Pages

Wednesday 14 November 2012

5 SEBAB JANGAN MINUM AIR SODA

minuman soda  sememangnya tidak baik untuk kesihatan tetapi ia tetap menarik dan seolah-olah memanggil kita untuk menikmatinya..
TAPI AWAS!!!!!!!
selalunya yg enak dan menarik itu bukan semuanya baik untuk kesihatan.minuman soda contohnya memberi kesan buruk terhadap tubuh terutama terhadap sistem imunisasi tubuh.

antara sebab soda atau yg sewaktu dengannya tidak baik untuk kesihatan ialah:

~minuman soda ,minuman tenaga,jus serta minuman yg dibotolkan kaya dengan pemanis ,perasa tambahan serta pewarna .bukan itu shj kemasan plastik yg digunakan boleh menyebabkan larutnya bahan kimia plastik ke dalam minuman .sekitar 70% hingga 75% tubuh mengandungi air ,jadi penuhilah keperluan cairan tubuh dengan air puteh.

~mereka yg sering minum minuman soda berbanding susu rendah lemak atau jus buah-buahan semulajadi akan mengalami kekurangan vitamin A,kalsium dan magneseum.lebih-lebih lagi minuman soda mengandungi asid fostat yg menghakis kalsium dan magneseum walhal kedua-duanya ini sebenarnya penting untuk membantu sistem kekebalan tubuh agar dapat berfungsi secara optimum.

~soda juga mengandungi sirap jagung dengan fruktosa yg kaya dgn radikal bebas.adapun radikal bebas boleh menyebabkan kerosakkan jaringan ,risiko diabetis dan komplikasi diabetis.

~plastik botol kemasan soda mengandungi bahan kimia beracun yg disebut BISPHENOL A (BPA).bahan kimia ini boleh larut ke dalam air.beberapa kajian membuktikan bahawa BPA boleh menyebabkan pelbagai penyakit termasuklah yg boleh menyerang sistem kekebalan tubuh.pakar-pakar kesihatan menyarankan agar kita melindungi anak-anak dari dedahan produk yg mengandungi BPA,terutamanya yg digunakan sehari-hari.

~soda diet juga terbukti menambah berat badan.di dalam satukajian terhadap 1,550 orang mendapati bahawa orang yg minum soda diet berisiko 41% mengalami berat badan berlebihan untuk setiap botol yg diminum setiap hari.ternyata rasa manis memberikan signal pd sel-sel tubuh untuk menyimpan lemak dan karbohidrat sehingga membuatkan anda berasa cepat lapar.rasa manis juga boleh menggalakkan penghasilan insulin sehingga menghalang kemampuan tubuh untuk membakar lemak .tambahan ,tidak terdapat kajian yg membuktikan soda diet membantu menurunkan berat.
meminum air putih sekurang-kurangnya 8 gelas sehari mampu membakar lebih kalori dalam tubuh juga membersihkan segala toksik yg terkumpul di dalam tubuh,,,,,,,,ok minum air kosong je tiap hari,,,,lagi baik untuk kesihatan dan kecantikkan......

ingin membuang segala toksik dan sisa di dalam usus?jangan biarkan segala sisa itu tekumpul dan menjadi penyakit ,,,,jom kita 'buang' nya,,,,dengan set slimming shaklee!!!

~herb-lax untuk detox mencuci usus 
~lecithin untuk memecahkan lemak.
~CINCH untuk kenyang dan membakar lemak.

anda berminat???
pm sy atau cal 0129773914
emelkan ke ainnaina1@gmail.com
best price menanti anda!!!!!1
kami juga menyediakn bajet untuk anda yg bajet lowww,,,,

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~