Pages

Sunday 15 June 2014

KEPUTIHAN PENYEBAB SUKAR HAMIL????

Assalammualaikum... hari ini saya nak kupaskan sedikit hal kewanitaan dan keputihan... saya pasti ramai yang mengalaminya..tidak kurang juga yang ambil ringan walaupun tahu keputihan ini bakal "merosak" kan hidup anda... bagaimana pula keputihan ini boleh "merosak" kan kehidupan anda di masa depan? 

bila anda sudah berkahwin barulah anda paham maknanya...


Bagaimana keputihan boleh menghalang kehamilan?


Menurut Illinois Department of Public Health, bakteria atau kulat yang menyebabkan keputihan itu mampu ‘menyerang’ tiub fallopio dan uterus seseorang wanita yang dijangkiti keputihan. Kesan daripada itu ia boleh membawa kepada kesukaran untuk seseorang wanita yang dijangkiti keputihan untuk hamil. Ia menjadikan sistem tubuh seseorang wanita itu tidak subur dan akan menyebabkan risiko kehamilan ektopik (ectopic pregnancy).

Dalam istilah perubatan, perkara sebegini adalah lebih dikenali sebagai“Pelvic Inflammatory Disease (PID)”. Anda boleh bertanya dengan lebih lanjut PID ini kepada doktor yang merawat anda. Selain itu, bakteria atau kulat daripada jangkitan keputihan ini juga boleh akan menyebabkan kerosakan pada tiub fallopio.

Jika berlaku kerosakkan begini maka risiko untuk seseorang yang dijangkiti keputihan untuk hamil adalah sangat tipis sekali. Antara langkah bijak yang perlu diambil segera adalah dengan menghalang keputihan ini daripada dijangkiti. Dan jika kita sudah dijangkiti keputihan, kita perlu merawatnya dengan kadar yang segera.


Oleh itu segeralah merawat masalah keputihan jika anda telah dijangkitinya, jangan menganggap perkara ini terlalu mudah atau remeh kerana kesannya keatas kehidupan anda amatlah besar. Jika sekarang ini anda masih belum lagi hamil walaupun telah berkahwin lebih dari 2 tahun, kemungkinan besar ia adalah disebabkan oleh masalah keputihan.

*Langkah terbaik untuk anda yang menghadapi masalah ini**

1) Tidak menggunakan pencuci vagina (douche)
2) Sentiasa menukar seluar dalam dengan yang bersih
3) Sentiasa bersih tangan sebelum menyentuh vagina
4) Amalkan tidur yang cukup

5) elakkan stress
6)Amalkan supplement alfalfa.

GLA Complex

~Mengeluarkan virus, meningkatkan stamina
~Menstabilkan hormon dengan mengawal selia estrogen dan testosteron
~Meningkatkan sistem imun tubuh
~Mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, ~kulit kering, kurap, tinea, memperbaiki bintik penuaan
~Meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma, arthritis
~Menghalang komplikasi diabetes dengan merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua.  Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.


Alfalfa Complex

~Mencuci hati, darah dan usus - Alfalfa adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
~Melawan alahan - Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan.
~Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut - ~Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

testimoni 1
testimoni 2

testimoni 3


Sebenarnya banyak lagi fungsi GLA Complex dan Alfalfa Complex ni tapi saya senaraikan untuk menangani keputihan ajer.. hihihi...


Nasihat saya sekiranya anda mengalami masalah keputihan, jangan berlengah-lengah sampai melarat... jangan malu sekiranya ia untuk kesihatan diri kita sendiri...

✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸✸
***✆ BERMINAT? Sila Sms/Whatsupp ke 012-9773915 SEKARANG JUGA!!!
=========================================
boleh juga PM/inbox sy.. Add/Pm Fb saya:Ain naina boleh terus chat dengan saya ;-)

✔ Dijamin HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan

✔ Terbukti Berkesan

boleh juga LIke Page :MAMA sihat baby ceria untuk informasi menarik ..

Boleh juga Emelkan kepada:ainnaina1@gmail.com 

*segala testi/penulisan tentang produk yang di kongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit**

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~