Pages

Thursday 19 June 2014

*** DENGAN SHAKLEE MUDAH DAPAT DUIT? **

Assalammualaikum....

✿✿ Duit Mudah & Cepat dengan Shaklee? ✿✿

Ramai yang ada salah tanggapan tentang Shaklee.. Agak mengecewakan bila ramai yang masih menganggap Shaklee seolah-seolah skim cepat kaya dan skim piramid. 

Nak buat macam mana, MLM memang banyak dieksploitasi untuk kepentingan individu yang berniat jahat untuk cepat kaya. Walhal sebenarnya MLM memang berniat baik, dengan sistem perniagaan yang langsung tidak menindas untuk membantu semua golongan menjadi kaya dan berjaya dengan permulaan modal yang rendah.


"Korang takpelah buat Shaklee, senang. Kejap je dah jadi jutawan.. Kitorang ni lain.. buat bisnes dengan cara yang betul, sebab tu lambat sikit nak berjaya"

Tu antara bunyi-bunyi yang keluar. 

Kalau dah namanya buat bisnes, basic nya tetap sama. Perlu lalui jerit perih pengorbanan dan air mata. Tak ada kejayaan yang datang bergolek.

Buat Shaklee pun lalui proses yang sama. Perlu konsisten, serius dan fokus. Marketing pun tak ada beza, masih kena buat marketing.. masih perlu buat sales. Bukan goyang kaki duit masuk.. Tak dapekk pun kalau golek-golek goyang kaki. 


Cuma yang berbeza, sistem Shaklee ada kelebihan berbanding bisnes yang lain. Shaklee dah tersedia MENTOR.. ada SISTEM GROUP yang TERBUKTI BERJAYA.. Ada SUPPORT GROUP untuk saling menyokong jatuh bangun.. ada banyak ELMU yang sedia dikongsikan oleh sifu-sifu dan LEADER.. 

Bisnes lain tak boleh guna premis "Aku buat bisnes cara yang betul, sebab tu lambat sikit nak kaya dan berjaya". Sama jugak.. Apa yang ada dalam MLM, boleh di duplicate ke bisnes yang lain. 

Kalau buat bisnes sorang-sorang.. tak gunakan agen.. tak ada pembantu.. tak ada MENTOR dan SISTEM.. macam mana nak maju? Buat bisnes sendiri, semua pun buat sendiri.. 

Contoh bisnes tudung.. Jahit tudung sendiri.. stok urus sendiri.. kerja pos pun buat sendiri.. cash flow pun sendiri jaga.. Lepas tu marketing dan jualan pun sorang-sorang buat sendiri. Sampai bila baru bisnes nak berkembang? Nampak?? Dah bagi kuncinya ni..
 

Jadi tak payah ceritalah kenapa bisnes lambat berkembang.. Bisnes Shaklee dan MLM cepat berkembang... Cuba bandingkan berapa banyak agen jualan yang tolong pasarkan produk.. 

Sebab tu dalam Shaklee bukan sekadar ada elemen sales & marketing, tapi tambahan elemen penting LEADERSHIP. Leader-leader yang akan coach, guide, ajar downline di bawah sehingga berjaya juga.. Downline ni dalam erti kata lain, EJEN JUALAN.. yang juga boleh di duplicate ke bisnes-bisnes yang lain. 

Sudah terang lagi bersuluh. Sebab tu kalau seminar Marketing tak ada bezanya orang buat bisnes jual ketayap, jual botol susu, jual kek, jual tudung dengan orang buat MLM.. semua pun gi belajar kelas yang sama, nak dapatkan ilmu yang sama. Tapi bila balik, aplikasikan semula mengikut sistem bisnes masing-masing. 

Gitu baru bijak.. Tak tahu pergi belajar.. Bukan tutup kelemahan sendiri dengan menuding jari dan menyalahkan orang lain.. "Orang ni boleh la sebab.. Orang tu boleh la sebab.... "

P/s: Penerangan umum.. Janganlah disalah ertikan apa yang kami buat.. Kami pun bukan dapat dengan cara mudah.. sob sob sob 

Feel Free to LIKE, SHARE & TAG

Nak tahu macammana cara menjana pendapatan dari rumah? pm/sms/whatsapp saya :0129773915 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~