Pages

Friday 21 December 2012

FAHAMI FAKTA SEBENAR PAYUDARA~~~

apa yang dipandang lelaki pada tubuh wanita selain wajahnya????
sudah bahagian dada bukan!!!!begitu juga ketika melakukan hubungan intim ,selain yang di------(paham2 je la hihih),,suami biasanya akan memfokuskan ransangan pada bahagian payudara isterinya.sebab itulah payudara dikatakan aset kaum hawa.

kerana kepentingan ini maka wanita haruslah mengetahui dengan jelas informasi berkenaan bahagian tubuh ini.jangan terpengaruh dengan fakta salah tentangnya yang selalu beredar dari mulut ke mulut mahupun intenet tentangnya.beberapa perkara penting tentang payudara yang wajib diketahui oleh wanita.

UKURAN BERBEZA
payudara hadir dalam pelbagai bentuk dan ukuran.tidak ada wanita yang bentuk dan ukuran payudaranya sama.rata-rata berbeza ukuran payudara kiri dan kanan malah ada yang agak jauh bezanya.walaupun ia merupakan perkara semula jadi namun anda tetap juga harus berwaspada.perbezaan bentuk payudara juga boleh disebabkan oleh pertumbuhan tumor.

BOLEH DIPERBESARKAN
ukuran payudara setiap wanita ditentukan oleh faktor genetik dan hormon estrogen.ia mula membesar pada usia 10 tahun dan terus berkembang hingga usia 20 tahun.pengambilan ubat-ubatan yang mengandungi hormon estrogen seperti pil perancang atau krim boleh membuatkan payudara membesar terutama sekiranya digunakan secara berterusan,jaringan payudara ini memang akan bertambah dengan cepat. 
 akan tetapi payudara tidak mempunyai jaringan otot,bermakna anda tidak boleh menambah ukurannya dengan bersenam.

COLI BERKAWAT BAHAYA
ada yang mengatakan bahawa pemakaian coli berkawat akan meningkatkan risiko terkena kanser payudara.kawat atau besi pada coli dikatakan akan menekan sistem limfatik pada payudara hingga membuatkan racun berkumpul dan meningkatkan risiko terkena kanser.sebenarnya tiada hubungan antara bentuk ,jenis atau ukuran coli dengan kanser payudara.hanya pemakaian coli dengan ukuran yang salah akan mempengaruhi bentuk dan keselesaan pemakainya selain memakai coli berkawat semasa tidur akan menyebabkan payudara sukar bernafas.

BESAR LEBIH SEKSI
ada wanita yang berasa iri hati pada teman yang mempunyai payudara besar dan montok!!! tapi sebenarnya wanita yang berpayudara besar sering kali berasa tidak selesa dengan keadaan mereka.ramai yang merasakan bahawa lelaki cuma tertarik pada dada mereka shj dan bukan pada aspek lain.

SILIKON SEBABKAN KANSER
belum terbukti!!!daya tolak reaksi jaringan tubuh terhadap sillikon diketegorikan sangat rendah.setakat ini ia tidak terbukti boleh menyebabkan kanser kecuali jika terjadi kebocoran pada lapisan yang membaluti silikon.silikon hanya menyukarkan proses pemeriksaan payudara sendiri.

BENJOLAN BERMAKNA KANSER
tidak perlu takut memeriksa payudara sendiri.semua benjolan pada payudara memang berisiko kanser namun kenyataan hampir 80% benjolan di payudara tidak berbahaya.benjolan itu boleh terbentuk kerana faktor pertumbuhan atau perubahan hormon contohnya ketika haid.

TETAP TEGANG
payudara boleh mengendur kerana kehamilan dan juga proses menyusui.kekencangan payudara juga mungkin berubah semasa menjelang haid.akan tetapi faktor utamanya adalah akibat pertambahan usia.sekalipun anda belum berumahtangga anda akan semakin tua bukan!!! jadi payudara tetap akan menjadi elastis apa lagi kalau anda jenis yang malas bersenam.anda boleh mengurangkan kesan tersebut dengan memakai coli yang tepat ukurannya dan bagus kualitinya bagi mendukung payudara!!!!.


jadi hargailah pemberian ALLAH SWT ini dengan sebaiknya!!!! aset kita adalah maruah kita,diri kita hanya untuk insan yang halal bagi kita iaitu suami tercinta.

mengapa esp energizing soy protein menjadi pilihan ibu-ibu hamil dan menyusu ni???
kerana perkara di atas,,,esp mampu menganjalkan kembali payudara dan punggung,mencantikkan kulit dan mampu membuat kita kurus yang best sekali esp ni merupakan MILK BOOSTER bagi ibu2 yang menyusu anak.

hanya dengan satu canister esp anda akan dapat begitu banyak faedah nyee!! wow memang best sangat!!!

testimoni sy sendiri 
"sy sedang menyusukan ainul yang baru berusia 8 bulan,,alhamdulillah susu pekat dan anak tak meragam,,yang best nye esp juga membuat pa-----sy sentiasa anjal ,,sy tak merasa pun kendur heheh,,,,tiap pagi esp jadi sarapan wajib sy!!!


lagi testi yang hebat!!!
beliau pengguna tegar esp &vitamin E shaklee tau!!!




fewitttt!!! punggung makin mantap &payudara montok hanya dengan esp&alfalfa!!!



tunggu apa lagi jom order hari ni!!!

add fb sy :ain naina jom kita chatingg!!!

like fanepage sy :mama collection untuk informasi lagi hebat!!!

emelkan ke:ainnaina1@gmail.com

sms@cal :0129773915 ain 

bank in kpd maybank:noraini harun 162405073935.

no ID:874853.anda boleh walk in sendiri ke branch shaklee terdekat dgn guna id sy untuk dapat harga ahli.

jika anda telah membuat pembayaran terus cal atau sms kpd untuk proses penghantaran barang.harga????tentulah harga special untuk custemer sy hanya like fpage sy :).



*segala testimoni/penulisan tentang produk di sini bukan lah bertujuan untuk merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit*




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~