Pages

Tuesday 27 November 2012

EPAL HIJAU TEMAN DIET TERBAIK

mengunyah sebiji epal atau meminum jusnya setiap hari sudah cukup untuk membekalkan khasiat bagi mengurangkan kolesterol dalam badan.
antara khasiat dalam epal hijau adalah
~antioksidan ~zat fitokimia di dalam epal berfungsi sebagai antioksidan untuk melawan kolesterol yg berpotensi menyumbat pembuluh darah.

~mencegah tulang rapuh~mampu mempertahankan kadar estrogen ketika menopaus.rembesan hormon estrogen yg berkurangan boleh menyebabkan tulang rapuh dan penyakit jantung.

~masalah pencernaan~serat epal di dalam epal membantu mengurangkan masalah pencernaan.masalah cirit-biritdan sembelit.

~baik untuk gigi~mengunyah epal dikatakan cara terbaik untuk membersihkan dan menyihatkan gigi kerana ia merangsang pengeluaran (amylase)air liur walaupun ia mengandungi gula buah asli seterusnya membantu mengelakkan kerosakkan gigi.

~menurunkan kadar kolesterol~epal hijau mengangdungi pectin iaitu sejenis serat larut yg mampu menurunkan kadar kolesterol dalam darah .

~mengimbangkan zat ~kanak-kanak yg memakan makanan ringan kemudiannya memakan epal dikatakan mampu mengimbangi kandungan zat dalam tubuh badan mereka.mencegah pembentukkan lemak.

~melambatkan proses penuaan~ia mempunyai kandungan agen antioksidan yg boleh menetang radikal bebas serta membantu melambatkan proses penuaan yg menyebabkan kulit wajah cepat berkedut.membaiki tekstur kulit wajah dengan memperbaharui sel-sel kulit dengan segera.purata air lebih kurang 115.82 gram yg terkandung dalam sebiji epal juga dapat melembabkan kulit yg kering.

untuk anda yg mempunyai masalah sembelit atau sistem penghadaman,kisarkan epal hijau dengan seleri dan minum setiap pagi sebelum sarapan.amalan ini dapat membersihkan usus seta membuang toksid dengan pantas menerusi sistem pencernaan.zat masam epal hijau sememangnya pembersih tubuh yg sangat baik!!!!!!!


jom cantik dan sihat bersama shaklee!!!
ingin dapatkan kulit sihat dan berseri dari dalam ?????
teruskan lawati blog sy~~~~~~





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~