Pages

Friday 18 January 2013

SUSU BERTAMBAH BANYAK,BADAN JADI CERGAS~BAJU HABIS LENCUN DENGAN SUSU

assalammualaikum,,,,
alhamdulillah,,,,semalam kita dah cerita tentang mealshake yang memang menjadi pilihan ibu-ibu yang mempunyai masalah anak "pick eater"..untuk makluman anda mealshake juga boleh di ambil oleh ibu menyusu dan ibu mengandung tau!!!bagi orang yang nak tambahkan berat badan mealshake boleh membantu.


ok malam ni nak cerita pasal esp yang memang menjadi pilihan ibu-ibu yang nak memperbanyakkan susu lagi,,,,bagi yang sudah mengenali esp ni pasti tahu esp salah satu milk booster.

mungkin bagi sesetengah orang menyangka shaklee adalah ubat penambah susu !!! anda silap jika berfikir begitu,,,,sebenarnya supplement shaklee hanya membantu meningkatkan lagi taraf kesihatan ibu secara outomatik penghasilan susu juga akan menjadi lebih baik....jadi jangan salah kan shaklee jika anda tidak berjaya membuat susu menjadi lebih banyak.sebab itu sy katakan esp juga boleh membantu menambahkan susu dengan syarat asas penyusuan tidak di abaikan iaitu demand&supply.

ok,,,oleh kerana ramai yang suka kan esp ni,,,bukan shj untuk ibu hamil atau menyusu tetapi untuk semua golongan,,,termasuk atlit-atlit sukan...sebab esp ni pemberi tenaga berpanjangan,,,alhamdulillah,,sepanjang sy mengamalkan SET 3M yang menjadi pilihan ibu-ibu masa kini tu sy dapat banyak faedah antaranya badan jadi cergas walaupun kurang tido,susu banyak dan pekat dan sy hanya suri rumah jadi sy tidak buat acara mengepam susu ni hihhih,,,jadi bagi ibu-ibu yang mengepam jika anda mengambil esp anda  sendiri akan dapat melihat betapa pekat nye susu hihihi....baby anda pasti tido kekenyangan ,,,,


jadi nasihat sy pada ibu yang menyusu dan akan menyusu jangan berputus asa,,,,antara tips yang dapat sy kongsikan di sini malam ni ::


~anda sentiasa menyusukan si kecil secara langsung atau sesi perahan yang konsisten(tidak lebih 3 jam untuk satu sesi ke sesi berikutnya demi memastikan hormon prolaktin akan terus dirembeskan).

~pastikan badan kita mendapat cukup khasiat dari pemakanan harian,maka jangan sesekali skip meals ini akan membantutkan penghasilan susu ibu.

~pastikan badan kita mendapat cukup bendalir..maka pengambilan air adalah salah satu faktor yang membantu dalam kelancaran penghasilan susu ibu.

~cuba kurangkan minuman yang sejuk,yang berkafein kerana ia akan mengganggu penghasilan susu ibu dalam jangka panjang .

~booster setiap badan si ibu tidak sama ,biasanya makanan atau minuman kegemaran yang boleh membuatkan ibu gembira akan meningkatkan penghasilan hormon oksitosin dan susu akan lebih mudah dihasilkan .

~si ibu perlu tahu mengawal apa jua atau sebarang bentuk tekanan,tekanan boleh menganggu kelancaran penghasilan susu ibu .

~pengambilan vitamin disarankan kepada mereka yang tidak mempunyai pengambilan makanan mengikut piramid makanan yang disarankan demi memastikan ibu terus sihat dan anak membesar dengan baik.

~banyakkan berzikir,solat sunat serta membuat amalan2 agar dimurahkan rezeki seperti bersedekah.


semoga niat kita untuk menyusukan si manja dimakbulkan oleh ALLAH SWT....amin..



alhamdulillah penangan esp 12 0z sekali pum lepas menyusukan anieq...



susu makin penuh sampaikan kene tambah freezer lagi,,,hihi dasyat kan???



 penangan esp habis ,,pagi tadi baju lencun dengan susu ,,,,


best kan khasiat esp ni !!!! semua ibu-ibu menyukainya,,anda???bila lagi nak order??nak tunggu sehingga esp habis stok lagi??


untuk pengetahuan anda esp ni juga untuk kulit cantik,anjal dan gebu tau!!! tak percaya??? klik sini ye...


jom order dengan sy untuk dapat harga special!!!!

pm fb sy/add fb :Ain naina chat dengan sy ,,,

like page >>:MAMA sihat baby ceria....

emelkan kepada:ainnaina1@gmail.com

no telefon:0129773915...




*segala testi/penulisan tentang produk yang dikongsi di sini bukanlah bertujuan merawat,menyembuh atau mendiagnos apa jua penyakit*

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAHSIA WANITA DI SINI~~

RAHSIA WANITA DI SINI~~