Pages

Friday 20 June 2014

INCH LOSST SEMPENA BULAN PUASA NI !!!

Assalammualaikum..... bulan puasa dah nak hampir ...kenapa Diet tinggi protein?supaya walaupun berpuasa kandungan dalam asid amino dipanggil LEUCINE  dapat terus membantu tubuh membakar lemak dan membantu kita untuk turunkan berat...
APA ITU LEUCINE?

Pasti anda tertanya-tanya ke benda leucine ni?
Leucine menyumbang kepada pembangunan otot.
Leucine adalah asid amino yang tidak dapat dihasilkan di dalam badan. Ia mesti diperolehi melalui makanan. Leucine dianggap sebagai branched chained amino acid ( BCAA ). Ini bermakna ia memainkan peranan penting dalam penyelenggaraan dan pembaikan otot dan mencegah pecahan protein otot semasa latihan. Makanan yang kaya dengan leucine termasuk putih telur , isolate soy protein, beras perang, kekacang dan makanan tambahan dengan leucine .

FUNGSI
Makanan tambahan Leucine dan serbuk protein dengan leucine adalah popular di kalangan atlet dan pembina badan. Produk-produk ini menghalang kerosakan otot semasa persembahan sukan dan membantu dengan pemulihan otot dan fungsi lain. Bersama-sama dengan leucine, ada dua lain-lain asid amino yang dikenali sebagai L- isoleucine dan L- valine . Asid amino juga perlu diperolehi daripada makanan , dan mereka menggalakkan pertumbuhan otot dan pemulihan otot serta memberi manfaat yang lain.

KEPENTINGAN
Leucine adalah asid amino yang terpenting, dan ia adalah yang terkuat. Ia juga dikenali sebagai nutrien terhad, kerana leucine cukup seimbang dengan asid amino yang lain bagi badan untuk mendapatkan faedah daripada pengambilan makanan anda.

MANFAAT
Leucine mempunyai banyak kegunaan, terutama bagi atlet. Leucine meningkatkan tahap tenaga badan dan membsntu minda semasa tekanan prestasi olahraga. Ia mengekalkan keseimbangan nitrogen , yang berkaitan dengan jumlah nitrogen yang diambil dalam badan dengan jumlah yang dikeluarkan. Leucine menyimpan glikogen dalam tisu otot, dan merupakan sumber kuasa yang diperlukan untuk menggerakkan otot.

Leucine KEKURANGAN

Leucine tidak boleh dibuat di dalam badan , tetapi ia mudah didapati daripada makanan. Oleh itu kekurangan leucine jarang berlaku. Kekurangan leucine dicirikan oleh perasaan keletihan, sakit kepala, pening dan kejang. Di samping itu, terdapat kelemahan otot , cepat marah, kerap jangkitan , penyembuhan luka yang perlahan dan perasaan .

Soo apa yang perlu anda buat ketika berpuasa lebihkan makanan tinggi protein dan PASTIKAN protein anda mengandungi asid amino di panggil LEUCINE ini.

YEAH ESP pun ada leucine cuma kandungan lebih rendah dari CHINCH .kalau nak kurus cepat anda lose INCH sila telan CHINCH SHAKE  ketika bersahur.KOMFEM MUAT BAJU RAYA RIZALMAN ;-).

Testimoni 1
testimoni 2

MUdah-mudahan anda dapat kembalikan berat ideal seperti yang anda inginkan dengan CHINCH SHAKE ini..berpuasa pun boleh kurus tapi jika ambil chinch shake sekali pastinya kesan lebih menakjubkan!!!!

Testimoni lagi ?KLIK SINI


***✆ BERMINAT? Sila Sms/Whatsupp ke 012-9773915 SEKARANG JUGA!!!
=========================================
boleh juga PM/inbox sy.. Ain naina 
✔ Dijamin HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan

Boleh juga Like page:MAMA sihat baby ceria untuk informasi terkini dan tips menarik.

Boleh juga Emelkan kepada:ainnaina1@gmail.com

*segala testimoni/penulisan tentang produk yang di kongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit*




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~