Pages

Tuesday 6 November 2012

10 TIPS PALING MUDAH TUBUH KEKAL LANGSING DAN SIHAT

apabila berbicara mengenai kecantikkan ,selain drpd rupa paras yg menawan,pasti ramai yg mula membayangkan susuk tubuh yg langsing,dan jika ditawarkan untuk memiliki tubuh sedemikian ,tentu shj ramai yg tidak mahu melepaskan peluang untuk menerimanya.

jom ikuti tips langsing secara sihat di bawah:

1)elakkan dari menyekat diri anda drpd menikmati hidangan2 utama setiap hari.tabiat ini hanya akan menbuatkan diri kita berasa lapar dan akan mengambil kuantiti makanan yg banyak untuk mengisi perut.

2)tidak salah sekiranya anda memilih untuk mencuba supplement atau pil yg boleh membantu menyerap lemak yg di ambil seperi energizing soy protien,cubalah agar anda boleh terus menikmati makanan kegemaran tanpa perlu risau akan lemak yg masuk ke tubuh.

3)senaman juga penting dalam mengekalkan kesihatan dan stamina badan.jadi peruntukkkan sekurang-kurangnya setengah jam untuk berjoging di sekitar kediaman anda.

4)simpanlah sebuah diary pemakanan anda sendiriyg mencatatkan makanan serta jumlah kalori yg anda ambil setiap hari,ini membantu anda memantau dan menilai sendiri apakah makanan yg perlu dikurangkan atau ditambah dlm hidangan harian anda.

5)tetapkan satu matlamat munasabah yg mampu anda capai.misalnya sekiranya anda ingin menurunkan berat badan ,tetapkan jumlah berat yg ingin dikurangkan secara sederhana mengikut kemampuan anda,sekiranya tidak anda akan mudah berasa kecewa krn tidak berjaya mencapai berat badan yg diinginkan dlm masa yg singkat.

6)sentiasalah berfikiran positif sepanjang usaha anda ingin menurunkan berat badan,paling tidak wujudkan rasa bangga dgn usaha anda itu.sebenarnya anda tidak perlu perubahan drastik untuk menyedari hasil usaha anda itu.

7)kini terdapat banyak makanan yg dijual dgn label bebas lemak{fat free}.pun begitu ,berhati-hatilah krn biasanya gula akan dijadikn pengganti lemak tersebut.periksalah dulu maklumat nutrisi pd bungkusan makanan yg ingin di beli itu.

8)amalan memakan dgn kerap tetapi dlm kuantiti yg kecil adalah sangat baik diikuti,bukan shj dapat menghalang anda drpd berasa lapar seterusnya makan dlm kuantit banyak tetapi ia juga mampu mengekalkan metabolisme dan mengoptimumkan tenaga dlm badan.

9)timbanglah berat badan anda sekali setiap minggu .mrk yg menimbang berat badan dgn lebih kerap biasanya mendapati diri mrk lebih terpengaruh dan peka dgn perubahan badan mrk,ini seterusnya akan membuatkan anda pantas mengambil langkah berkesan untuk mendapatkan berat badan idaman.

10)tidur yg cukup iaitu 7 hingga 8 jam pd waku malam dapat membuatkan anda berasa segar apabila bangun pd keesokkan harinya.anda juga akan dapat berhadapan dgn pelbagai masalah yg timbul selain mampu mengekalkan gaya hidup yg sihat.

MUDAHKAN??? semoga kita berjaya melakuknnya,,,,
di dalam mengamalkan hidup sihat nutrisi dan protien amat diperlukan,,sebab itu kita juga perlu mengambil vitamin setiap hari,,,,bagi memudahkan lagi laluan anda untuk menurunkan berat badan ideal SET SLIMMING SHAKLEE akan membantu,,bukan shj berat dapat turun tetapi kulit juga menjadi lebih gebu dan anjal.

lecithin membantu memecahkan lemak ia amat membantu dlm pengurangan berat badan.

alfalfa pula membantu melawaskan lagi proses pembuangan toksik dari usus,juga membersihkan usus.

herb-lax pula menyokong keseimbangan pembuangan secara lembut.

anda berminat??
sila pm sy atau cal sy 0129773915,,,
add fb sy ain naina ,,,untuk info lebih menarik,,,,, 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~