Pages

Thursday 10 January 2013

JOM KECILKAN PERUT~~~SLIM DAN CANTIKK~~

 assalammualaikum,,,,,
malam ni sy nak bgtau cara nak kecilkan perut huhu,,kebanyakkan rakyat malaysia sekarang suka "makanan" jadi tak mustahil berat naik,,,pastu lemak dekat perut bertambah tebal,,,,sebelum menjadi lebih parah baik kita cepat "pecahkan"....


pasti ramai yang nak jadi mcm arits kt sebelah tu kan? hihi jadi kalau nak jadi slim macam tu kene usaha kuat lagi,,,jom kita kongsi mcmna nak kecilkan lemak perut.......
pengumpulan lemak di bahagian perut lebih berbahaya berbanding lemak di bahagian paha dan punggung.tumpukan lemak ini berkaitan dengan peradangan dan risiko penyakit kardiovaskular.diabetis,sindrom metabolik.menurut kajian ,lemak perut boleh meningkatkan peradangan dan pengerasan pembuluh arteri.

 jadi untuk menghilangkan lemak yang tidak diperlukan pada tubuh badan terutamanya du bahagian perut,seseorang perlu menurunkan berat badan bukan shj menjaga pola pemakanan yang sihat dan teratur tetapi juga perlu melakukan olahraga.

antara panduan senaman untuk kecilkan perut adalah::::::::::

CRUNCH sambil angkat kaki:
1)baring menelentangkan badan dengan kedua lutut dibengkokkan dan kedua tangan diletakkan dibelakang telinga.

2)naikkan kedua kaki beberapa sentimeter dari lantai dan tahan pada posisi tersebut.


3)lakukan crunch ke atas kemudian turunkan badan bahagian atas  kembali ke lantai.

4)kedua kaki kekal terangkat selama melakukan gerakkan.

5)lakukan gerakkan ini sebanyak 12 kali ulangan.
gerakkan lutut::::

1)telentangkan badan dengan kedua kaki diangkat ke atas langsung dari punggung.

2)bengkokkan sedikit kedua lutut.

3)naikkan kedua lengan ke atas menunjuk ke arah jari-jari kaki .

4)kepala dan leher dalam keadaan relaks.

5)naikkan tulang belikat dari lantai dan raih ke arah kaki.

6)tahan selama beberapa saat dan turunkan kedua bahu ke lantai.

7)ulangi gerakkan ini sebanyak 12-15 kali.

dalam pada bersenam itu ada kala kita perlu mengambil sesuatu untuk mengkumuhkan segala sisa yang "terlekat" di dalam perut kita itu,,kerana kebanyakkan orang tidak dapat menurunkan berat kerana tidak 'membuang" toksin dahulu kerana itu walau apa produk slimming yang di ambil tiada kesannya dan yang paling penting sekali ialah WAJIB MINUM AIR PUTIH 3-4 LITER SEHARI.


inilah set yang dicadangkan untuk anda yang ingin turunkan berat dan pecahkan lemak perut,,,,omega+lecitihin bertindak sebagai pembakar segala lemak tersembunyi di dalam tubuh,herb-lax dan alfalfa sebagai agen pembuang (kalau dah bakar mesti kene "buang" kan baru rasa ringan).esp dan chicnh pula sebagai pembina sebab itu sy sarankan anda mengambil set ini kerana jika anda telah berjaya turunkan berat jangan bimbang kerana esp dan cinch bertindak membina semula kulit yang menggeleber semasa anda berisi dulu...

jika anda ada kekangan bajet,,sy sarankan ambil herb-lax +lecithin dan esp.....bagi ibu menyusu yang nak kurus anda boleh mengambil esp+alfalfa dan lecithin.....


disini sy sertakan tips nak diet:::

untuk kesan terbaik sy sarankan anda mencuba semuanya,,walaubagaimana pun sy faham jika anda ada masalah bajet.untuk ini anda boleh mulakan samaada dengan heb-lax atau lecithin atau omega dulu selepas berat badan mula turun anda boleh ambil protien pula(esp atau chicnh).

~sila ambil ukuran badan seiring dengan timbang berat.diet ni tak semestinya akan turun berat dulu sebab ada  individu yang badan shape on dulu baru dia turun berat badan.

~kene konsistent dan jangan ingat boleh turun berat badan dalam sehari.letak target paling lama 3 bulan.

~stagnant period-normal untuk long term diet.cume continue seperti biasa sebab badan sedang shape on semasa stagnant period.

~wajib ambil sarapan pagi.kita tidur lebih kurang 6-8 jam dan sepanjang tempoh itu perut jadi berasid.kene alaskan perut walaupun dengan segelas air kosong untuk meneutralakn asid itu.sarapan ini penanda aras untuk tenaga sepanjang hari.


~jangan skip meal...boleh makan banyak tapi dalam kuantiti yang sedikit shj,,kalau tidak mahu ambil makanan berat semasa dinner cukuplah ambil biskut atau buahan.ini untuk elakkan badan bertukar kepada starving mood.

~ambil nasi sekurang-kurangnya sekali sehari,kerana walaupun berdiet tetapi badan kita tetap perlukan karbohidrat.nasi adalah lebih baik drpd roti,mee dan pasta.

~air kosong...pengambilan air kosong amat-amat penting.setiap 25kg badan kita perlu ambil air bersamaan 1liter air.maknanya kalau berat 60 kg kene ambil 3 liter sehari air.begitulah seterusnya.

~protien plate jaga,,,separuh nasi+1/4 lauk.kalau lapar tambah lauk dan sayur bukan nasi .
~snek between meal tu boleh tapi ambilah buahan/dried fruits...ambik makanan yang berkhasiat.

~peringatan!!! ambil buah sebelum makan ye bukan selepas makan...mcm dessert.

~~testimoni set slimming~~klik sini

~~testimoni kurus dan cantik~~klik sini
anda berminat nak order???
pm sy untuk harga best price!!!!

pm fb :Ain naina 

like page>>:MAMA sihat baby ceria kalau nak dapat harga diskaun!!!

emelkan kepada:ainnaina1@gmail.com.

no telefon:0129773915

bank in terus kepada noraini harun maybank:162405073935

NO ID 874853; bagi anda yang ingin walk in sendiri ke branch shaklee terdekat boleh guna id no sy untuk dapat harga ahli!!! terbaik!!!


*segala testi/penulisan tentang produk yang dikongsi disini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit.setiap orang akan mendapat kesan berbeza bagi setiap penggunaan*

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~