Pages

Sunday 19 May 2013

RAHSIA RAMBUT SIHAT ~~~

Assalammualaikum...hihi berjumpe lagi kite....hmm,,,mesti best  kan kalau kita sikat rambut dan tengok sikat kosong je?? (huuhu mcm iklan lakk)...betul !!! semua happy kalau tengok rambut berkurangan gugur kerana rambut gugur merupakan mimpi ngeri tidak kira lelaki atau wanita....tai bagaimana nak menjaga rambut dari gugur?? syampo?? dah berlambak-lambak pakai tapi tiada gune ......
antara tips kurangkan rambut gugur antara yang banyak2 tu ialah jangan gunakan pengering rambut biarkan rambut kering sendiri,,,kasihanilah rambut kita,,,,,hari-hari kene wapp panas tu,,,,,kulit kepala kita sangat sensitif....rambut adalah lemah pada keadaan panas maka menggunakan pengering rambut akan merosakkan rambut dengal lebih mudah.angin panas yang dihasilkan oleh pengering rambut akan merosakkan struktur protein bagi rambut kita maka rambut kita akan menjadi rapuh dan mudah putus.sekiranya penggunaan pengering rambut adalah sangat diperlukan maka pengguna harus menjarakkan pengering rambut sekurang-kurangnya 12 inci daripada rambut sendiri.selain itu suhu panas tersebut harus dimulakan pada suhu yang rendah dan meningkat secara perlahan-lahan.tambahan lagi suhu yang terlalu tinggi adalah tidak digalakkan untuk mengenakan terhadap rambut agar tahap kerosakkan dapat dikurangkan.
lagi tips dari sy sendiri untuk kurangkan rambut gugur terutama selepas bersalin ialah dengan mengamalkan esp dan zinc com...
hihi....sebulan sy amalkan rambut kurang gugur syukur sangat,,,sekarang masih meneruskan lagi....

fungsi zinc com
~~~~~~~~~~~
~meningkatkan sistem imun
~diabetis-membantu pengeluaran insulin dan mengekalkan fungsi insulin.
~jerawat-zinc bertindak dengan mengawal selia jumlah testosteron dalam badan yang memainkan peranan dominan dalam menyebabkan jerawat.
~penyembuhan luka yang cepat (thats why sy suka zinc kerana sy berpantang dengan zinc laa)...-zinc mempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran dan dalam memperbaiki alergy.
~rambut gugur/botak-zinc mengaktifkan 200 jenis enzim dan merangsang regenerasi sel.ini dapat memelihara pertumbuhan sel.

esp pulak??
~tak perlu banyak cerita esp memang banyak khasiatnye...sel dalam badan kita memerlukan makanan jadi protien adalah makanan sel...nak kulit sihat maka sel pun perlu sihat barulah pertumbuhan juga elok....

testimoni 1

testimoni 2


huhu nak rambut sihat makanan yang sihat juga perlu,,,,barulah pertumbuhan rambut lebih lebat....jom order dapatkan pada harga termurah !!!!!!!

sms/whatsapp 0129773915 ain...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~