Pages

Saturday 22 December 2012

10 PANDUAN RAMBUT SIHAT

tidak kiralah kerinting,lurus,pendek mahupun panjang ,penampilan seseorang pasti lebih menarik apabila memiliki rambut yang cantik lagi sihat.jika terbaca info -info tentang rambut di dada-dada majalah mahupun akhbar pelbagai fakta yang mengelirukan dapat kita perolehi.


~RAMBUT TEBAL JIKA KERAP DIPOTONG?
ramai beranggapan ,rambut akan tumbuh lebih cepat dan tebal jika sering dipotong.akar rambut tumbuh di dalam kulit.memotong rambut lebih kerap membantu memperbaiki folikel rambut terutamanya bagi yang menghadapi masalah rambut bercabang,namun kerap memotong rambut tidak bermakna rambut akan tumbuh lebih cepat atau tebal.

~WARNA JADIKAN RAMBUT MUDAH BERCABANG?
kurangnya penjagaan yang sesuai dan tepat menyebabkan rambut mudah rosak.salah satu tanda rambut rosak adalah bercabang pada hujungnya.bagi mereka yang ingin mengelakkannya,cara paling efektif adalah dengan memotong bahagian hujung rambut yang bercabang.

~BERSIH RAMBUT SETIAP HARI PUNCA RAMBUT KERING?
jika anda mencuci setiap hari maka ia membuatkan rambut menjadi kering kecuali jika anda menggunakan perapi selepas mencuci .bukan kekerapan membersihkan rambut yang menjadi persoalan,sebaliknya jenis rambut dan aktiviti yang dilakukan merupakan faktor utama kenapa rambut perlu dibersihkan.

~RAMBUT BERUBAH WARNA KERANA SYAMPU?
syampu merupakan pencuci yang diformulasi untuk membersihkan rambut dan kulit kepala.menggunakan sabun setiap hari tidak akan mengubahkan warna kulit kepada warna kelabu,begitu juga dengan penggunaan syampu.ia tidak akan membuat rambut bertukar kepada warna kelabu.punca rambut berubah warna mungkin disebabkan oleh faktor genetik ,hormon dan pengambilan zat yang tidak seimbang.

~PENGGUNAAN PERAPI TIDAK BERKESAN?
perapi bertujuan menjadikan rambut lebih lembut dan mudah diatur.kebanyakkan perapi digunakan setelah selesai mencuci rambut dengan syampu.selepas beberapa minit dibiarkan pada rambut,perapi akan dibilas.namun dalam tempoh tersebut ia sudah berfungsi secara optimum,ini membantu membuatkan rambut lebih mudah diatur .lebih bersinar dan lembut.


~UBAN TUMBUH LEBIH BANYAK JIKA DICABUT?
ramai beranggapan apabila mencabut rambut yang beruban maka ia akan lebih banyak uban yang akan tumbuh.ini sama sekali tidak benar memandangkan setiap rambut memiliki satu folikel.mencabut satu helai rambut tidak akan mempengaruhi lainnya.jadi apabila anda melihat rambut beruban jangan takut untuk mencabutnya.

~TIDUR DENGAN RAMBUT BASAH PENYEBAB KELUMUMUR?
masalah pada rambut disebabkan kerana anda tidak mementingkan kesihatan dan penjagaan rambut iaitu tidak membersihkan rambut selama berhari-hari.ini akan menyebabkan keadaan kulit kepala menjadi berminyak dan masalah kelumumur akan timbul.

~PRODUK DENGAN LABEL SEMULAJADI BEBAS BAHAN KIMIA?
label yang ada pada sesuatu produk kon0nnya menggunakan bahan semula jadi adalah semata-mata untuk menarik perhatian.di dalam syampu misalnya tetap memerlukan pewarna,bahan pencuci dan sebagainya dan yang pasti ia bukan bahan semulajadi.

~PRODUK PENJAGAAN RAMBUT DI SPA SAMA SEPERTI DI PASARAN?
produk penjagaan rambut disalon kecantikkan rambut dihasilkan secara khusus untuk memenuhi keperluan pengguna.manakala produk syampu yang biasa di pasaran adalah untuk kegunaan umum dan tidak terhad untuk tujuan tertentu.jesteru tidak benar andai dikatakan produk syampu di salun sama bahan dan fungsi seperti mana syampu biasa dipasaran.

~RAMBUT NIPIS LEBIH MUDAH ROSAK?
penggunaan sikat yang tidak sesuai atau terlalu kasar ketika menyikat rambut  boleh menyebabkan rambut bercabang dan mengalami kerosakkan.menyikat cara yang salah terutama pada bahagian rambut yang tipis akan menyebabkan rambut lebih mudah rosak.tetapi jika anda menyikat rambut mengikut cara yang lembut ,maka rambut tidak mudah rosak....


*********************************************************************************nak tahu cara lagi mudah dan lebih berkesan untuk rambut sihat dan kuat????

tentulah esp (energizing soy protien),,kenapa?? mesti ada yang kata "eeleh nak promot la tuuuu",,,tak kisah apa pendapat anda tetapi sy sendiri sudah merasakan perubahannya,,,,sy hanya minum esp dan makan vitamin zink com tidak sampai sebulan rambut sudah berkurangan gugur,,,,yang best nye bile tgok kt sikat tak takut dah!!!!!sebab rambut gugur dah kurang happppyyy sangat,,,jadi sy amat galakkan anda mengamalkan supplement ini untuk rambut lebih sihat dari dalam,,manakala untuk kulit kepala sy hanya ambil hampas kelapa yang sudah habis diperah santannya,,,sy lumurkan ke kepala dan biarkan selama 20 dan bilas je,,,anda akan dapat rasai perubahannya!!!!
 tak percaye?? cubalah sendiri,,;)





tak percaya??? tengok sendiri khasiat esp ni,,,,,,,,:)

2 comments:

  1. betul ke tentang ni semua????rambut sy rosak dan bercabang.lepas tu gugur pulak tu.rambut merata-rata tempat ...kwn2 sy pun tegur.malu lah mcm ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes betul..jika tak percaya tiada guna sy jual esp ni.....lebih baik mencegah dari merawat......sebelum terjadi lebih banyak lagi masalah rambut,,,,baik cari jalan penyelesaiaan ;')

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~