Pages

Friday 13 June 2014

JALAN TERUS WALAUPUN KITA SEDANG TERLUKA,KECEWA.....

Assalammualaikum.... kenapa saya joint shaklee? saya pasti ramai yang dekat luar itu tertanya-tanya... apa yang best? SID kat luar itu dah berlambak-lambak macam goreng pisang panazzzz.... 

cuba anda fikir sejenak... kenapa ramai orang suka makan nasi lemak? kedai-kedai nasi lemak pun banyak still lagi ramai yang buka kedai bernasi lemak tu.... walaupun kedai-kedai besar nasi lemak di buka tapi kenapa ramai lagi yang suka makan nasi lemak tepi jalan? yeee... kerana nasi lemak kat tepi jalan di buat fresh-fresh ,di bungkus dengan daun pisang,original,bau harummmm !!!!



Antara sebab kenapa saya suka shaklee adalah saya tidak perlu keluar modal banyak-banyak pun ...cuma yuran keahlian rm65 je... bukan itu sahaja saya suka  vitamin shaklee  semulajadi,tiada pewarna tiruan,tiada cilika gel, harga berpatuttan jika jadi ahli ,dapat bonus tengah-tengah bulan lagi,, siapa nak bagi kan?.... saya ni suka google cari maklumat.... masa hamil ainul lah segalanya "bermula" ... saya mahu kan sesuatu yang terbaik untuk keluarga saya.... suami saya jenis mudah letih dan kuat bekerja jadi saya mesti bagi sesuatu yang terbaik dan yang vitamin terbaik yang saya pernah jumpa adalah SHAKLEE!!!!,. tak de  bahan kimia,semulajadi dan boleh buat bisnez lagi.... walaupun duk rumah tapi duit masukk .



Rugi betul saya tidak kenal shaklee dari awal ni... kalau tak saya dah "merangkul" anugerah tertinggi yang diidam-idamkan iaitu MASTER COORDINATOR mcm my MOMMY miasara hihih eh.. jangan tak tahu kami dalam gruop macam saudara-mara tiada istilah UP ATAU DOWNLINE... kami gelar upline kami mommy macam ibu la... yang akan bagi tunjuk ajar suruh berjaya.... kami akan diguide sehingga berjaya!!!.. 

sebelum ini dah banyak kali saya joint entah apa-apa kumpulan niaga jugak tapi Hampehhh... Bila bersama shaklee baru saya nampak akan "sinaran" kejayaan... dalam hidup ini kita mesti banyak memberi dan terus memberi.... itu yang saya dapat pelajari... you give more you will get...

saya teringat dan suka dengan kata-kata en.ROSLAN AB.HAMID  

" Usah beri banyak alasan. Manusia lain tidak suka dengar alasan walaupun ia kebenaran. Mereka hanya dengar cerita kejayaan supaya mereka dapat ikut tumpang. Kejayaan mempunyai ramai saudara mara. Kemiskinan adalah anak yatim tanpa keluarga.

Bangun pagi. Benar, antara nikmat adalah tidur pada subuh sunyi. Namun itu nikmat sementara bikinan syaitan. Ia tidak melegakan untuk tempoh jangka panjang. Bangun tatkala orang lain masih berselimut mimpi. Bangun dengan nekad mahu berdikari.

Beri dan beri, walaupun tiada siapa peduli. Beri dan terus memberi. Sampai masa ia datang kembali dalam bentuk berganda ganda. Ambil berat tentang orang lain. Usah berlagak diva. Sentuh hati orang lain dengan jari jemari kata kata indah penuh penghargaan.

Jalan terus, walaupun kita sedang terluka, kecewa menghimpit rasa dan berdarah seluruh rasa. Redah zon huru hara. Tempuhi juga walaupun hati meronta mahu pulang semula ke zon selesa.

Terus memimpin walaupun tiada siapa mengikut kita. Memimpin diri sendiri itu jauh lebih utama. Laburkan untuk diri sendiri tatkala tiada siapa peduli.

Sentiasa rasa lapar. Sentiasa belajar. Dipandang bodoh semasa kita belajar untuk jadi pakar lebih bermakna dari meraung merintih tatkala tangan sudah terbakar di medan perjudian kehidupan yang penuh duka lara"

Nak berjaya tidak boleh bagi banyak alasan ye... joint shaklee amat mesra keluarga... macammana tu? sebab masuk ahli bukan isteri sahaja tetapi berdua dengan suami tau... ade tak BIZ lain yang buat mcm shaklee? jika isteri joint secara automatik suami terlibat? tidak ada kan? yes sebab itu saya suka shaklee... mesra keluarga, tak payah tinggal anak-anak. kalau gruop kami ada buat apa-apa boleh bawa anak-anak sekali...

Ada kawan saya yang buat Biz tak sampai setahun dah dapat 5 angka!!! baru-baru ini beliau naik jadi master lagi... tahniah intan azlin nanti I NAK FOLLOW YOU!!! 

Lagi satu kalau shaklee tidak elok takkan lah boleh bertahan sampai 90 tahun lebih kan?  shaklee dah lama cuma baru sekarang orang kenal ..... selalunya orang mindset dalam minda kalau joint bisnez macam ni komfem kene simpan stokkk kat rumah... hello  saya tidak simpan pun stok kat rumah kecuali yang saya perlu... semuanya di hujung jari,,, .. shaklee tidak pernah memaksa saya pergi jual muka pun sebab saya ni memang pemalu huhuhu... 

Semasa pergi NC shaklee 7-8hb di suway piramid  baru-baru ini saya tengok kebanyakkan yang merangkul gelaran dan anugerah2 ni terdiri daripada yang bertudung labuh,berpurdah, semuanya menerima anugerah bersama ana-anak dan suami... kagum!!!!






ini Nanny ku Master farah alias& azri yusof ;-)


Inilah mommykuuuu master farhana&shahril.... mereka semua menjadi inspirasi saya untuk terus berjaya... in sha allah..

kalau anda nak tahu sistem dalam shaklee telah memaksa ramai ibu-ibu berhenti bekerja di luar!!!!! kenapa? sebab bonus yang shaklee bagi mereka 4-5 kali ganda dari gaji bulanan...hahh macammana lah mereka boleh tahan duk makan gaji lagi... hihihi... 

Tidakkah anda tahu sekarang ini belum habis belajar PTPTN sudah mula menjerut leher anak-anak muda,nak kahwin perlu belanja besar,ada anak pun perlu belanja besar.... harga barang asyikk naik... hmmm.. takkan lah kita asyik nak duk merungut? sampai bila masalah tidak akan selesai...

Dalam gruop kami ada macam-macam yang bujang,yang warga emas, pendek kata memang meriah jika berkumpul macam saudara mara... saya memang seronok bergelar WHAM.... dapat jaga anak depan mata, masak untuk suami.   bak kata senang kita jadi boss pada diri kita sendiri!!!!..... 

OKlah saya rasa kalau saya terus membebel sampai esok tak siap kerja hihihi.. jadi bagi yang ingin berjaya saya sudah memberitahu dan share apa yang patut..... jika anda ingin berjaya kami guide sehingga berjaya... tetapi jika anda masih mahu di takuk lama... anda teruskanlah ... bila rakan-rakan anda sudah berjaya.... mungkin masa itu penyesalan tiada guna lagi... 

jemput belek-belek sini ye JOM BINA KEJAYAAN..

Saya suka bau tumbuh-tumbuhan semulajadi kerana itu saya jatuh cinta pada shaklee ;-)

BERMInat boleh sms/whatsapp sy :0129773915
boleh Add/pM fb :Ain naina boleh chatting dengan sy ;-)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~