Pages

Thursday 6 December 2012

HEALTH BENEFIT OF BREASFEEDING FOR MOTHER AND INFANT.

kebaikkan penyusuan ibu kpd ibu dan bayi
===============================

alangkah bahagianya menjadi seorang ibu apatahlagi boleh menyusukan sendiri bayi yg dilahirkan.secara lahiriahnya setiap ibu mampu menyusui sendiri anaknya .susu ibu merupakan makanan terbaik bagi anak anda.ia mengandungi khasiat pemakanan yg seimbang untuk tumbesaran dan perkembangan bayi bagi memastikannya membesar dgn sihat dan kuat.
 susu ibu juga mempunyai daya tahan yg diperlukan oleh bayi anda demi melindunginua drpd serangan dan jangkitan yg biasa dihidapi oleh bayi yg baru lahir.malah kebanyakkan susu tepung bayi boleh menyebabkan jangkitan biasa dan cirit-birit dikalangan bayi.


















selain bayi ,ibu juga mendapat manfaat kesihatan drpd penyusuan tersebut.sesetengah jenis kanser seperti kanser payudara dan ovari jarang berlaku pada ibu-ibu yg menyusui bayinya.penyusuan secara eksklusif disarankan untuk diberi sehingga 6 bulan dan selepas itu diteruskan penyusuan dengan makanan tambahan sehingga dua tahun atau lebih.
 diet yg seimbang amat penting bagi para ibu yang mneyusui bayinya bagi mengekalkan komposisi dan pengeluaran susu disamping mengekalkan kesihatan si ibu.


senarai dibawah adalah saranan nuitrien yang perlu diambil oleh para ibu yang menyusui bayi bagi memastikan kesihatan bayi dan ibunya.

~MULTIVITAMIN @VITALAEA WHIT IRON FORMULA~
~PROTEIN ESP(ENERGIZING SOY PROTEIN)
~VITAMIN C
~VITAMIN B COM
~KALSIUM/ OSTEMATRIK
~ALFALFA
~ASID LEMAK OMEGA 3


untuk info lebih lanjut KLIK SINI :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~