Pages

Monday 24 December 2012

MENGAPA PROTEIN PENTING?

asasnya tubuh badan kita ini terbina drpd protien.sel tubuh kita terbina drpd protien.namun pelbagai proses yang dilalui oleh tubuh kita menyebabkan protien termusnah,ia menjadi rosak,tua dan sebagainya.jadi kita perlukan protien yang baru untuk menggantikan protien yang hilang itu.

sel kulit berganti setiap 21 hari ,selepas 21 hari ia akan digantikan dengan sel baru .sekiranya kita memberi tubuh kita "makanan asas" yang sihat maka sel yang terbina itu pastilah sel sihat juga.

protien diperolehi drpd aya,ikan,daging dan kekacang namun hakikatnya cara pengendalian sumber makanan berunsurkan protien tadi (memasak) pada suhu yang tinggi telah memusnahkan protien yang terkandung di dalamnya.maka pengambilan supplement protein yang berkualiti adalah penting untuk membantu anda mendapat khasiat protien yang optimum.

jadi disebabkan hal di atas kita digalakkan mengambil protien yang boleh membina semula sel-sel tubuh kita itu .jika tidak kita akan mengalami hal yang berikut:

~~~mata sembab pada waktu pagi.
~~~bengkak air.pada umumnya

KEPENTINGAN PROTIEN

protien merupakan bahan utama dalam pembentukkan pelbagai organ dan tisu badan serta komponen utama dalam hormon manusia.ia juga merangsang fungsi psikologi.maka setiap organ kita memerlukan protien.kekurangan protien boleh menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan pelbagai penyakit seperti kehilangan kepejalan otot,warna rambut,masalah penghadaman,masalah penghasilan darah dan hormon dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kpd kegagalan fungsi organ dan menyebabkan kematian!!!!!!.


APA ITU ASID AMINO??
protein terdiri drpd 20 jenis asid amino yang setiap satunya akan menghasilkan jenis protein yang berbeza mengikut keperluan protien dan enzim yang diperlukan oleh tubuh manusia.

terdapat asid amino tertentu yang dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.ini dikenali sebagai asid amino tak perlu.manakala asid aminp yang tidak boleh dihasilkan oleh manusia dan harus diprolehi dari sumber pemakanan dikenali sebagai asid amino perlu.ESP shaklee menyediakan kesemua asid perlu tersebut.

shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali sebagai IDENTITY PRESERVED PROGRAM(IPP).ia memastikan kacang soya bebas drpd pendedahan perubahan genetik drpd benih sehingga kpd pengeluarannya.


apa itu energizing soy protein???
soy protein shaklee mengandungi 14 gram protien soya semulajadi .amat penting dalam diet harian kita,ia merupakan minuman berkhasiat,sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu tinggi yang dihasilkan drpd kacang soya.diproses dengan(bukan bahan kimia)bagi mengekalkan sumber semulajadi isolfavones seperti genisten dan daidzien.

soya protien ini tidak mengandungi kolesterol dan laktosa.produk protein soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik.selain itu ia tidak mengandungi perasa tiruan,pemanis,pewarna dan bahan pengawet.


ANTARA KEBAIKKAN ESP ;)
~awet muda~~
asid amino penting untuk membina otot,kuku,rambut,darah,organ,kulit ,kalenjar dll.pengambilan yang kerap adalah kunci kpd awet muda!!!.

~baik untuk hormon~~
kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isolflavones,fungsinya bersamaan dengan hormon wanita.ia membantu merendahkan paras kolesterol dan mencegah risiko osteoporosis serta sakit jantung.

~~baik untuk prostat~~
genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakkan sel kanser.ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum menukar sel DNA kepada sel kanser.ia juga sangat bai dalam pemulihan uterus,ovari,menopaus dan pembesaran prostat.
~~kulit remaja~~
merangsang pembentukkan semula kulit dan otot,mengurangkan kedutan,agen anti penuaan,mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot,mempercepatkan penyembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.

~~pembekal tenaga~~
membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun,maka ia baik untuk kekal bertenaga,mencegah migrain,imsomnia dan tekanan.

~~membaiki pigmentasi~~
membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur,membaiki masalah pigmentasi,kedutan dan kesan tua.

~~membaiki memori~~
meningkatkan kualiti memori,vitaliti,dorongan seksual dan ransangan...

jom order???senang jer!!! sementara harga masih rendah!!!

pm @add  fb sy:ain naina jom kita bercatting!!!

like fanepage sy untuk ketahui informasi hebat:mama collection

sms @cal 0129773915 untuk maklumat lanjut.

bank in kpd noraini harun maybank:162405073935...sila maklumkan sy jika anda telah membuat pembayaran,,,proses penghantaran akan mengambil masa 2-3 hari bekerja.

NO ID 874853:jika anda ingin walk in sendiri ke branch shaklee terdekat anda boleh guna id sy untuk dapat harga istimewa dan maklumkan sy jika anda membuat pembelian guna di sy kerana anda layak mendapat konsultasi dan cara makan yang betul dari sy,,,hanya untuk custemer sy shj.

emelkan ke : ainnaina1@gmail.com...jika anda mempunyai sebarang kemyuskilan,


~~HOT POST~~

nak susu lebih pekat dan meriah??klik sini

hubungan terasa "hambar" dan "dingin"??? klik sini


*segala testi/penulisan tentang produk yang dikongsi disini bukanlah bertujuan menyembuh,merawat atau mendiagnos apa jua penyakit.setiap orang akan mendapat kesan yang berbeza hasil dari penggunaan produk ini*



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~