Pages

Monday 21 January 2013

RAHSIA "MILK BOOSTER"~~~~

assalammualaikum,,,,selamat pagi semua mommy's kt luar apa khabar??jangan lupa mulakan hari ini dengan doa yang baik2 untuk suami,anak-anak dan keluarga tercinta,,,,,,,jangan lupa juga mulakan sarapan pagi dengan esp!!!!!pasti bertenaga sepanjang hari.......

hari ini nak cerita tentang esp dan alfalfa lagi,,,,kerana ramai ibu yang bertanya "betul ke esp atau alfalfa milk booster? boleh ke amik esp atau alfalfa sshj ???

ye memang betul esp  dan alfalfa adalah salah satu milk booster bagi ibu yang menambah susu badan,,,tetapi cuba anda fikir ,,,umpama meja 4 kaki atau meja 1 kaki mana lebih baik?orang yang melihat pada kualiti shj akan mencari produk yang membantu memperbanyakkan susu semata-mata.

tapi pernah kita terfikir kandungan badan ibu yang menyebabkan susu merudum kerana apa?adakala ibu keletihan berpunca daripada kekurangan air dalam kalsium,adakalanya ibu strees atau moody di sebabkan kekurangan VITAMIN B ,adakalnya ibu itu kekurangan zat besi ,,,,,maka alfalfa hanya membantu sebahagian bukanlah menyeluruh.

tidak dinafikan ada segelintir ibu yang hanya mahu mencuba esp atau alfalfa shj bagi mereka itu sudah cukup menjadi milk booster namun umpama sy katakan di atas tadi,,,
serius sy cakap jika sy hanya tahu menjual vitamin aje sy akan berikan semua yang anda nak dari A hingga Z,,,namun tujuan sy hanya ingin mengeducate dan berkongsi pengalaman bersama ibu-ibu di luar sana,,bukan hanya menjual vitamin shj tetapi sy ingin ibu2 tahu kepentingan setiap vitamin apatah lagi d zaman moden kini kita tidak dapat memenuhi keperluan lengkap semua zat dan vitamin dalam makanan seharian. 

so jika ibu ingin mengambil alfalfa atau esp shj ,,,boleh tetapi ini akan terjadi maka ibu hanya punya dua pilihan::

1-hanya memastikan susu terhasil dengan banyak tanpa mengira kepentingan kesihatan diri si ibu itu sendiri,,,yakni hanya concern on quality.
atau....
2-mengambil vitamin yang seimbang dengan keperluan ibu supaya ceria dan bertenaga disamping menghasilkan susu dengan lebih baik dan mengkayakan nutrisi dalam susu ibu itu.si ibu concern quality and later about quantity...





tetapi sy faham jika ibu-ibu di luar sana yang mengalami kekangan bajet,,,tidak mengapa,,,jadi sy cadangkan ibu mengambil esp bersama alfalfa....jika ibu mengambil set save budget ini ibu wajib pum mengikut jadual dan demand&supply tidak boleh di lupakan,,,,air wajib 3-4 liter sehari,,,...

antara khasiat alfalfa dan esp:

alfalfa~~
merupakan supplement penting untuk milkbooster peghasilan susu kerana mempunyai 1001 khasiat .turut membantu dalam memekatkan susu dan menjadikan susu ibu lebih lemak berkrim.namun pengambilan dan keberkesanan pada setiap ibu adalah berbeza,ada yang hanya mengambi 2 biji sehari telah mempercepatkan proses penghasilan susu sehingga mengalami bengkak susu namun tidak kurang juga yang memerlukan 4 atau 6 biji sehari bagi membantu badan stimulate untuk menghasilkan susu dengan lebih cepat.alfalfa juga turut membantu dalam perkumuhan yang lebih lawas,membuang angin dalam badan jadi bayi juga mendapat kesan iaitu tidak kembung perut.

esp~~
esp ia adalah protien yang lengkap mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukkan sel.protein adalah amat penting dalam pembinaan tubuh badan kita,terutama kepada janin dan bayi yang sedang membesar.
kebaikkan soy protein-
~membekalkan tenaga.
~memberikan rasa kenyang.
~bagus untuk kuku,rambut dan kulit yang sihat.
~membantu sistem pertahanan tubuh untuk melawan penyakit.
~memperbanyakkan susu badan(milk booster).
~membantu mengekalkan kepejalan otot.
~glisemik rendah yang dapat membantu mengekalkan gula dalam darah yang normal.
~mengekalkan tahap kolesterol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat.

jadi buat ibu-ibu di luar sana berikan yang terbaik untuk si manja anda ketika breasfeeding ni la,,nanti bila mereka sudah membesar satu dimensi lain pula akan muncul,,,,,,apa salah nya mencuba set penyusuan shaklee baik untuk ibu dan juga bayi anda.,,,bukan setiap tahun pun kita akan beranak jadi hargailah anak-anak kita yang masih menyusu,,,,,,,,,,(i love breasfeeding).

jadi sapa-sapa nak order esp dan alfalfa ni boleh ke:::

pm/add fb sy:Ain naina boleh chat terus dengan sy :).

like page:MAMA sihat baby ceria...untuk dapat harga diskaun dan informasi hebat lagi...

emelkan kepada :ainnaina1@gmail.com.

no telefon:0129773915.



*segala testi/penulisan produk yang dikongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit*




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~