Pages

Monday 26 November 2012

JOM HILANGKAN LEMAK!!!!!!!!!

detik-detik yang paling menggembirakan dan pasti diingati dalam setiap kehidupan wanita adalah semasa mendodoikan bayi buat kali pertama selepas kelahiran.semua orang tahu bahawa melahirkan bayi bukan sahaja mengubah kehidupan anda malah ia turut  "mengubah"bentuk badan kita.

jom bersenam bagi menghilangkan lemak bayi~~~
~senaman merupakan eleman asas untuk gaya hidup yang sihat.tidak dapat dinafikan bahawa senaman kecergasan selepas bersalin amat penting untuk dijalankan dengan selamat dan secukupnya.selain membakar lemak bayi,senaman boleh membantu meningkatkan peredaran darah dan mengurangkan risiko kecederaan belakang,kejang kaki,bengkak buku lali dan kaki.

1)DUDUK PADA DINDING @1/4
sebelum kita boleh membina ketangkasan ,kelajuan dan tenaga,duduk pada dinding merupakan senaman yg baik untuk membina kekuatan dan ketahanan pada kaki anda.buka kaki anda selebar bahu anda ,turunkan badan anda sehingga lutut berada pada kedudukan kira-kira 130 darjah.kekalkan kedudukan itu seberapa lama yg anda boleh.lakukan selama 15 minit untuk sekurang-kurangnya 2-3 kali seminggu dan anda akan merasa perbezaannya terutama pada otot punggung  gluteus,kumpulan otot kuadriseps dan betis.

2)TEKAN TUBI ATAS BANGKU
sebelum melakukannya ,badan anda harus lah diletakkan di posisi yg betul dimana bangku mengenai kaki anda pada bahagian tengah lutut dan pinggul anda.kemudian letakkan tapak tangan anda di atas bangku dan pastikan bahu anda betul2 berada di atas tangan anda .posisikan kaki anda kira2 5 kaki belakang bangku dan perlahan-lahan turunkan badan anda ke arah bangku.lakukan senaman ini sekurang-kurangnya 3 set dengan 10 ulangan utnuk setiap set.

3)SENAMAN MENGGERAKKAN PELVIS
senaman ini bukan shj mempercepatkan kehilangan lemak malah ia turut menguatkan otot abdomen dan otot -otot teras.sebelum bermula baring di atas belakang anda dengan membengkokkan lutut anda dan kaki dilunjurkan rata diatas lantai .rehatkan tangan anda  di sisi dan angkat pelvis dari arah lantai ke arah siling dan kembali ke posisi pertama.bagi meringankan latihan ini anda boleh meletakkan kusyen atau bantal  di belakang kepala anda.cuba lakukan senaman ini sekurang-kurangnya 3 set dalam satu hari dengan 12-15 ulangan.


walaupun selepas anda melahirkan bayi ,berat badan anda masih menjalani peralihan kimia dan hormon yang membolehkan anda untuk menghasilkan makanan berkhasiat kepada bayi anda yg sedang membesar.oleh itu kehilangan berat badan yg dramatik (lebih dari 4 paun sebulan)tidak digalakkan sama sekali.

biasanya seseorang ibu perlu mengambil lebih daripada 500 kalori yg kaya dengan nutrient untuk penurunan berat badan yg sihat.lazimnya nutrient -nutrient yg diperlukan adalah protien,magneseum,zink,kalsium dan vitamin lain.

antara keperluan yg perlu di ambil ibu selepas bersalin adalah :
~ambil protein tanpa lemak
~kacang dan ikan untuk otak.
~makan lebih banyak sayuran dan buahan juga bijiran penuh.
~zat besi dan vitamin c untuk kecergasan dan kesihatan.
~kalsium magneseum.
~cecair,cecair dan cecair yg pasti nya air puteh juga .

sebab itu di shaklee kami menyediakan segala keperluan yg diperlukan oleh setiap ibu-ibu selepas dan sebelum bersalin iaitu SET BERSALIN  shaklee yang mengandungi segala nutrisi dan vitamin yg diperlukan ibu2 selepas bersalin.

antara kelebihan set berpantang shaklee ni:
~luka jahitan cepat sembuh 
~sesuai untuk ibu bersalin normal atau cazer.
~susu yang cukup buat anak tersayang.
~boleh di ambil terus walaupun anak ada jaundis/kuning.
~tidak panas dan tidak mendatangkan masalah pada bayi .
~masalah keguguran rambut dapat di atasi .
~mood yg baik sepanjang tempoh berpantang.
~boleh diambil terus walaupun anak ada G6PD .

untuk ibu-ibu selepas bersalin yang ingin mengurangkan berat selepas bersalin shaklee juga menyediakan  SET SLIMMING BUAT IBU YG MENYUSU,,,yang bes nye sambil berdiet susu tidak berkurangan pun,,,,,,wow mane ade lagi produk yang lebih baik mcmc shaklee ni,,,,,
ESP~energizing soy protien memberikan rasa kurang lapar pada yg ingin berdiet krn ia membekalkan tenaga berjam lamanya,membantu membina sel-sel tisu badan,juga sebagai mlik booster bagi ibu menyusu.
LECITHIN~memecahkan lemak-lemak tersembunyi .
ALFALFA~mencuci usus,melegakan pelawasan,membantu mengeluarkan angin dari badan juga membantu "menghangat" rasa sejuk,,,,,

anda berminat????
sila sms sy atau pm sy di fb ain naina
emelkan ke ainnaina1@gmail.com
0129773915 
best price menanti anda,,setiap pembelian dengan sy anda layak mendapat konsultasi percuma dari sy serta tips menarik!!!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~