Pages

Tuesday 24 June 2014

OHH GASTRIKKKK LAGI BILA NAK PUASA

Assalamualaikum... Ambang ramadhan semakin di rasai.... jangan lupa niat puasa ye... bila bulan puasa ramai pulak yang bagi alasan tak boleh puasa sebab gastrik... ye betul tu bila gastrik datang memang tak tahan.... KALI ini tiada alasan lagi ye...komfem boleh puasa dengan adanya set gastrik ini..

APAKAH ITU GASTRIK?

Penyakit gastrik atau gastritis merujuk kepada keradangan pada lapisan dinding perut. Di dalam perut, terdapat satu lapisan mukus semulajadi yang melindungi dinding perut daripada bahan kimia berasid semulajadi yang sangat diperlukan untuk proses penghadaman makanan di dalam perut. Keradangan dinding perut berlaku apabila terdapat bahan asing yang menghakis lapisan mukus pelindung di permukaan perut.


PUNCA GASTRIK?

Gastrik selalunya disebabkan oleh pengambilan ubat-ubatan yang tertentu secara BERLEBIHAN. Ubat-ubatan tersebut adalah seperti ubat aspirin atau NSAID (non-steroidal anti-inflammatory). Selain itu, penyalahgunaan alkohol dan jangkitan bakteria Helicobacter pylori di dalam perut boleh menyebabkan proses keradangan dinding perut. Gastrik turut boleh disebabkan oleh anaemia, refluks hempedu, penyalahgunaan dadah, meminum racun, STRES EKSTREM dan jangkitan virus tertentu.

TANDA-TANDA GASTRIK?

1. Hilang selera makan
2. Masalah penghadaman makanan, perut meragam
3. Rasa tidak selesa pada perut, memulas tetapi apabila makan semakin sakit.
4. Mual, loya dan muntah.
5. Cirit birit, warna najis berbeza, berwarna hitam
6. Badan terasa lemah dan mudah demam
7. Selalu kembung perut, pedih ulu hati.

KOMPLIKASI GASTRIK?

Komplikasi penyakit gastrik timbul daripada kemusnahan sel dinding perut berterusan.

Tanpa perlindungan daripada mukus semulajadi di permukaan dinding perut, asid perut semulajadi dihasilkan oleh perut akan menyerang sel-sel dinding perut dan menyebabkan kemusnahan dinding perut tersebut.

Kemusnahan yang berterusan akan menyebabkan ulser perut dan pendarahan di dinding perut.

Pendarahan yang tidak terkawal di dinding perut akan menyebabkan anaemia, pening kepala dan pengsan akibat daripada kekurangan darah.

Apa yang merisaukan ialah selalunya pesakit gastrik tidak sedar masalah pendarahan dalaman tersebut sehingga masalah tersebut sudah mencapai ke tahap sangat serius.

Maka, adalah sangat penting bagi pesakit untuk sentiasa berjaga-jaga dengan tanda awal pendarahan dalaman tersebut.

Malah, terdapat bukti klinikal terbaru menunjukkan gastrik kronik boleh menyebabkan penyakit kanser perut.

KENAPA HARUS TUNGGU SEHINGGA PENYAKIT GASTRIK ANDA MELARAT???

Suplemen/makanan tambahan Shaklee yang dijamin selamat, berkesan dan semulajadi boleh membantu...

Set Cadangan Untuk Gastrik
~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ESP + PEPPERMINT GINGER PLUS + OSTEMATRIX
(selamat diambil oleh ibu hamil)

ESP
-----
~ Mengurangkan keasidan dalam perut yang disebabkan oleh jus gastrik
~ Sifat alkalinya apabila bercampur dengan asid perut akan mengurangkan hakisan pada dinding perut
~ Zat asid amino dalam ESP membantu membina sel dan tisu baru bagi dinding perut
~ Memberi rasa kenyang yang lebih lama

Peppermint Ginger Plus (PGP)
----------------------------------
~ Pudina yang terdapat dalam PGP mempunyai kesan penenang, membantu dalam penghadaman, membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit birit. Pudina merangsang pengeluaran peluh, oleh itu ia menyekat demam apabila seseorang itu dijangkiti selsema.

~ Halia yang terdapat dalam PGP pula merangsang rembesan enzim Salvia untuk pencernaan makanan. Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin juga ketika mengandung, selepas melahirkan anak (semasa pantang).

~ Fennal yang terdapat dalam PGP membantu menghilangkan kembung perut, melegakan sakit perut, melegakan gejala flu, malah membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.

~ Anise dalam PGP membantu melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. Merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa, melegakan haba di musim panas dan lembap, memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut.

Ostematrix
-------------
~ Memperbaiki kekejangan, sakit sendi dan artritis
~ Meringankan stres dengan mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, stres. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

~ Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang OBESITI di waktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrient dan merangsang detoksifikasi.


~ Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik.

testimoni 1

testimoni 2

Lepas ni dah tak perlu makan ubat lagi jika boleh kawal dengan set gastik ni... moga kita dapat berpuasa dengan penuh keimanan kali ini.. nak dapatkan set hebat ini? set ini juga boleh di ambil oleh ibu hamil,ibu menyusu,suami,adik,abang atau sesiapa sahaja ;-)

✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸
***✆ BERMINAT? Sila Sms/Whatsupp ke 012-9773915 SEKARANG JUGA!!!
=========================================
boleh juga PM/inbox sy.. Ain naina 
✔ Dijamin HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan

✔ Terbukti Berkesan

Boleh LIKE PAGE:MAMA sihat baby ceria untuk informasi terkini dan tips menarik.

Boleh JUga Emelkan kepada:ainnaina1@gmail.com 

*segala testimoni/penulisan tentang produk yang di kongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit**

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~