Pages

Wednesday 29 May 2013

BADAN KEMBALI BERTENAGA,BERAT BADAN BERKURANGAN DANN SUSU TIDAK KURANG ~ KEHEBATAN SET 3M~

Assalammualaikum dan hello sy ucapkan buat semua yang sudi follow blog ni ,,,rasa diri kerdil je kerana masih ade yg sudi baca tulisan sy ni :),,,huhu....namun walapun kita saling tidak mengenali tetapi jika boleh berkongsi mana-mana ilmu itu pun di kira seperti bersaudara.....ok hari ni nak tentang set 3M  yang banyak membantu ibu-ibu yang nak kumpul EBM stok...
ingin sy katakan di sini sebagai seorang ibu kita harus lebih kuat dan "degil" sedikit dalam memberi yang terbaik buat si manja....sesetengah ibu cepat give up bile susu kering....sedangkan konsep asas penyusuan demand&supply....setiap anak itu ada rezeki tertentu semasa di lahirkan....jangan putus asa mommy dan ibu sekalian !!!!!!

PETUA BANYAKKAN SUSU
terdapat beberapa sebab berlakunya keadaan di mana ibu merasakan susu yang dihasilkan semakin berkurangan.keadaan ini mungkin disebabkan si ibu tidak memulakan penyusuan awal atau tidak menyusukan bayi dengan kerap.
sekiranya si ibu menyusukan anak secara eksklusif bermula sebaik shj bayi dilahirkan ,susu akan keluar melimpah-limpah  dan payudara sentiasa penuh ..walapun bayi sedang menyusu ini kerana semasa baru melahirkan (berpantang) badan ibu belum adjust dgn hormon yang dihasilkan.namun setelah beberapa bulan badan ibu sudah adjust sepenuhnya pada hormon dan susu yang dihasilkan akan mengikut keperluan bayi,kalau ibu menyusukan anak secara eksklusif dan anak menghisap kedua-dua belah payudara,makan susu yang terhasil banyak (walaupun tidak sebanyak semasa berpantang) .ada berbagai-bagai cara untuk menambah penghasilan susu badan antaranya:
1~susukan bayi bila-bila masa dia berasa lapar.lebih banyak bayi menyusu lebih banyak susu yang akan terhasil.

2~susukan bayi ppada kedua-dua belah payudara sehingga bayi itu melepaskan puting setelah dia kekenyangan.ini akan merangsang lebih banyak penghasilan susu.

3~jarak antara penyusuan mestilah tidak melebihi 2 jam.susukan sekerap yang boleh berikan bayi peluang untuk mneghisap dari payudara untuk merangsang penghasilan susu.

4~jangan lupa untuk berasa tenang sewaktu menyusukan bayi .ini kerana perasaan tertekan atau kurang keyakinan tentang kemampuan untuk menyusukan bayi juga boleh menyebabkan susu berkurangan.dapatkan rehat yang secukupnya.

5~dinasihatkan tidak memberi makanan lain selain daripada susu badan terlalu awal seperti makanan tambahan,jus2,air masak atau buah-buahan ,bayi akan kurang menyusu dan ini sekaligus akan mengurangkan penghasilan susu pada ibu.

6~penghasilan susu juga boleh terjejas akibat pemakanan.bagi memastikan anda makan dengan betul anda boleh melakukan perkara2 berikut:
~ambil hidangan seimbang berpandukan panduan piramid pemakanan.
~banyakkan minum air(digalakkan air kosong suam)sepanjang hari.
~hanya ambil supplement jika dinasihatkan doktor.
~makan pelbagai jenis makanan yang kaya nutrient.

7~amalkan surah Al-Baqarah ayat 60 atau surah Al hujurat dan sapu di kedua belah payudara sambil menyusukan sentiasalah usap rambut bayi atau cium bayi.

KESAN SAMPINGAN JIKA MOMMY'S MENGAMALKANNYA:

~memberi tenaga yang berpanjangan
~memberikan kulit halus dan gebu (baik bayi mahu pun ibu)
~membuatkan susu ibu bertambah pekat.
~menghilangkan parut jerawat
~mengetatkan "miss v " ibu 
~menghilangkan keputihan 
~mengurangkan rambut gugur
~menegangkan payudara
~mengurangkan masalah alahan/resdung
~menguatkan sistem imun ibu dan juga bayi .
~mengurangkan sakit pinggang/kebas kaki tangan.

set 3m mengandungi :
~multivitamin@vitalea
~B complex
~ostematrik
~Alfalfa
~ESP (energizing soy protein)

walapun banyak supplement ni namun kesan amat memuaskan bagi ibu-ibu yang nak memulakan proses mengumpul stok.....bila tengok susu meriah baru lah happy nak pum kan??
di samping berdoa jangan lupa berusaha semoga rezeki kita menjadi murah amin..

testimoni 1


testimoni 2


testimoni 3

mereke semua mendapat aura yang positif kerana sifat tidak berputus asa,,,happy dapat kumpul stok mcm ni kan?
bagi yang kerap out station tu menyusukan anak bukan lagi satu kerisauan.....tapi ingat wajib mengambil air kosong 3 liter sehari dan pum mengikut jadual...

nak order? harga istimewa buat pelanggan mamasihatbabyceria.segala konsultasi akan diberi sepanjang masa ....

pm/add fb:ain naina boleh chat terus dengan sy ;)

like page:MAMA sihat baby ceria untuk informasi terkini dan harga diskaun.

emelkan kepada:ainnaina1@gmail.com

sms/whatsapp:0129773915


*segala testi/penulisan tentang produk yang di kongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit*

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~