Pages

Thursday 28 March 2013

SI KECIL PERLU LEMAK??

Assalammualaikum..pagi tadi pergi buat cek up my littel princes yang nak masuk 11 bulan tapi berat susuh nak naik,,,hihi...antara pesanan nurse ialah bagi anak makan lemak...lemak ape??? bukan lemak sembarangan tau,,,,
kanak-kanak perlukan lemak  untuk perkembangan otak pada tahun-tahun awal tumbesarannya.pemakanan yang baik bukan shj penting untuk kesihatan dan tumbesaran secara fizikal tetapi juga sangat penting untuk perkembangan otak.perkembangan otak yang optimum bermula daripada peringkat kehamilan dan perlu diteruskan selepas anak dilahirkan.pengambilan asid lemak penting kerana otak manusia terdiri daripada 60 % lemak.

cara utama untuk menggalakkan perkembangan optimum otak kanak-kanak ialah melalui diet yang mengandungi asid lemak perlu yang mencukupi.asid lemak perlu kerana tidak boleh dihasilkan oleh tubuh dan perlu diperolehi daripada makanan..oleh itu ibubapa perlu tahu apakah asid lemak perlu,mengapa anak anda perlukannya dan bagaimana untuk memastikan dia mendapat amaun yang secukupnya.
lemak yang diperlukan untuk fungsi otak ialah omega-3 dan omega-6.omega-3 dan omega-6 merupakan komponen utama pada sel membran anak anda.asid lemak omega-3 mengandungi asid alfalinolenik(ALA) yang boleh bertukar menjadi asid eikosapentonik(EPA) dan asid dokosaheksanoik(DHA).kumpulan lemak ini menyokong sistem kardiovaskular yang sihat dan penting untuk perkembangan dan fungsi otak.
lemak penting kepada anak kerana dapat membantu penyerapan nutrient,transmisi saraf dan mengekalkan keutuhan membran sel.selain daripada membekalkan tenaga,lemak juga membantu mengekalkan kesihatan rambut dan kulit,melindungi organ penting dalam tubuh dengan menebat dan mengekalkan susu badan.

fungsi lemak dalam tubuh anak~
1-membekalkan bagan seakan hormon untuk mengawal banyak fungsi badan.

2-asid lemak omega-3 membantu pertumbuhan,perkembangan dan fungsi otak.

3-membantu tubuh menyerap vitamin A,D,E dan K yang larut lemak.

4-komponen penting untuk kesihatan dan fungsi membran.

5-menebat dan bertindak sebagai penyerap hentakan bagi tulang dan organ.

menurut Robert Steele,pakar pediaretik di St.Jhon's Children Hospital Springfield,Misspuri,diet seorang kanak-kanak mengandungi jumlah lemak lebih dari 30% .hal ini bermakna jumlah lemak yang hadir di dalam diet kanak-kanak adalah bergantung kepada sumbernya sama ada daripada susu atau makanan.


mengapa anda perlu memilih hanya omega-3 shaklee?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~`

minyak ikan terbaik di dunia omega guard shaklee terdiri daripada 7 asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA,DHA,ALA dan lain-lain.satu hidangan omega guard menyediakan 990mg asid lemak omega-3.

ultratulen&bergred farmaseutikal
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

omega guard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietrari 3 molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaar di bawah suhu rendah yang terjaga.proses ini menumpukan kepada penghasilan asid lemak omega-3 yang asli dan menghilangkan pencermaran termasuk logam berat,merkuri,kadmium dan sebagainya.

sy sendiri mengamalkan omega guard shaklee sejak hamil lagi ,antara kesan yang sy sedang alami ialah ainul cepat faham,cepat belajar yang best dia sekarang selalu berusaha nak berjalan dari usia 10 bulan lagi!!!..mmm anda nak anak yang bijak?? cuba amalkan omega guard ni,,,,,jom order sekarang untuk dapat harga termurah!!!

testimoni 1
yang best omega ni juga membantu menghilangkan eczema pada kanak-kanak.

tstimoni 2
banyak lagi khasiat omega ni tau,,,bukan untuk kanak-kanak shj tetapi untuk seisi keluarga,siap boleh gigit makan mcm tu je,,,,,untuk mereka yang nak   kurus boleh amalkan omega guard ni juga..

testimoni lagi CLIK SINI.

berminat nak order??

pm/add fb:ain naina boleh chat terus dengan sy ;).

like page:MAMA sihat baby ceria untuk informasi terkini dan harga diskaun.

emelkan kepada:ainnaina1@gmail.com

sms/whatsapp:0129773915

*segala testi/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit*





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~