Pages

Thursday 1 November 2012

BOLEHKAH AMBIL ALFALFA SAHAJA UNTUK TAMBAH SUSU???

asslamkum selamat pagi semua mama2 dan mommy yg bekerja atau yg suri rumah!!,,
alhamdulillah pada pagi yg cerah dapat lagi sy berkongsi tentang vitamin alfalfa complex,,
seperti yg anda ketahui alfalfa RAJA TUMBUHAN,,ia juga di anggap sebagai milk booster untuk ibu2 yg ingin menambah susu badan.,,sebenarnya banyak lagi kelebihannya yg kita semua tidak ketahui,,,pagi  sy ingin menceritakan tentang pertanyaan seorang  rakan  yg bertanya bolehkah ambil alflafa sahaja untuk tambah susu?",,mm sy jawab "ye"boleh alfalfa itu kan penggalak susu,,,kalau kita konsisten mengambil alfalfa memang production susu akan bertambah,namun harus di ingat 3 point penting ini harus diikut:

1-sesi perahan yg kosisten-jgn malas yee,,
2-minum air 3liter sehari
3-doa berterusan-ingat semua rezki datang dari ALLAH doa itu penting tau,,

namun demikian ada risikonya jika ibu2 memakan alfalfa sahaja antaranya;
1-merasa letih 
2-moody
3-mudah mengantuk
4-dingin seks

kenapa terjadi hal sebegitu pula?????
kerana kita telah memaksa tubuh kita untuk bekerja menghasilkan susu dgn sebanyak2nya
tanpa mengira keadaan tubuh samaada mampu ataupun tidak.kesannya adalah seperti di atas malah lebih teruk bila susu dah banyak kita sendiri tidak mampu mengosongkan breast seperti sepatutunya..

sebab itulah sy mencadangkan pengambilan milkbooster ini bersama2 dgn vitamin2 asas supaya tubuh kita dapat maintain sihat dan cergas,,yg penting dapat menghasilkan susu dgn lebih mudah,kesan makan set yg lengkap ini ialah susu mudah terhasil,badan rasa lg cergas,sihat,kurang moody.

apa fungsinya setiap vitamin shaklee ini sebenarnya???? 

a)VITALEA IRON FORMULA/MULTIVITAMIN
dilengkapi dgn kesemua vitamin berzat besi walaubagaimana pun multivitamin beserta formula zat besi ini tidak disarankan diambil bersama minuman susu/kalsium kerana ianya mengurangkan efisiensi penyerapan zat oleh badan.

b)B COMPLEX
sangat penting dalam memetabolisamekan karbohidrat,lemak&protien,anti strees, membantu juga meninggikan sistem pertahanan badan,menukarkan glukos kpd tenaga dan membantu ibu2 berfikiran positif sentiasa.pengambilan pil perancang memerlukan pengambilan B COM yg konsisten kerana pengambilan pil perancang memusnahkan zat vitamin B yg sedia ada didalam tubuh si ibu.

c)VITAMIN C COMPLEX
sangat penting untuk menjaga salur darah ,sebagai anti oksidan dan meningkatkan antibodi ibu dan pengambilan vitamin c membantu meningkatkan kandungan anti bodi didalam susu ibu untuk anak yg sedang menyusu .vitamin c juga membantu pembentukkan kolagen dgn lebih baik.

d)ALFALFA COMPLEX
alfalfa merupakan supplement penting untuk boost penghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat ,turut membantu dalam memekatkan lg susu .alfalfa juga turut membantu perkumuhan (lebih lawas) dan membuang angin dalam badan jadi secara automatik kesan baik kpd bayi susah nak kne kembung perut.


bagi yg tidak menyusukan bayi ,alfalfa dikenali sebagai raja tumbuh-tumbuhan kerana mempunyai banyak khasiat untuk kesihatan.ianya dikatakan banyak membantu meningkatkan kelancaran proses perkumuhan dan bagus untuk buah pinggang juga ia adalah  dalam ketegori fiber dan mengenyangkan.pengambilan alfalfa memerlukan air yg seimbang dgn pengambilan kuantiti alfalfa(the more we take the more we have to drink)
walaupun alfalfa dikenali sebagai tumbuhan yg kaya dgn mikro nutrient namun ia tidak mempunyai sukatan khas yg memenuhi keperluan badan kita.

MAKA SI IBU PUNYA PILIHAN IAITU:
1)hanya memastikan susu terhasil dgn banyak tanpa mengira kepentingan kesihatan si ibu itu sendiri,,,,,,si ibu hanya concern on quantity.

atau
2)mengambil vitamin yg seimbang dgn keperluan ibu supaya ceria dan bertenaga disamping memghasilkan susu dgn lebih baik dan mengkayakan nutrisi dlm susu ibu .si ibu concern on quality and  later though about quantity.

mungkin ada orang yg kata tak perlu supplement ni sbb belakang rumahnya adalah kebun sayuran,ada kebun buahan yg bersih dari semburan racun,ada reban ternak ayam dan itik tak makan ayam inject dan dapat makan telur ayam kampung bila2 masa ,,,,,so tak perlu supplement  memang betul.



*produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos,merawat atau mencegah sebarang penyakit*






2 comments:

  1. Tahniah, nice info ..

    Jemput melawat ke blog saya ya
    http://hidupindahdenganvitamin.hotspot.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~