Pages

Wednesday 17 September 2014

6 CARA CEGAH ASMA

Assalamualaikum.. alhamdulillah saya masih di beri kesempatan untuk menulis kat blog ni lagi.... 

siapa di sini yang ada masalah Asma? atau ada adik,abang ,kakak atau anak-anak? ok jika ada anda perlu tahu cara pencegahannya ye... saya pun ada adik yang mempunyai Asma yang teruk juga... masih ingat lagi masa dia darjah 4 dia tak mahu kesekolah sebab cikgu suruh g berlari kat padang bila hari sukan... masa itu mak dan saya tak tahu pun pesakit asma tak leh buat kerja berat.. kesian dia.. tapi alhamdulillah sekarang dah umur 15 jadi dah kurang ASMA... lagi pun saya sentiasa bagi dia amalkan Omega guard dan mealshake ...

Apabila anda mempunyai Asma ,,sistem imun anda bertindak balas kepada persekitaran sekeliling anda.selain memakan ubat-ubatan yang disarankan doctor untuk meredakan serangan ,anda boleh cuba mengawal asma dengan cara semulajadi...

1)ELAKKAN MAKANAN YANG DIPROSES
Awas!!! makanana yang diproses dari susu boleh memburukkan asma kerana dapat menambah zat racun pada tubuh dan meningkatkan pengeluaran bendalir yang mengganggu saluran pernafasan.

2)SEDERHANA SEJUK
minum dalam keadaan sederhana sejuk ,jauhi jus oren dari ais kerana ais atau sejuk dingin akan menyebabkan penyempitan pada saluran penting komponen pernafasan anda ini mengakibatkan serangan asma.

3)TERDEDAH KEPADA RADIKAL BEBAS
Radikal bebas akan merosakkan saluran bronkus  dan membuat gejala asma bertambah buruk.oleh itu makanlah makanan yang mengandungi antioksidan untuk menghalang radikal bebas seperti sayur dan buahan.

4)MINUM TEH CHAMOMILE
Chamomile mengandungi zat anti-histamin yang akan membantu pada saat terjadi alergi asma.

5)GUNAKAN TAMBAHAN MAGNESEUM
Mengambil 500mg magneseum boleh melebarkan saluran bronkus dan membantu masalah pernafasan.cuba bayam,gandum,tauge dan OKRA  untuk hasil terbaik.

6)LATIHAN PERNAFASAN DAN TEKNIK RELAKTASI.
Bernafaslah perlahan melalui mulut atau hidung.pastikan anda berada dalam keadaan tenang dan jangan panik bagi memastikan asma tiidak bertambah teruk.

BAGAIMANA PULA OMEGA GUARD MEMBANTU?

``Satu kajian di Hospital Diraja Prince Alfred, Australia menunjukkan mereka yang makan ikan lebih dari sekali seminggu dapat mengurangkan risiko yang berkaitan dengan masalah pernafasan,'' katanya.

Menurut beliau, hasil kajian itu mendapati tidak wujud kumpulan makanan atau khasiat lain yang mempunyai kaitan dalam meningkat atau mengurangkan risiko asma kecuali ikan.

Ini memberi gambaran bahawa bahawa pengambilan minyak ikan dapat mencegah penyakit asma terutama semasa kecil.

Bagi mereka yang menghidap asma kronik pula, pengambilan dos tinggi minyak ikan dapat mengurangkan serangannya.

``Ikan atau minyak ikan mengandungi Omega 3 yang kaya dengan Asid Lemak Essential (EFA) dan Asid Docosahexanoic (DHA).

``Omega 3 inilah yang bertindak mencegah penyakit asma ketika kanak-kanak, serta dapat mengurangkan serangan bagi mereka yang menghidapinya,'' jelasnya.

Tambah Jagdev, antara sumber Omega 3 terbaik ialah ikan laut sejuk seperti tuna, kod, halibut, salmon, sardin dan mackerel.

Untuk memudahkan kanak-kanak mendapat khasiat Omega 3 ini, pakar dari Herbal Science Sd. Bhd., Dr. Tan Boon Leong telah mencipta formula untuk menghasilkannya dalam bentuk pil.

Diperbuat daripada minyak ikan Tuna farmasi dari Australia, Altima yang berperisa oren telah diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia dan diperkenalkan di pasaran sejak Januari lalu.


Tanpa rasa hanyir, pil minyak ikan Tuna Altima sesuai untuk menjauhkan kanak-kanak daripada asma terutama mereka yang mengalami masalah alahan.

Sumber penuh di sini KLIK SINI.


Antara ubat yg biasa dicadangkan oleh doktor untuk merawat asma/asthma adalah steroid. Tapi kita tahu steroid memberi kesan sampingan dalam jangka masa panjang. Untuk pengetahuan semua, kandungan omega 3 mampu bertindak seperti steroid tapi ianya tidak akan memberikan kesan sampingan seperti mana steroid. 



Bonus kepada ibu menyusu kerana kandungan DHA dalam Omega Guard disalurkan kepada anak (DHA baik utk otak anak).


Kajian juga menunjukkan mereka yang menghidap penyakit berkaitan inflamasi seperti asma/ asthma mempunyai kandungan Omega-3 yang rendah.

Testimoni 1

testimoni lagi? KLIK SINI...

untuk kanak-kanak yang ada asma saya selalu sunggets ambil Omega dan mealshake... dewasa pula boleh ambil Omega dengan Ostematrik.. tapi sekiranya tidak suka telan pil.. boleh ambil melashake sahaja.. 

✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸
***✆ BERMINAT? Sila Sms/Whatsupp ke 012-9773915 SEKARANG JUGA!!!
=========================================
boleh juga PM/inbox sy.. Ain naina 
✔ Dijamin HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan

✔ Terbukti Berkesan

Jemput Like page:MAMA sihat baby ceria untuk informasi terkini dan harga best!!!

Boleh juga Emelkan kepada:ainnaina1@gmail.com


**segala testimoni/penulisan tentang produk yang di kongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit**

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~