Pages

Wednesday 24 September 2014

SET BERSALIN SHAKLEE TERBAIK,MURAH DAN JIMAT LAGI !!!!

Assalamualaikum.... wah bulan ni ramai kawan-kawan saya yang sudah bergelar ibu kali pertama tahniah... alhamdulillah,,, detik-detik melahirkan adalah detik paling cemas dalam diri seorang wanita... tidak kira anak pertama,kedua atau seterusnya... fuh!!!! jangan takut kerana detik ini akan menjadi indah sangat bila anda mendengar tangisan si kecil itu..... 

{ Prof Dr Rozieta Shaary }
“ Semasa isteri di dalam pantang, suami perlu kuat semangat. Ketahuilah semasa ini, isteri sangat memerlukan suaminya untuk menjaganya dengan baik. Bukan sekadar fizikal, ianya termasuklah mental dan emosi.

Kalau rasa nak demam pun perlu cari jalan untuk tidak demam.

Ada ibu yang boleh meroyan kerana sangat keletihan. Maklumlah, rutin bertukar. Tidur malam terganggu, maka bila setiap malam tidak dapat rehat, maka minda senang menjadi terilusi. Itulah mengapa ada ibu yang di dalam pantang, campak bayinya kerana pada pandangan siibu yang terlampau penat pada ketika itu, bayi itu adalah kain buruk. She is not able to think straight. Oleh itu para bapa prihatinlah.

Mengapa ini sangat perlu? Kerana bila suami prihatin menjaga isterinya, emosi isteri akan stabil kerana dia merasakan dia amat dikasihi. Ini memberi kestabilan kepada emosi anak dan satu kepercayaan yang sangat penting akan terwujud di dalam diri anak itu ‘AKU DIKASIHI’. Kerana tenaga itu terpancar dari ibu dan meresap ke anak itu pula.

