Pages

Monday 15 September 2014

KALSIUM DAN KETINGGIAN ADA KAITAN?

Assalamualaikum... suka saya baca kisah ibu-ibu yang kagum dengan anak mereka yang cepat "kuat" walaupun baru berusia beberapa hari... oh jangan tidak tahu semasa kita hamil pengambilan makanan berkalsium amat digalakkan kerana jika ibu itu kurang kalsium akan di ambil dari tulang si ibu jadi si ibu cepatlah letih penatnya..


TAHUKAH ANDA!!!!

Kena ambil tahu ni.. baca dulu....

Kalsium dan ketinggian tubuh badan berkait rapat???

Nutritionist Shaklee Ms celina pesan.....

kalau ada anak perempuan ,first day period tu tulis tarikhnya dan berilah makanan dan minuman yang tinggi kalsium dalam tempoh 3 tahun dari tarikh awal period tu... kalsium yang diperlukan remaja adalah 1000mg.ia mestilah cukup kerana ia  mempengaruhi ketinggian tubuh remaja wanita.

Manakala bagi anak lelaki ,ia memerlukan makananan tinggi kalsium sehingga dia berumur 21 tahun untuk ketinggian tubuhnya.

Peringatan yee::After tempoh kedua2 tersebut ,,tiada lagi ketinggian tubuh.ia akan statik dengan ketinggian tubuh.so kalau "rendang"je tubuh tu salah satu punca adalah disebabkan oleh kekurangan nutrisi dari kalsium yang diperlukan untuk ketinggian.

Hopefully ibu-ibu take note dan bertindak bijak untuk ketinggian anak2 ye... kalau susah sangat nak minum susu ,makan badam untuk kalsium ...telan je 4 biji Ostematrik shaklee=1000mg kalsium.


Jadi Jika anda nak mencukupkan kalsium dan tidak mampu minum susu,,saya amat sarankan ostematrik ni.. sebab saya sendiri amalkan semasa hamil ainul... 

testimoni 1


testimoni 2

SYukurlah semua berpuasa hati... anda ada rasa tidak selesa bila bangun tido? selalu sakit gigi? sakit pinggang? krem kaki? simpul biawak? 

TANDANYA ANDA PERLU LEBIH KALSIUM TU..jangan segan2.. kalsium sesuai untuk semua tau... termasuk baby yang baru lahir...ye untuk baby tau!!!! ...maksudnya IBU ambil ostematrik dan salurkan kepada anak melalui susu ibu tau... jangan salah faham ye..

✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸
***✆ BERMINAT? Sila Sms/Whatsupp ke 012-9773915 SEKARANG JUGA!!!
=========================================
boleh juga PM/inbox sy..Ain naina
✔ Dijamin HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan

✔ Terbukti Berkesan

Jemput Like Page:MAMA sihat baby ceria untuk informasi terkini dan harga best!!!

Boleh Juga EMelkan kepada:ainnaina1@gmail.com 

**segala testimoni/penulisan tentang produk yang di kongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit**

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~