Pages

Saturday 19 January 2013

BUAH KIWI~ENAK BERKHASIAT~

buah yang berasal dari negara NEW ZEALAND ini ternyata mempunyai banyak khasiat untuk tubuh badan.rasanya masam manis layak dimakan untuk memenuhi nutrisi tubuh,sekaligus menjadikan kulit lebih cantik bermaya.

terdapat dua jenis buah kiwi iaitu kiwi hijau dan kiwi gold.kiwi hijau mempunyai isi berwarna hijau,manakala kiwi gold mempunyai isi yang berwarna kuning.buah ini memiliki bentuk yang cantik pada bahagian dalamnya.mempunyai biji-biji kecil berwarna hitam menjadikan isi buah ini kelihatan cantik.jadi tidak hairanlah isi buah sering dijadikan hiasan kuih,kek dan sebagainya.

 rasa masam manis dan kandungan air pada buah ini membuatkan sesiapa yang memakannya berasa segar.lebih-lebih lagi kandungan gizi yang terdapat di dalamnya amat baik untuk kesihatan tubuh badan dan kecantikkan.tentunya ia amat disukai ramai.


antara khasiat yang terkandung di dalam buah kiwi ini:


~vitamin c~
kiwi mengandungi 100mg vitamin c dalam 100 gram beratnya,sedangkan buah limau hanya mengandungi sebanyak 54 mg di dalam 100 gram beratnya.ini beerti kandungan vitamin c di dalam buah kiwi adalah 2 kali ganda drpd kandungan di dalam buah limau.


~kaya antioksidan~
kandungan polifenol,karotenoid dan enzim-enzim lain membentuk antioksidan yang akan menghalang radikal bebas yang masuk ke dalam tubuh badan.hasilnya tubuh akan menjadi lebih sihat dan terhindar drpd risiko pelbagai penyakit.


~mengandungi lutien dan beta karoten~
khasiat daripada lutein dan beta karoten(vitamin A) berfungsi untuk memelihara kesihatan mata.jadi,dengan memakan buah ini penglihatan dapat dipelihara dengan baik.


~mengandungi kalium~
kalium berfungsi untuk menjaga kesihatan jantung.kiwi juga dapat membantu mengurangkan risiko penggumpalan darah yang menjadi punca penyakit kardiovaskular,mengawal kolesterol dan kandungan gula dalam darah.


~mengatasi masalah pencernaan~
kiwi dapat membantu anda untuk mengatasi masalah pencernaan seperti masalah buang air besaryang tidak teratur,masalah kembung perut dan sebagainya.olleh itu cubalah amalkan memakan buah kiwi secara teratur.










yang best sekali buah kiwi boleh dibuat masker!!!!
tak percaya??? hanya campurkan dengan esp,yogurt dan buah kiwi tampalkan pada muka selama 20 minit anda akan dapat lihat kesannya!!!!.



~khasiat buah kiwi pada ibu mengandung~

pengambilan vitamin c secukupnya sewaktu hamil boleh disamakan seperti mendapatkan polisi insurans bagi anak anda.vitamin c merupakan salah satu vitamin paling penting sewakktu hamil bagi mengekalkan kesihatan anda dan kandungan.buah kiwi merupakan sumber vitamin c paling baik berbanding buah oren.ia terbukti membantu pergerakkan plasma dan mampu menyimpan di dalam sel badan.

sebagai antioksidan selular yang kuat,umum mengetahui kepentingan vitamin c dalam meningkatkan imuniti badan bagi melawan bakteria.pengambilan sesetengah ubat-ubatan dikatakan tidak selamat untuk ibu hamil.oleh kerana kesihatan harus diutamakan ketika hamil,maka mengekalkan sistem imuniti pada tahap terbaik dapat membantu anda tetap sihat.

 vitamin c memainkan peranan utama dalam sintesis kolagen yang memegang membran fetus dan mengekalkan kekuatan mekanikal membran korioamniotik.paling penting,vitamin c menyokong penyerapan zat besi yang membantu pembentukkan hemoglobin yang diperlukan anda dan bayi.

kajian terbaru menunjukkan sumber vitamin c yang baik daripada buah kiwi sebenarnya membantu penyerapan zat besi daripada sumber makanan lain.memakan buah kiwi dengan supplement zat besi dan makanan yang kaya dengan zat besi dapat meningkatkan penyimpanan zat besi badan.ini membantu anda yang mungkin kekurangan zat besi dengan cara yang mudah dan lazat bagi meningkatkan jumlah zat besi dalam badan.
 oleh itu,selain daripada menghilangkan rasa lapar pada waktu malam,memakan buah kiwi secara harian berupaya memastikan anda dan bayi mendapat vitamin c secukupnya .

best kan?? boleh di makan juga di buat masker,,,,buah ini memang elok di ambil oleh ibu hamil dan ibu menyusu,,,,,,,

sebab itu di dalam vitamin C  shaklee mengandungi khasiat yang sama seperti buah kiwi.......i love vitamin c shaklee.......vitamin c shaklee adalah yang terbaik kerana di buat dari hasil alam semulajadi tiada perasa tiruan atau pewarna tiruan,,bagi yang sudah merasa vitamin c ni pasti tahu akan khasiatnya,,,,sangat baik untuk ibu hamil,ibu menyusu dan orang yang nak cantik!!!!!! jadi bagi orang yang nak cantik berhati-hatilah kerana sekarang macam-macam vitamin c yang berlambak di pasaran jadi buatlah pilihan yang bijak!!! vitamin c shaklee adalah yang terbaik.....sebaik pilihan,,,,

tak percaya??? klik sini ye.....



info lanjut:
pm/add fb sy:Ain naina...

like page >>:MAMA sihat baby ceria untuk maklumat lanjut dan informasi terkinii.

emelkan kepada:ainnaina1@gmail.com

no telefon:0129773915

*segala testi /penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit*

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~