Pages

Monday 31 December 2012

SALAH FAHAM TENTANG PENYUSUAN SUSU BADAN~~~

assalamualaikum,,,,,semua mommy yang diluar sana,,,sila jemput baca dengan teliti apa yang ingin sy sampaikan ini supaya jangan menjadi SALAH FAHAM lagi ye,,,.
 seringkali sy mendapat telefon/sms/emel drpd golongan ibu-ibu yang bertanyakan "ubat" untuk tambah susu? sejujurnya sy akan jawab "sy tidak menjual ubat tambah susu ye,,,tetapi sy jual vitamin shaklee untuk tingkatkan kesihatan tubuh badan ibu menyusu".

 sy menyediakan dan menjual vitamin shaklee pada anda yang berniat mahu melestarikan kesihatan dan kecantikkan diri anda ,sekaligus memudahkan perjalanan penyusuan anda bersama bayi tersayang.sy berkongsi apa yang sy lalui,sy pelajari dan yang sy amalkan .sy bukan hanya menjual produk ,sebaliknya kami dididik untuk sharing ........berkongsi kebaikkan produk shaklee kepada umum.

 ingin sy tegaskan bahawa vitamin shaklee tidak menambah atau memperbanyakkan susu badan anda!!!! tetapi ia hanya membantu melancarkan sistem tubuh anda sekaligus memudahkan proses penghasilan susu berlaku.

YEE,,memang benar banyak feedback yang sy terima dari ibu menyusu yang telah mengamalkan vitamin shaklee dengan displin .mereka dapati kuantiti susu mereka bertambah ,susu nampak pekat ,badan jadi lebih cergas dan yang penting anak cepat kenyang.

 hakikatnya kuantiti susu mereka bertambah disebabkan mereka patuh dan mengamalkan prinsip asas penyusuan susu ibu iaitu SUPPLY&DEMAND....
semakin kerap anda memberi stumulasi secara efektif dan konsisten kepada payudara,semakin banyak susu badan dihasilkan kelak.

APA ITU SUPPLY VS DEMAND?
supply vs demand ialah keadaan dimana lebih banyak permintaan terhadap susu,maka lebih banyak susu dihasilkan.lebih kerap ibu memberi bayi direct feeding lebih banyak susu dihasilkan.bagi ibu-ibu yang bekerja,lebih kerap mereka pam susu lebih banyak susu dihasilkan.

APA YANG MENGGANGGU SUPPLY VS DEMAND?

1)melakukan penyusuan mengikut jadual~ramai ibu mengejutkan bayi 2-3 jam sekali untuk menyusu tapi sebaiknya susukan bayi mengikut keperluannya.

2)memendekkan tempoh penyusuan atau menghentikan proses penyusuan sebelum bayi melepaskan "lacth".

3)bayi kerap tido~dalam kes ini kejutkan bayi sekurang-kurangnya 2 jam sekali untuk meningkatkan ransangan bagi mengoptimumkan penghasilan susu .

4)memberikan bayi makanan tambahan atau susu formula.

5)memberi bayi minum melalui botol.

6)memberi bayi puting tiruan.

7)penggunaan pil perancang juga boleh mengganggu penghasilan susu ibu.

~~~untuk mengatasi masalah di atas~~~
-tambahkan ransangan melalui direct feeding dan pump.jika susu badan terlalu sedikit,anda harus pump 2-3 jam sekali.

-minum air kosong 3-4 liter sehari(wajib tau)!

-amalkan makanan bersifat penggalak susu seperti halba,oats,alfalfa,lobak putih.

-amalkan supplement untuk menyempurnakan nutrisi ibu dan melancarkan proses penyusuan.


ketahui tips penyusuan dan doa memperbanyakkan susu klik sini ~~~

kenapa ibu menyusu perlu lebih nutrisi klik sini ~~~

tips jika susu tibe-tibe merudum jom bace klik sini~~~



*segala testi/penulisan tentang produk yang dikongsi disini bukanlah bertujuan untuk menyembuh,merawat atau mendiagnos apa jua penyakit *






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~