Pages

Friday 30 November 2012

IBU-IBU MENYUSU PERLU LEBIH NUTRISI



ibu-ibu yang mengandung dan juga menyusu memerlukan lebih nutrisi dalam tubuh mereka........

antara faktor yang perlu kita tahu~
~ibu-ibu menyusu perlu makan dan minum secukupnya.ibu menyusu tidak memerlukan makanan khas  ataupun mengelakkan makanan tertentu untuk menyusu.
 badan wanita menyimpan lemak semasa mengandung untuk membantu menyediakan susu untuk penyusuan..susu dihasilkan dari lemak yang disimpan dan juga dari makanan yang diambil.

pemilihan makanan yang tidak sihat atau pun kurang makan tidak menjejaskan penghasilan susu ibu.ibu yang sibuk bekerja ,tak sempat makan,tak cukup makan selalu merasakan akan menghasilkan susu yang sedikit....tetapi dengan kekerapan menyusu ianya dapat memastikan bekalan susu sentiasa mencukupi.

  ibu dalam pantang tidak sewajarnya menghadkan pengambilan makanan dan minuman.ibu dalam pantang perlu ambil lebih minuman terutama jika anda kurang membuang air kecil atau air kencing menjadi pekat.

  perbandingan keperluan nutrisi wanita biasa ,wanita mengandung dan wanita menyusu.carta dibawah boleh membantu kita mendapatkan sumber makanan yang tepat untuk penyusuan.



sooo,,,ibu menyusu anda memerlukan lebih banyak lagi nutrisi berbanding wanita lain.pastikan badan anda cukup dengan keperluan vitamin.

*ENERGY AND NUTRIENTS NEEDS*

sekarang ini dah tahu sebab apa mama,ibu,umi,amma ambil vitamin shaklee? mama memerlukan lebih vitamin atau nutrisi daripada wanita lain yang tidak menyusukan anak mereka....INGAT YEEE vitamin bukan membuat susu mama menjadi banyak melimpah-limpah tetapi vitamin membantu mama untuk tersu sihat,cergas dan bertenaga....




ayuh ibu-ibu kita budayakan penyusuan bayi dengan susu badan......
like jika anda setuju!!!!!

 untuk ketahui bagaimana penysuan menjadi lebih lancar,,,,klik sini





kredit by dilla jalil.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~