Pages

Friday 5 April 2013

STRETHC MARK KETIKA MENGANDUNG DAN SELEPAS BERSALIN??

Assalammualaikum.....bercakap soal strethc mark ni memang tidak dapat dipisahkan dari orang yang mengandung dan melahirkan...mmm..itulah pengorbanan seorang wanita yang ingin memiliki zuriat...sendiri...
mengandung dan melahirkan merupakan moment terindah dalam diary kehidupan seorang wanita yang berkahwin...bak kata orang rasa tidak sempurna jika tidak dapat merasai keduanya namun andai belum tiada rezki mungkin ALLAH swt masih ingin memberi yang lebih baik lagi yang penting doa selalu..

apa itu strethc mark?
stretrhc mark atau tanda regangan adalah guratan kilit berpola memanjang tidak beraturan.garis-garis tersebut berviriasi panjangnya dari beberapa milimeter sampai belasan sentimeter.sebagaimana dikethui kulit terdiri dari 3 lapisan utama Epidermis,Dermis dan Subkutis atau hipodermis.
strethc mark terjadi ketika lapisan dermis teregang melebihi daya fleksibilitasnya dalam waktu singkat akibatnya dermis pecah sehingga membentuk sterchmark.

stretch mark dapat hadir di mana saja pada bahagian tubuh biasanya di tempat lemak berkumpul atau dibahagian kulit yang sering terenggang.tempat yang paling umum adalah perut,payudara,lengan ,bawah lengan,punggung,pinggul.kebiasaanya sewaktu hamil kita digalakkan memakai losyen pada tempat strecth mark tersebut namun kadang2 tidak memberi kesan,,,,ini terjadi pada sy sendiri ketika hamil ainul sampai nurse tegur kenapa sy tak sapu losyen kt tempat strech mark tu? dah jenuh sapu tapi tak jadi...kerisauan sy bertambah bila dah bersalin macamna nak bagi kurangkan /hilangkan tanda ni?? alhamdulillah sy telah bertemu dengan ESP.......sampai sekarang sy masih amalkan kesan stretch mark makin berkurangan dah sekarang!!!! hihi mungkin sy tidak dapat tunjuk bukti ye sebb aurat namun sy benar2 happy sekarang!!!!

bukan sy seorang saje yang merasainya ......

testimoni 1
bagi ibu-ibu hamil yang mengalami masalah tersebut boleh cuba esp yang power ni dan banyak lagi khasiat yang akan diperolehi dan ini bukan soya mcm soya kt kedai mamak tu yang dikatakan tidak elok kesihatan tu ini soya terbaik nak tahu CLIK SINI.

nak order?? 

pm/add fb:ain naina boleh chat terus dengan sy.....dan dapatkan harga best hari ini ;)

like page:MAMA sihat baby ceria untuk maklumat lanjut dan harga diskaun setiap bulan.

emelkan/sms/whatsapp :ainnaina1@gmail.com & 0129773915.



*segala testi/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit*

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~