Pages

Monday 25 March 2013

JOM SEMAK KRITERIA UTAMA SET BERSALIN/BERPANTANG~

Assalammualaikum,,,masih teringat ketika sedang mengandungkan ainul mardhiah tahun lepas,,,pening kepala nak cari set bersalin ape yang sesuai? google punye google akhirnye terjatuh cinta dengan set ini....
antara kriteria utama yang perlu ada sebelum ibu-ibu memilih set bersalin/berpantang adalah:

~sesuai di ambil oleh ibu yang bersalin normal ataupun pembedahan.
~boleh di ambil sejurus selepas bersalin.
~selamat dan tidak memudaratkan bayi.
~tidak mengakibatkan jaundis,cirit-birit dan ruam pada anak.
~menyembuhkan luka bersalin dengan cepat.
~tidak mengakibatkan sembelit.
~yang penting dapat merangsangkan penghasilan susu ibu.

kita semua tahu tempoh berpantang merupakan tempoh bercuti bagi ibu yang masih dalam keadaan lemah,kehilangan banyak darah,keletihan melayan bayi yang kerap bangun malam.jadi di dalam set ini terkandung nutrisi yang ibu-ibu tidak dapat ambil dari makanan harian.

multivitamin~
mengandungi 12 multivitamin&7 mineral yang diperlukan badan mengikut saranan RDA untuk memenuhi mana-mana kekurangan zat dan nutrisi yang tidak dapat diperolehi dari makanan semata.

B complex~
tidak seperti B com jenama lain, B com shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B  termasuklah 100% kadar harian(daily value) biotin dan asid folik.B com sangat diperlukan ketika berpantang kerana ianya terkenal sebagai vitamin penenang yang mampu menangani masalah kemurungan dan stress sekaligus mengelakkan daripada terjadinya masalah post-natal blues atau lebih dikenali sebagai meroyan dikalangan masyarakat melayu.


vitamin C~
vitamin c mempunyai peranan penting dalam penyembuhan luka.kekurangan vitamin c boleh mengakibatkan luka bersalin mengambil masa yang lebih lama untuk sembuh.selain itu vitamin c juga mampu meningkatkan tahap imuniti badan agar si ibu tidak mudah  jatuh sakit ketika di dalam pantang yang dapat mengundang masalah bentan.

zinc com~
zinc berfungsi dalam mempercepatkan pemulihan luka bersalin baik luaran mahupun dalaman.zinc juga membantu pengecutan rahim dan mengembalikan daya ketahanannya selain itu zinc juga dapat mengatasi masalah keguguran rambut yang sering di alami wanita selepas bersalin.

ostematrik~
sekiranya si ibu mempunyai masalah sembelit ,maka kalsium atau turut dikenali sebagai ostematrik sangat digalakkan untuk di ambil kerana ianya telah terbukti untuk mampu mengatasi masalah ini.

esp~
komposisi utama susu adalah protein dan kalsium,justeru itu si ibu harus mengambil diet berprotien tinggi bagi memastikan penghasilan susu dapat dirangsang dan susu dapat dihasilkan dengan lebih cepat.
esp bertindak sebagai pembekal protien yang unggul.selain bagi tujuan penyusuan ,esp juga dapat membekalkan tenaga yang berpanjangan .ini perlu memandangkan si ibu di dalam pantang seringkali tidak mendapat rehat dan tidur yang secukupnya kerana perlu berjaga malam.

pengambilan esp juga dapat menggalakkan pertumbuhan sel-sel baru bagi menggantikan sel-sel yang telah rosak atau mati  berikutan proses bersalin yang telah dilalui secara langsung badan bukan saja menjadi lebih sihat malah luka bersalin juga cepat sembuh.

testimoni 1

testimoni 2

alhamdulillah ramai ibu-ibu yang berpuas hati,tidak salah mengambil jamu tetapi jarakkan dengan vitamin shaklee ni,sekiranya anak ada kuning komfem tak boleh makan jamu ni sebab itu set berpantang shaklee amat sesuai untuk di miliki hari ini ;).....tidak rugiiiiii...berminat ??

pm/add fb:ain naina boleh chat terus dengan sy :).segala konsultasi akan diberi setelah pembelian hanya dengan sy.

like page:MAMA sihat baby ceria untuk informasi terkini dan harga diskaun ;).

emelkan kepada :ainaina1@gmail.com

sms/whatsapp :0129773915.


*segala testi/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit*

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~