Pages

Thursday 6 December 2012

NAK SUSU BANYAK DAN PEKAT???

family wellnes
==========

~contains a wholesome nutrient to stay vital and healthy.it provides energy and nourishment for healthy body.
~mengandungi keseluruhan nutrisi untuk kekal cergas dan sihat,ia memberikan tenaga dan makanan untuk tubuh yg sihat.

supplement buat ibu-ibu menyusu bagi memastikan pengeluaran susu yang sempurna buat si comel .....



~multivitamin vita-lea~
mutivitamin menyediakan vitamin dan mineral penting untuk para ibu yg mana ianya tidak boleh diperolehi drpd diet harian.kadar vitamin yg mencukupi membantu penghasilan susu yg banyak dan berkhasiat di samping menggalakkan kesihatan ibu dan bayi secara menyeluruh.

~protien~
bati memerlukan protien yg banyak untuk tumbesaran yg berkekalan dan sempurna.sumber protein yg baik seperti protein soya di dalam diet penyusuan anda amat penting untuk pengeluaran susu.protein membantu dlm membina dan mengekalkan sel-sel yg menghubungkan setiap bahagian tubuh.mereka disarankan untuk mengambil sekurang-kurangnya tiga hidangan protein berkhasiat sehari.

~vitamin C~
dalam satu kajian terhadap para ibu yg menyusui bayi dn mengambil vitamin c menunjukkan khasiat vitamin c tersebut tertumpu pada bayi.olehh itu menyusui bayi secara eksklusif dapat melindungi bayi anda drpd kekurangan vitamin c.vitamin c penting bagi menguatkan sistem imun dan membina kulit ,gigi dan gusi yg kuat.

~vitamin B com ~
vitamin B com merupakan vitamin yg diperlukan oleh ibu dan bayi anda setiap hari bagi menyokong sistem saraf dan metabolisma yg sihat.vitamin B com mempunyai pelbagai fungsi termasuk pengeluaran hormon,pembentukkan sel-sel darah merah,penghasilan tenaga untuk sel dan mengekalkan saraf serta kulit yg sihat.ibu yg menyusui bayi perlu mendapatkan vitamin B untuk memberikan khasiatnya kpd bayi mereka melalui susu ibu.

~kalsium~
40% drpd susu ibu adalah kalsium.kalsium diperlukan untuk membina tulang yg sihat dan pertumbuhan gigi pada bayi.wanita yg menyusui bayi disarankan mengambil sebanyak 1300mg kalsium setiap hari.

~alfalfa~
alfalfa mengandungi banyak nutrien penting dan pelbagai vitamin seperti vitamin K,A,B1,B6,C,E,kalsium,zink dan zat besi.semua bahan-bahan tersebut penting untuk pertumbuhan dan perkembangan yg sihat.alfalfa juga digunakan secara tradisional untuk meningkatkan pengeluaran bekalan susu ibu @MILK BOOSTER.

juga boleh ambil omega 3:


~asid lemak omega 3~
pengambilan tambahan asid lemak omega3 dalam tempoh penyusuan susu ibu dapat menggalakkan perkembangan otak dan mata anak.ia telah dibuktikan secara sainstifik bahawa  neuron lebih mudah berhubung apabila kandungan omega3 lebih banyak di dalam otak.tambahan pula,tidak ramai kanak-kanak yg diberi susu ibu mempunyai masalah fungsi otak seperti gangguan hiperaktif dan masalah tumpuan(ADHD)atau autisme.


mengapa tidak kita memberi yg terbaik buat yg tersayang?
berikan yg terbaik buat diri kita dan juga yg tersayang....

anda berminat?
hanya pm sy di fb http://www.facebook.com/ain.naina.9
emelkan ke ainnaina1@gmail.com.
atau cal sy 01299773915..
harga??? tentulah harga special menanti anda,,,,,,,,
like fanpage sy http://www.facebook.com/pages/MAMA-Collection/445983495447984








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~