Anak-anak yang merasai dia dikasihi akan mengasihi dan akan mempunyai ketenangan di dalam emosinya. Ketenangan emosi memberi kekuatan EQ dan SQ. Dan ini sangat penting untuk kejayaan dunia dan akhirat. “

~~~Prof. Dr. Rozieta Shaary~~~

Kalau anda suami yang prihatin berilah yang terbaik untuk isteri anda seperti SET BERSALIN SHAKLEE..

Mengapa set bersalin shaklee terbaik?

Seharusnya, anda perlu mencari set yang mudah diamal, harga mampu milik dan selamat untuk bayi menyusu.

 Set bersalin yang selamat untuk menyusukan bayi adalah yang berasaskan ramuan tradisional dan semulajadi seperti herba, jamu dan set bersalin yang terdiri daripada pil-pil.

Secara ringkasnya, fungsi set berpantang adalah untuk:

~Memulihkan organ peranakan supaya kembali subur dan memulihkan kesihatan rahim selepas bersalin.   
~Memulihkan luka luaran dan dalaman selepas bersalin.
~Mengembalikan kecantikan tubuh badan seperti sebelum bersalin. 

~Supaya dapat mengelakkan stres dan meroyan 
Set berpantang Shaklee terdiri daripada 4 jenis produk vitamin dan mineral:

- VITA-LEA
Membekalkan 23 jenis vitamin 
Meningkatkan kecerdasan mental & ketahanan dari jangkitan
Menolong memulihkan fungsi penghadaman dan selera makan
Penting untuk pertumbuhan sel dan pembiakan

- B COMPLEX
Mengurangkan simptom kemurungan dan tekanan

- VITA C
Menolong mengurangkan simptom alahan
Anti Oksidan semulajadi
Menjaga kesihatan gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah

- ZINC COMPLEX
Mengurangkan keguguran rambut
Meningkatkan sistem imun, menolong penyembuhan dan masalah jeragat

Menyembuh daya seksual dan pertumbuhan organ.

-OSTEMATRIK-
Mencegah sembelit bagi ibu-ibu yang sedang berpantang.

ANTARA YANG MENJADI PERSOALAN RAMAI ;;

1 ) Kenapa Set Berpantang Shaklee ada pelbagai set?

Nak memudahkan ibu-ibu memilih set berpantang terbaik mengikut keperluan sendiri. Tak semua orang mengalami pengalaman bersalin yang sama. Ada yang bersalin normal, ada yang bersalin awal dan ada juga yang bersalin cara pembedahan. Sebagai contoh kalau ibu yang melahirkan anak pra-matang perlu tambah produk ESP untuk menyokong pengeluaran susu badan. Bagi ibu yang bersalin cara pembedahan pula ambil ESP untuk memulihkan parut pembedahan cepat hilang.

testimoni 1


2) Cukup ker berpantang hanya ambil vitamin?


Tak cukup. Fungsi bagi setiap vitamin adalah untuk menyokong dan mengembalikan nutrisi yang telah hilang selepas bersalin. Ibu yang berpantang masih perlu menjaga makan dan pergerakan. Walaupun ada vitamin C dan zinc complex untuk mencepatkan proses luka bersalin jangan ingat semua makanan boleh dimakan. 

Bataskan juga pergerakan dan amalkan petua orang-orang lama walaupun badan rasa cergas. Pengambilan Vitalea dan B-Complex berfungsi membekalkan tenaga berpanjangan supaya ibu dapat menjaga baby yang kadang-kadang suka jaga tengah malam. 

Memang badan kita akan rasa sihat, bertenaga, cergas sepanjang hari. Tapi jangan pula kita sesuka hati melakukan kerja-kerja berat bila dirumah. Nanti macam-macam masalah pula yang timbul.

testimoni 2


3) Kalau makan Set Pantang Shaklee ada bagi kesan tak dekat baby macam makan jamu?


Mestilah akan ada kesan juga dekat baby. Apa yang ibu makan, baby pun akan dapat juga tau. Sebab tu ada ibu yang tak boleh makan jamu. Nanti baby akan meragam. Contohnya naik ruam pada badan sebab panas. Itu kalau jamu lah kan. Kalau makan Shaklee pula? Haa,  ini lah yang buat orang suka berpantang dengan Shaklee. Antara sebabnya ialah sistem imun baby akan kuat (sebab ada vitamin C), kulit baby putih, halus dan gebu (sebab ada ESP) dan kalau ada ibu yang nak kurus tambah Lecithin atau Omega boleh bantu perkembangan otak. 

testimoni 3


Ada juga yang ambil Ostematrix untuk kurangkan sakit-sakit pinggang, dan kesan nya menguatkan tulang baby dan nampak tegap. Haa, nampak tak bestnya set berpantang Shaklee nie kan?

4) Eh, jangan minum banyak air kosong nanti  rahim kembang

Ini lagi satu kerisauan ibu yang mengambil Set Berpantang Shaklee. Kena banyak minum air kosong. Sedangkan kalau ikut petua orang lama, jangan minum banyak air kosong nanti rahim kembang. Fakta atau auta? Secara logiknya badan kita perlukan air yang cukup untuk mengurangkan masalah seperti sakit kepala, mengelakkan sembelit, jangkitan kuman dan sebagainya. Kesihatan pun terjaga. Doktor juga sarankan minum air kosong secukupnya semasa dalam pantang.

 Yang paling penting sekali bila minum banyak air kosong, susu badan pun akan turut banyak. Kalau kurang minum air, dari mana pula susu nak keluarkan? Cuba konsisten kan diri minum 8 gelas atau 2L dalam satu masa. Minum sekerap yang mungkin dari pagi sampai malam.

 Tak payah risau sangat minum air banyak nanti rahim kembang. Sebenarnya lagi bagus kalau kita cukup minum air kosong setiap hari. Lagi cepat rahim tu kecut.



5) Bukan 40 hari boleh guna, tapi boleh tahan sehingga 180 hari

Set Berpantang Shaklee bukan hanya diambil semasa tempoh 40 hari berpantang, tetapi  boleh tahan sehingga 6 bulan. Wow..! Berbaloi sungguh. Tak percaya kan? Ramai juga yang tak percaya sebenarnya. Dan lebih terkejut bila dapat tahu boleh tahan berbulan-bulan lamanya. Berbanding dengan jenama lain yang hanya digunakan semasa tempoh berpantang sahaja. 




Satu lagi penjimatan yang ibu boleh dapat dengan set berpantang Shaklee ialah menyokong pengeluaran susu badan. Dah dapat pakej 2 in 1 gitu. Set Berpantang + Set Penyusuan. Kalau yang ada bajet besar dan terlebih boleh jadi pakej 3 in 1 – Set Berpantang + Penyusuan + Kurus. Memang penjimat super hebat..!! Tak perlu sibuk-sibuk nak cari produk lain untuk turunkan berat badan dan tambah susu. Hehe…

6) Anak comel, gebu, sihat, kuat dan bam bam.. Ibu kurus dan cantik


Yang akhir sekali ni bonus sebenarnya. Siapa yang tak suka kan bonus kan. Amalkan set pantang Shaklee bukan sahaja badan terasa segar, sihat, bertenaga, luka cepat sembuh dan sebagainya. Malah dapat bantu si ibu turunkan berat badan dengan cara yang selamat. Silap haribulan habis sahaja tempoh berpantang dah dapat turun berat badan dengan banyak.

 Dan tak mustahil selepas 2-3 bulan dapat semula berat badan yang asal. Best kan? Bab kulit bertambah cantik sudah semestinya. Lagi pun ada sebahagian daripada set berpantang Shaklee adalah set untuk kulit cantik juga. :D

Nota Kaki: Baby yang mempunyai masalah G6PD tidak sesuai mengambil produk ESP. Begitu juga dengan ibu yang menghidap penyakit SLE tidak boleh mengambil produk Alfalfa.

Pening atau tidak tahu nak pilih yang mana?
ADD/PM FB SAYA Ain naina..... 

Harga? tak mahal pun... Jimat lagi !!!

✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸
***✆ BERMINAT? Sila Sms/Whatsupp ke 012-9773915 SEKARANG JUGA!!!
=========================================
boleh juga PM/inbox sy.. 

✔ Dijamin HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan

✔ Terbukti Berkesan

Jemput like Page:MAMA sihat baby ceria untuk update info terkini !!!!

Boleh juga EMelkan kepada:ainnaina1@gmail.com



**segala testimoni/penulisan tentang produk yang di kongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit**



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~