Pages

Tuesday 30 September 2014

MENJADI TUA VS PENUAAN?

Assalamualaikum.... MENJADI TUA??? ohhh perkataan yang paling ditakuti oleh semua wanita dan juga lelaki... hihiihi pastinya ada yang terasa jika kata mereka tua kan?


Saya mendapat komen dari seorang bakal pengguna Shaklee:

“Kenapa perlu ada produk anti-penuaan? Sedangkan penuaan itu satu proses dalam hidup kita. Dalam al-Quran pun ada menyebut tentang penuaan. Adakah kita nak lawan fitrah?”

Adakah anda pun terfikir yang sama?

Penuaan dan menjadi tua (berusia) adalah 2 benda berbeza. Menjadi tua dan berusia adalah satu proses dalam kehidupan yang mana tiada siapa dapat lari darinya, kecuali yang meninggal di usia muda.

Walaupun kesan penuaan ada kaitan dengan usia juga, yakni pada umur tertentu, tubuh manusia mula hilang keupayaan untuk membahagikan sel dan rangsangan neuroendcrine dari otak dan kelenjar endocrine terhenti. Oleh sebab itu orang berusia berbeza dari segi fizikal dan keupayaan berbanding orang muda.

Manakala penuaan disebabkan oleh perkara2 berikut:-

- DNA yang tidak normal
- Kerosakan sel akibat radikal bebas
- Katabolisma protein yang tidak efisen
- Sebab2 lain

Penuaan sel ini menjadi punca kepada pelbagai masalah kesihatan, terutama yang biasanya dihidapi oleh orang-orang berusia.


Antara penyakit2 akibat kesan penuaan:-

~Kanser
~Penyakit kardiovaskular
~Osteoporosis
~Diabetes
~Katarak
~Darah tinggi

Proses metabolisma dalam tubuh kita menghasilkan radikal bebas, namun mekanisma antioksidan tubuh kita menjadikan radikal bebas yang terhasil ini tidak memberi kesan kepada kesihatan. Namun dunia moden yang penuh dengan pencemaran serta penggunaan bahan-bahan yang diperbuat dari bahan kimia (walaupun perabot rumah!) menjadikan radikal bebas semakin banyak terhasil dalam tubuh kita. Perkara ini menjadi sebab utama kenapa penuaan sel berlaku.



Oleh yang demikian, kita perlu menjaga kesihatan bukan saja dari segi pemakanan yang berkhasiat dan seimbang malah juga barang-barang kegunaan harian termasuk pakaian dan perabot rumah, bagi mengurangkan risiko ‘kemasukan bendasing’ ke dalam tubuh kita.


Jadi Collagen shaklee dan vivix membantu menyempurnakan usia sebelum penuaan, maknanya melindungi anda dari penuaan tulang,kaki,kulit dan seluruh tubuh.. jika tubuh anda masih muda dan kuat tentulah anda orang yang paling gembira sebab masih mampu hidup aktif di saat rakan-rakan anda yang lain sudah membongkok !!!!

Tidak semestinya menjadi muda maknanya kekal muda,,, muda di sini adalah muda kesihatan!!!!



Anda tidak gembira ke jika boleh memberi sinar kebahagiaan untuk ayah ibu?

Kebanyakkan custemer saya semua anak-anak yang baik kerana sanggup membeli vivix demi kesihatan ayah ibu....

testimoni 2


✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸
***✆ BERMINAT? Sila Sms/Whatsupp ke 012-9773915 SEKARANG JUGA!!!
=========================================
boleh juga PM/inbox sy.. Ain naina
✔ Dijamin HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan

✔ Terbukti Berkesan

Jemput Like page:MAMA sihat baby ceria untuk informasi terkini dan harga best!!!.

Boleh Emelkan kepada:ainnaina1@gmail.com


**segala testimoni/penulisan tentang produk yang di kongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit**

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~