Pages

Saturday 29 December 2012

~~TIPS IBU MENYUSU NAK KURUS~~~


untuk makluman semua ibu-ibu,,penyusuan sebenarnya membantu ibu-ibu menurunkan berat badan secara semula jadi .ini kerana setiap kali anda menyusukan bayi anda,500 kalori dibakar di dalam tubuh anda,,,mmm jika difikirkan secara lojiknya sepatutnya berat badan mesti akan berkurangan?
tapi kenapa kebanyakkan ibu menyusu komplen bahawa menyusu badan menyebabkan mereka berasa lebih lapar?
ini kerana setiap kali ibu menyusu kalori akan dibakar jadi secara automatik ibu akan rasa lapar,,,kadang-kadang ibu tersilap memahami iaitu "lapar" itu adalah dahaga sebab itu ibu menyusu digalakkan mengambil air kosong 3-4 liter sehari....





***FAKTOR-FAKTOR BERAT BADAN BERTAMBAH****

~pengambilan makanan melebihi penggunaan tenaga.walaupun ibu-ibu membakar banyak kalori tetapi makanan yang di ambil juga banyak.
~makanan yang di ambil berlebihan ini akan disimpan dalam badan dan menjadi lemak.
~ibu menyusu lebih cenderung berasa lebih lapar setiap kali selepas menyusu bayi/selepas pum.ini kerana badan kita telah membakar kalori ,tetapi malangnya bila lapar anda terus mengambil makanan dalam kuantiti yang banyak.untuk mengurangkan berat badan meningkat secara mendadak,ibu menyusu digalakkan mengambil air 3-4 liter sehari,minum sebelum dan selepas menyusu segelas air kosong akan dapat kurangkan rasa lapar,,,sy sendiri sudah mencuba nye,,,ambil buahan jika lapar lagi,,,tapi jangan ambil snek yer..
~sistem penghadaman yang lemah~ramai di antara kita mengalami masalah berat badan berlebihan kerana sistem penghadaman kita tidak mampu "bekerja" dengan baik.akibatnya segala sisa-sisa lemak yang terkumpul tidak dapat dikeluarkan dengan baik.

****CARA UNTUK MENGATASI NYA****

~banyakkan meminum air kosong wajib 3-4 liter sehari kerana ibu menyusu memerlukan air yang banyak untuk menghasilkan susu yang banyak dan juga mampu menbuat kita rasa lebih kenyang dan mengurangkan keinginan untuk makan berlebihan.
~mengambil makanan sekadar yang perlu .walaupun ibu menyusu tidak digalakkan untuk berdiet tetapi peru tahu bahawa pengambilan makanan yang banyak juga akan menyumbang ke arah kenaikkan berat badan secara mendadak.makanlah secara bijak untuk mengelakkan berat badan meningkat.
~buat senaman bagi membantu meningkatkan metabolisme badan seterusnya meningkatkan fungsi sistem penghadaman dan membakar kalori serta membentuk tubuh badab yang lebih cantik ;).
~selain itu anda boleh mengambil supplement yang sesuai untuk ibu menyusu.supplement juga mampu mengurangkan selera makan....

inilah set slimming yang sesuai untuk ibu menyusu yang ingin menurunkan berat badan.
set ini selamat dan tidak memudaratkan ibu dan bayi ,.

~~~testimoni set slimming ibu menyusu klik sini~~~

~~~katakan TAK NAK pada perut buncit klik sini~~~



*segala testi/penulisan tentang produk yang dikongsi disini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apajua penyakit.setiap orang akan mendapat kesan berbeza bagi setiap penggunaan*






1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~