Pages

Tuesday 9 September 2014

VITAMIN VS MAKANAN SUNNAH????

Assalamualaikum..... hai semua sihat ke? kalau tak sihat cepat2 ambil vitamin shaklee la yang semulajadi pilihan masa kini.... 

Saya terdetik nak share sebab ramai orang fikir kami pengamal vitamin shaklee ni langsung tak ambil kisah tentang pemakanan sunnah Nabi Kita... ok sebelum anda-anda semua yang suka main serkap jarang tu,,,, pikir dedulu ye....

 Makanan Sunnah yang sangat popular ialah  Kurma ,  Kismis ,  Madu ,  Buah Tin ,  Delima dan lain-lain. Sampaikan kalau disebut  Makanan Sunnah  je mesti makanan-makanan ni yang akan terbayang di fikiran anda.

Alhamdulillah semakin ramai yang sedar akan kepentingan Makanan Sunnah  serta peluang yang ada dalam bidang Makanan Sunnah .

 Sebab tu lah kalau anda perhatikan sejak kebelakangan ni pelbagai jenis dan jenama  Makanan Sunnah yang di jual di pasaran. Boleh dikatakan ia ibarat cendawan yang tumbuh selepas hujan.

Dalam masa yang sama juga yang ada golongan yang membanding-bandingkan antara  Vitamin  dan  Makanan Sunnah . Ada golongan yang terlalu taksub dengan  Makanan Sunnah  sampai menolak sepenuhnya  Vitamin Tambahan . Manakala, ada segolongan lagi pula yang menolak  Makanan Sunnah  dengan alasan kononnya tidak kena dengan selera mereka dan tidak standard.

Ramai yang tersilap tafsir makna  Makanan Sunnah . Mereka menganggap  Makanan Sunah  ialah hanya makanan yang dimakan oleh Rasulullah s.a.w.

Kepada yang masih ragu-ragu saya kongsikan penerangan mengenai  Makanan Sunah oleh  Ustaz Dr Zaharuddin Abd Rahman:


“ Makanan Sunnah  ialah apa-apa makanan yang memberikan kesihatan dan kecergasan walau tidak wujud di zaman Nabi. Jenama  Makanan Sunnah  jangan hanya disempitkan kepada apa yang ada di zaman Nabi.”



So, macam mana? Harap-harapnya anda semua dah jelaslah tentang maksud sebenar  Makanan Sunnah  ye. Kepada yang menolak Vitamin  pula dah sampai masanya anda patut fikirkan semula.  Fahami betul-betul penerangan yang cuba disampaikan oleh Ustaz Dr Zaharuddin  ni.

Kalau anda faham anda pasti akan nampak bahawa Vitamin ialah makanan tambahan yang boleh membantu anda lebih sihat dan lebih cergas dan bertenaga. Maksudnya  Vitamin  ialah  Makanan Sunnah .

Vitamin tambahan yang saya maksudkan ialah  Vitamin Shaklee . 

Kenapa saya berani cakap  Vitamin Shaklee ialah  Makanan Sunnah ? Ini kerana  Vitamin Shaklee  sangat bermanfaat untuk kesihatan dan ianya dijamin semulajadi dan selamat kepada tubuh anda.

Persamaan antara  Vitamin Shaklee  dan  Makanan Sunnah lain ialah ianya tidak memberikan kesan negative jangka panjang sebaliknya sangat bagus kepada fizikal dan mental anda.

Salah satu contoh  Vitamin Shaklee  yang termasuk dalam kategori  Makanan Sunnah  ialah  Vivix Shaklee . 
Vivix sangat berkhasiat sehingga ianya digelar tonik ajaib. Ia bukan sahaja boleh membantu merawat pelbagai penyakit, malah ia juga boleh meningkatkan tahap kecergasan tubuh anda.
Sebab tu lah  Vivix Shaklee  sangat popular.

 Majoriti yang telah menggunakan  Vivix  sangat sukakannya kerana kesan yang mereka rasai sangatlah positif. Sampaikan ramai yang repeat order dan mencadangkan  Vivix kepada keluarga dan kawan-kawan mereka.

Tapi hati-hati ye kerana bukan semua Vitamin tambahan ialah Makanan Sunnah. Ini kerana kebanyakan Vitamin di pasaran merupakan  Vitamin Sintetik . Vitamin Sintetik sangat berbeza jika dibandingkan dengan  Vitamin Shaklee .
Vitamin Sintetik dihasilkan daripada gabungan bahan kimia tertentu.

 Oleh kerana ianya dihasilkan daripada bahan kimia, maka tidak hairanlah jika anda mendapat pelbagai masalah kesihatan dikemudian hari. Antara penyakit yang bakal anda diperolehi daripada pengambilan Vitamin Tambahan Sitetik ialah,  Masalah Buah Pinggang ,  Kanser , masalah hati dan banyak lagi.

Walaupun Vitamin Tambahan sangat bagus untuk kesihatan anda tapi ini bukanlah bermakna anda perlu tolak Makanan Sunnah yang lain ye. 

Sebaiknya seimbangkan amalan memakan kurma, kismis, buah tin dan yang lain-lain bersama  Vitamin Shaklee .
Insyaa Allah anda akan lebih sihat dan bertenaga dengan gabungan kedua-duanya.

Biar apa pun yang kita ambil haruslah bersederhana...... 

Nak dapatkan Vitamin & makanan sunnah ni?

✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸
***✆ BERMINAT? Sila Sms/Whatsupp ke 012-9773915 SEKARANG JUGA!!!
=========================================
boleh juga PM/inbox sy.... Ain naina
✔ Dijamin HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan

✔ Terbukti Berkesan

Jemput Like Page:MAMA sihat baby ceria untuk informasi terkini dan harga best!!!

Boleh Juga Emelkan kepada:ainnaina1@gmail.com.

*segala testimoni /penulisan tentang produk yang di kongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit**


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~