Pages

Sunday 28 July 2013

PETUA AWET MUDA SENTIASA !!

Assalammualaikum....alhamdulillah kita sudah memasuki 19 ramadhan hari ini...rasa sedih kerana tidak lama lagi kita akan meninggalkan ramadhan sekali lagi ...entah kita dapat "jumpa" tak ramadhan tahun depan....semoga segala amalan kita diterima ALLAH SWT....

huhu,,,cantik? kulit cantik? kulit gebu? awet muda? semua orang nak tidak kira lelaki mahupun wanita,tua mahupun muda semua nak cantikkk....dari kaki sampai kepala semua nak cantik...tapi cantik mcmmana yang kita nak? cantik memang hanya sekejap nanti akan ditelan usia tetapi melambatkan penuaan tidak salah kan? hihi

salah satu nak kulit cantik ialah minum air kosong!!!!!
-->>jangan sesekali meninggalkan pengambilan air kosong dalam rutin harian anda!!!..kerana air putih yang mengandungi hidrogen,oksigen dan mineral mampu membantu melancarkan peredaran darah,membuang kotoran dan toksin dalam tubuh sekaligus dapat menbantu menjaga kelembapan kulit.

Jaga waktu tidur!!! bukanlah bermakna tidak boleh berjaga langsung..
-->>jaga kualiti tidur anda untuk membolehkan tubuh berehat selain memproses dan memperbaiki sel di dalam badan.pastikan anda tidur sekurang-kurangnya 6-7 jam.jangan biarkan otak tidur di dalam keadaan strees.

Rawatan pagi dan malam
-->.kulit wajah yang bersih mampu menyerap nutrisi lebih maksima ,cuci bersih wajah dengan menggunakan air suam.pastikan anda memilih pencuci muka yang sesuai dengan kulit anda.lap dengan tuala bersih (tuala khas untuk lap muka )..

Rutin senaman
-->bagi mendapatkan tubuh yang segar dan bertenaga selain menjaga bentuk tubuh badan,lakukan senaman sekurang-kurangnya 3 kali seminggu selama 30-60 minit.selain itu ia juga baik untuk jantung.bagi anda yang tiada masa masa bersenam,apa kata cuba gerakkan ringan dan mudah dilakukan.ketika bangun pagi berjalanlah mengelilingi rumah sekurang-kurangnya 15 minit agar membolehkan tubuh terasa lebih segar.

Pengambilan vitamin
-->>kandungan vitamin yang terdapat di dalam sayuran misalnya dapat membantu melindungi dan memperbaiki sel-sel tubuh untuk awet muda.pastikan anda memasukkan sekali buah dan sayuran sekurang-kurangnya 3 kali sehari.nak cantik dengan vitamin semulajadi ??

ESP-->>membantu memulihkan sel-sel kulit mati dan mengurangkan parut jerawat.
GLA-->>memperbetulkan hormon dan kitaran haid,membantu menghilangkan jerawat dan jeragat.
VITAMIN E-->>bertindak meneutralkan radikal bebas serta mencegah proses penuaan berlaku.

testimoni klik SINI ;-)...


raya dah nak dekat ni tentu anda semua nak kelihatan cantik kan? terutamanya cantik di depan suami ;-)....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~