Pages

Wednesday 24 September 2014

PHYTOKOL -ST UNTUK "KAKI" MAKAN !!!

Assalamualaikum... Anda suka makan? siapa tak suka makan? semua suka makan kan??... Tak salah nak makan tapi ada had nya.... kalau tak leh tahan macammana tu? meh saya sharing sesuatu yang boleh bantu anda!!!


celik mata sahaja pelbagai makanan yang enak boleh dinikmati .sebut sahaja apa yang diinginkan daripada Nasi lemak,nasi kerabu,roti canai,teh tarik dan sebagainya pasti akan tersedia. Tengahhari pula cukup mewah dengan pelbagai lauk pauk nasi campur diikuti sebelah malam hinggalah ke tengah malam!!!!.

Selagi tidak tidur,selagi itulah kita akan MAKAN!!!! dan "bertuahnya" tinggal di malaysia lebih happening,seandainya kita tinggal di bandar besar seperti Kuala Lumpur yang menyediakan restoran 24 jam.

Fenomena ini merangsang kaki makan untuk mencuba makanan sana sini dan sukar untuk mereka mengawal pemakanan .Di sebalik "untung"nya kita mampu menikmati semua ini... pernahkah kita sedar betapa banyaknya lemak dan kolesterol yang telah bertimbun di dalam tubuh???

semasa makan pastinya semuanya lazat namun tiada siapa pula yang sanggup menanggung kesan sampingannya.Mahu meninggalkan semua makanan sedap yang telah menjadi kelaziman pula pastinya sesuatu yang MUSTAHIL !!!.


Buat individu sihat,persatuan jantung Amerika mengesyorkan pengambilan kolesterol tidak melebihi 300mg sehari manakala tidak lebih 200mg buat mereka yang menghidap penyakit jantung.

Namun rata-rata masyarakat kita tidak sedar ataupun berpura-pura tidak sedar bahawa mereka telah mengambil hampir 3 kali ganda jumlah yang disyorkan.dan pastinya ia memberi "laluan mudah" untuk mereka mendapat pelbagai penyakit.

Antaranya meningkatkan risiko serangan Jantung sehingga 15.6 peratus ,Angin Ahmar sehingga 11 peratus dan penyakit lain seperti penyakit hati berlemak dan pelbagai masalah ketidakseimbangan hormon yang mampu menjejaskan fungsi SEKSUAL !!!!.

200 MG FITOSTEROL SEHARI 

Berita baik buat pencinta makanan,Shaklee baru-baru ini melancarkan supplement Phytokol-ST yang cukup istimewa di mana ia merupakan rumusan mantap beberapa jenis FITOSTEROL di mana fungsi utamanya adalah untuk mengawal kolesterol dalam tubuh.

Menurut Dr.Bruce Daggy,timbalan Presiden dan ketua pegawai Sains Shaklee Corporation ... fistosterol yang di rujuk sebagai sterol dan sterol tumbuhan wujud secara semulajadi dalam kandungan yang sedikit  dalam sumber seperti kekacang,buah-buahan,sayur-sayuran ,biji-bijian ,legume,bijiran dan minyak sayuran.


Tambahnya lagi kajian terhadap sterol tumbuhan oleh The Eurpoean Foods Safety Aurhority(EFSA) boleh dilihat mampu mengurangkan risiko penyakit jantung koronori .ia juga sangat penting untuk menjaga fungsi normal bagi membran sel badan kita menjalankan tugasnya di dalam tubuh.

"Struktur fitosterol adalah hampir sama dengan kolesterol dan dengan pengambilan Fitosterol ia akan bersaing dengan kolesterol untuk tapak penyerapan dalam sistem penghadaman.Hasilnya penyerapan kolesterol dihalang dan ia akan disingkirkan keluar bersama-sama fitosterol.ini bermaksud apabila kita mengambil jumlah fitosterol yang tinggi semakin kurang pula kolesterol yang akan diserap tubuh dan semakin tinggi peluang menurunkan paras kolesterol LDL(kolesterol jahat).

200 BATANG LOBAK MERAH SEHARI ??

"Insitut kesihatan kebangsaan Amerika Mengesyorkan pengambilan 2000 mg fitosterol dalam diet harian bagi menurunkan kolesterol secara semulajadi.tentunya satu jumlah yang amat besar dan sukar untuk kita melakukannya.

"siapa di kalangan kita yang mampu makan 200 batang lobak merah,70 keping roti gandum atau 425 biji tomato setiap hari? Namun dengan hanya pengambilan dua tablet Phytokol-st dua kali sehari mampu memberikan anda jumlah fitosterol yang dicadangkan.

Para pengguna tidak perlu risau dengan keselamatan produk ini kerana ia telah melalui lebih 80 kajian klinikal dan penerbitan saintifik telah dilakukan melaporkan tentang keberkesanan produk ini "ujar Dr.bruce Daggy.


Dan yang pastinya phytokol-st yang ada di malaysia adalah HALAL... SELAMAT DAN MENDAPAT KELULUSAN KKM..

Boleh baca sini untuk berita pelancaran phytokol-st PELANCARAN PHYTOKOL-ST.

Testimoni ?KLIK SINI 

NAK DAPATKAN PHYTOKOL?

✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸
***✆ BERMINAT? Sila Sms/Whatsupp ke 012-9773915 SEKARANG JUGA!!!
=========================================
boleh juga PM/inbox sy.. Ain naina
✔ Dijamin HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan

✔ Terbukti Berkesan

JEMput Like Page:MAMA sihat baby ceria untuk informasi terkini dan harga best!!!

Boleh JUga emalkan kepada:ainnaina1@gmail.com 

**segala testimoni /penulisan tentang produk yang di kongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit**


2 comments:

  1. Saya s u ka phytocol. Sangat membantu utk org yg makan apa sahaja dan x mengikut jadual macam saya... Alhamdulillah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~