tempoh kehamilan akan dapat memastikan bayi yang dilahirkan mempunyai tulang dn gigi yang sihat tanpa menggugat kandungan kalsium yang sedia ada di dalam tubuh anda.membantu mengatasi kejang kaki,sakit pinggang,sakit otot ketika hamil. 

juga boleh onn add esp dan omega bagi ibu yang hamil trimester 2 &3...

~esp(energizing soy protein)
rendah lemak,bukan GMO  dan protein biologi lengkap yang mengandungi kesemua 9 asid amino yang penting.esp memberi ibu tenaga di mana bagi mereka yang ada alahan @morning sikcness yang agak teruk.ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat.selain itu protein ini membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi.


~omega guard
DHA adalah penting untuk perkembangan dan kefungsian otak,mata dan sistem saraf pusat.semasa mengandung janin yang sedang membesar bergantung kepada ibunya untuk mendapat DHA  yang diperlukan.ini kerana DHA  diperolehi daripada makanan yang dimakan,maka kandungan DHA dalam diet seseorang ibu menentukan sebanyak mana mana DHA  yang dapat disalurkan kepada janin.

jom tengok apa kata ibu-ibu ni>>

testimoni 1


testimoni 2
testimoni 3


buat ibu-ibu hamil yang ingin kan kesihatan yang baik buat diri dan juga anak di kandung buatlah pilihan yang bijak!!!! berminat?? nak order?? konsultasi akan dberi selepas pembelian ;)

testimoni lagi CLIK SINI


pm/add fb:ain naina boleh chat terus dengan sy ..:) bagi ibu yang ada kekangan bajet sy akan bantu ...

like page:MAMA sihat baby ceria untuk informasi terkini dan harga diskaun!!!

emelkan kepada:ainnaina1@gmail.com

sms/whatsapp :0129773915


*segala testi/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit*

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~