Pages

Tuesday 10 June 2014

LELAKI JUGAK BOLEH MANDUL???

Assalammualaikum.. wahh malam ni topik hangat sikit.. lelaki-lelaki jangan marah okkk...  hihihi.. pernah dengar tak biasanya kalau isteri tak hamil mesti salahkan isteri padahal isteri dah pergi cek up semua tiada PROBLEM!!!!

Kebanyakan wanita yang berusaha, lelaki tak usaha pun. Jangan cenggitu paling kurang pun minta suami amalkan Zinc complex kalau tak mahu invest duit banyak untuk suplemen. Zinc complex yang paling murah. Hrga bawah RM30 je, boleh guna sampai 4 bulan tu. Jimat sangat.

Kalau nak diikutkan mana ada murah kos rawatan kesuburan perubatan di hospital. Contohnya IUI, IVF , mana ada murah kos ni semua dan chances tak semua berjaya. But at least dah mencuba kan. So, kalau nak cuba yang kaedah biasa-biasa dulu pun apa salah nya. Senang, amalkan je dulu suplemen. Mungkin masalah anda cuma kurang vitamin je dalam tubuh. Kurang vitamin/mineral susah lah nak bantu benih sampai ke destinasi. Bantu lah mereka juga.

Saya terbaca dalam 1 koleksi buku-buku dlm almari rumah sy, "Your pregnancy, the netmums guide to having a baby" . Katanya:

"Semen contains 100 times more zinc than is found in the blood. Your partner can improve quality & quantity of his sperm by eating foods rich in zinc and folate. Ex: meat, dairy products, bean, cereal. There's no harm in buying your man a zinc suplement to take until you conceive." 


Kalau kurang zinc dalam badan apa berlaku:
Kemandulan. Istilah yang digunakan " below the level of technical sterility". Maksudnya bawah paras kesuburan bilamana ia mempengaruhi "sperm count" dan pergerakan sperma. Lelaki yang kurang zinc akan mengalami air mani yang  cair.



Kekurangan zinc akan merendahkan hormon testosterone menurun dan jumlah sperma. Kandungan zinc yang rendah boleh menyebabkan kemandulan kerana kandungan sperma yang kurang. Zinc yang cukup membantu dari segi bilangan sperma yang bertambah, pergerakan yang normal iaitu sperma bergerak lurus dan tidak berpusing-pusing. Ini adalah ciri fizikal sperma yang normal dan sihat. 
Untuk kesihatan kaum adam  shaklee ada menyediakan untuk anda... sentiasa fikir positif maka yang positif kita akan dapat.... supplement hanya membantu tetapi ALLAH SWT yang memberi rezeki ;-)

testimoni 1

testimoni 2

testimoni 3


Tahukah anda fakta tentang Zinc?
~ Mampu memperbaiki masalah prostat. Ia melindungi kesihatan prostat, memperbaiki dan menyembuhkan benign prostatomegaly. Kajian menunjukkan pengambilan setiap hari boleh mengurangkan pembengkakan prostat dalam kadar 70%
~ Zinc juga boleh meningkatkan kadar kiraan sperma ia juga bertindak untuk membantu keupayaan seks lelaki

Tahukah anda fakta tentang Vitamin E?
~ Lelaki yang mengambil 600IU - 800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kualiti air mani. Ia juga boleh meningkatkan kuantiti sperma.


Berminat? ✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸
***✆ BERMINAT? Sila Sms/Whatsupp ke 012-9773915 SEKARANG JUGA!!!
=========================================
boleh juga PM/inbox sy.. Ain naina boleh terus chat dengan sy ...setiap pembelian dari mamasihatbabyceria akan mendapat konsultasi percuma!!!

✔ Dijamin HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan

Like Page:MAMA sihat baby ceria untuk informasi terkini dan tipss menarikkkkk!!!

Emelkan kepada:ainnaina1@gmail.com 

**segala testimoni/penulisan tentang produk yang di kongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit**



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~